Gå til innhold

Flyttet, trenger sårt ny hobby


ExenTor

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig flyttet fra eit hus og til en liten leilighet i Bergen ilag med kjæresten. Pga det så har jeg måttet kvitte meg med alle hobbyene mine fordi vi ikke har plass til det lenger.

Jeg jobber i nordsjøen og har alt for mye fritid når jeg er hjemme. Jeg fyller en del med det med at jeg studerer til å bli ingeniør på siden, men trenger noe som jeg faktisk syns det er gøy å sysle med.

 

Mine tidligere hobbyer har vert blandt annet hjemmekino/hifi der jeg hadde eget kino/lyd rom. I tilleg holdt jeg en del på med litt elektronikk og slikt. Bil er også en stor hobby, og jeg har en ganske gøy bil som jeg har lyst å gjøre mye med. Problemet er at her vi bor nå, så har jeg ikke nok plass til å skifte hjul en gang siden det er et form for automatisert bilgarasje system der bilene står i "hyller", og "gulvplassen" i garasjen er svært liten.

Trening har også tidligere vert en stor hobby, men det er noe jeg har mer eller mindre mistet interessen for.

 

Spørsmålet er om noen har forslag til hobbyen jeg kan sysle med mens hun er på skolen og jobb om kvelden, som ikke tar så mye plass? Evt noe utenfor leiligheten for all del. Jeg bor ganske nærmed sentrum, men er absolutt ikke noe friluftsmenneske i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ølbrygging :w00t:

 

Artig hobby! (Hvis du har litt plass på kjøkkenbenken)

 

Begynte selv med en Bratberg 30 liters kompaktbrygger (omtrent som BeerBrew 30).

Etter noen batcher som har vært satt på flasker har jeg nå beveget meg over på fat og CO2.

 

Bestilte en STC-1000 som jeg koblet opp og bruker til å kontrollere gjæringstemperatur i et kjøleskap med.

Tanken er å bytte ut dette med en PID-kontroller etter hvert.

 

Er også på nippet til å bestille meg en Arduino eller Raspberry Pi for å logge temperatur med en sensor og laste opp til en webtjener slik at gjæringstemperatur kan trendes på mobilen.

 

Her kan man utvide hobbyen til å innebefatte de fleste grener: Elektronikk, design av flaskeetiketter, dyrking av humleplanter...

Lenke til kommentar

Takker for gode forslag! Ølbrygging er faktisk noe jeg kunne tenkt meg og har tenkt på, men i en liten blokkleilighet på 44 kvadrat og eksteemt begrenset oppbevaringsplass så tror jeg ikke det er så bra alternativ :/

 

Sitter egentlig ikke med noe som helst penger til overs etter kjøp av leilighet og møbler, og sitter vel i grunn opp til haka i lån sidenvi fortsatt sitter på huset vi bodde i før som blir leid ut, så trur flyging kan bli en litt for dyr hobby, selv om det sikkert hadde vert veldig gøy :)

Lenke til kommentar

Jeg har motsatt problem.

Masser av interesser men ingen tid.

 

Har du venner som kan delta eller er det bare forslag som du aleine kan holde på med?

 

 

post-389336-0-46534000-1474612400.jpg

Padling er veldig gøy og du kan anskaffe deg smarte ting som ikke tar så mye plass om du bor i leilighet.

 

post-389336-0-66300300-1474612517.jpg

Camping er også kjempegøy og kan kombineres med førstnevnte. Det kan du holde på med aleine og med venner. Spesielt koselig om du klarer å overtale dama til å bli med noen ganger.

 

post-389336-0-80815100-1474612604.jpg

Rollespill er en fin, tilfredsstillende hobby men den er avhengig av et par venner i tillegg til deg. 

Det er dog normalt sett ikke vanskelig å finne andre som spiller når du bor i en såpass stor by.

Denne hobby passer for alle.

 

post-389336-0-82484100-1474612708.jpg

Om du vil mindre fantasi og mer brettspill så er warhammer gøy. 

 

post-389336-0-79286300-1474612953_thumb.jpg

Når brettspill er nevnt så har de fleste byer en brettspillklubb. Her kan du få mange gode ideer til brettspill. (Det er massevis av brettspill med mer innhold enn monopol - Ankh Morpork er en av disse).

 

post-389336-0-59083200-1474613044_thumb.jpg

If all else fails så skal heroin være en altoppslukende hobby som tar mye tid.

 

Lenke til kommentar

Paragliding ble nevnt og det kan virkelig anbefales. Du kan ta intensivkurs på Voss, tar ca en uke.

Mange greie og dyktige folk i paragliderklubben i Bergen. Skulle du være interessert så bare ta kontakt så kan du få noen navn på personer du  prate nærmere med.

 

Koster litt å komme i gang med men deretter er det i utgangspunktet veldig lite utgifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...