Gå til innhold

Flyttet, trenger sårt ny hobby


ExenTor

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig flyttet fra eit hus og til en liten leilighet i Bergen ilag med kjæresten. Pga det så har jeg måttet kvitte meg med alle hobbyene mine fordi vi ikke har plass til det lenger.

Jeg jobber i nordsjøen og har alt for mye fritid når jeg er hjemme. Jeg fyller en del med det med at jeg studerer til å bli ingeniør på siden, men trenger noe som jeg faktisk syns det er gøy å sysle med.

 

Mine tidligere hobbyer har vert blandt annet hjemmekino/hifi der jeg hadde eget kino/lyd rom. I tilleg holdt jeg en del på med litt elektronikk og slikt. Bil er også en stor hobby, og jeg har en ganske gøy bil som jeg har lyst å gjøre mye med. Problemet er at her vi bor nå, så har jeg ikke nok plass til å skifte hjul en gang siden det er et form for automatisert bilgarasje system der bilene står i "hyller", og "gulvplassen" i garasjen er svært liten.

Trening har også tidligere vert en stor hobby, men det er noe jeg har mer eller mindre mistet interessen for.

 

Spørsmålet er om noen har forslag til hobbyen jeg kan sysle med mens hun er på skolen og jobb om kvelden, som ikke tar så mye plass? Evt noe utenfor leiligheten for all del. Jeg bor ganske nærmed sentrum, men er absolutt ikke noe friluftsmenneske i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ølbrygging :w00t:

 

Artig hobby! (Hvis du har litt plass på kjøkkenbenken)

 

Begynte selv med en Bratberg 30 liters kompaktbrygger (omtrent som BeerBrew 30).

Etter noen batcher som har vært satt på flasker har jeg nå beveget meg over på fat og CO2.

 

Bestilte en STC-1000 som jeg koblet opp og bruker til å kontrollere gjæringstemperatur i et kjøleskap med.

Tanken er å bytte ut dette med en PID-kontroller etter hvert.

 

Er også på nippet til å bestille meg en Arduino eller Raspberry Pi for å logge temperatur med en sensor og laste opp til en webtjener slik at gjæringstemperatur kan trendes på mobilen.