Gå til innhold

Samsungs nye M.2-disker er større og raskere enn vi trodde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Tipper at han har for mye penger. Hadde jeg hatt nok hadde jeg også hatt noe sånt. Uten at jeg har så mye fornuftig å bruke det til.

 

Jeg skal antagelig kjøre en oppgradering når amd kommer med zen. Men lurer på om jeg skal bytte ut ssd disken til nvme eller ikke. Det kan bedre for meg om jeg setter inn en ekstra 500 gb ssd slik at jeg får spillene på ssd.

Er primært snakk om prioriteringer. Selv om det virker "ekstremt" med SSD oppsettet til Nizzen så er det ikke mer enn ca 20.000 i året på disker, om en vanlig person med vanlig økonomi går gjennom hva man bruker på sine hobbyer iløpet av et år kommer du fort opp i de summene.

 

 

Nå skal det også sies at jeg har en kjærlighet for lagring og raid også :p

 

Ssd'er er spesielt gøy :)

 

I know, vi hadde lenge spor etter deg nede på lageret når du skulle benche Intel SSD'er for et par år siden ;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har funnet noen dato hos nettbutikkene?

 

Bare sett opp varsel på prisguide/prisjakt, så får du mail så fort en pris dukker opp :)

 

Lætt :D

 

Er daglig innom "nye produkter" på komplett.no sin side. Dette er en av de beste plassene for å finne nye produkter som må bestilles fort.

 

https://www.komplett.no/k/feed.aspx?format=html&feed=cataloged

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Noen som har funnet noen dato hos nettbutikkene?

 

Bare sett opp varsel på prisguide/prisjakt, så får du mail så fort en pris dukker opp :)

 

Lætt :D

 

Er daglig innom "nye produkter" på komplett.no sin side. Dette er en av de beste plassene for å finne nye produkter som må bestilles fort.

 

https://www.komplett.no/k/feed.aspx?format=html&feed=cataloged

 

 

Godt forslag.

Lenke til kommentar

Mange MB/s er sikkert vel og bra det, men er er disse merkbart raskere enn de langt billigere variantene med S-ATA? I hvilke brukerscenarioer vil man merke det og i hvilke ikke?

Kompilering av programmer, starte flere programmer samtidig.

Laste ned store spill, problemet er ved 500\1 TB er litt lite med SSD. Men programvare og hovedkort avgjør hvor mye man faktisk merker forskjellene. Særlig I\0 operasjoner bør være raskere på PCI-E en sata hvis ikke cpu er flaskehals.

Større effekt om det hadde finnes like store SSD som PCI-E Skjermkort: Men slike svir i lommeboken.

 

Leser du: http://www.anandtech.com/show/4879/ocz-zdrive-r4-cm88-16tb-pcie-ssd-review/2

41414.png

Er det ikke ekstreme forskjeller på alt, men PCI-E ssd er fremdeles bedre en sata.

 

OCZ-Z-Drive-R4-CM88.jpg

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...