Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Etter at maskinen rebootet av seg selv starter den bare til en "boot loop"


Anbefalte innlegg

 

Sendte du minnebrikkene også til netonnet?

Nei, disse bestilte jeg fra komplett. Prøver å få testa de i en annen maskin. I verste fall får jeg kjøpe meg et sett til og teste med og bruke angreretten hvis det er likt.

 

 

Okey, men greia er at den har fungerte før så, noe må det være.

 

Jeg personlig mener RAMene skal fungere (hvis dem ikke er defekt), hadde nemlig samme issue med mitt gamle system.

Jeg vet ikke problemet men jeg sier bare hva jeg gjorde sånn at den begynte å fungere, er kanskje ikke samme hos deg men who knows.

 

Jeg fikk også sånn loop, starter opp og etter par sekunder så rebooter den. Hadde 4x4GB brikker på systemet så jeg tok en av dem og prøve det på hver ram slot. Hadde også tatt bios batteriet av og på igjen (10sek) elns. Til slutt fikk jeg nu maskin opp å gå, så kom problem nummer 2:

 

No signal på skjermene, husker ikke helt hva jeg gjorde her men mener å huske jeg måtte bruke DVI kabel før det kom bilde.

 

Kanskje verdt å prøve, om du ikke har gjort det, men det var liksom helt random at det kom på. Hadde ikke hatt noe problemer før, skulle bare flytte HK og all hardware fra kabinettet til "bench desk" eller HK eske og så ville maskinen ikke starte som normalt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du sjekket at rambrikkene dine er kompatible med hk? Nå vet jeg ikke hvor vanlig det er at du får oppstartproblemer med DDR3/DDR4 brikker, men jeg har opplevd en rekke ganger at maskiner har vært forbausende kresne mtp DDR2 brikker. Men kanskje det er mere variasjon på spesifikasjoner på DDR2 brikker enn det er på nyere brikker.

 

Jeg har disse https://www.komplett.no/product/868235/datautstyr/datautstyr/minnebrikker/crucial-ballistix-sport-ddr4-16gb og for meg ser de kompatible ut (med dette https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/oppgraderingspakker/hovedkortogprosessor/intel-i5-6600kz170-gaming-k3/236371.11109/ )

 

Ville overraske meg om det var noe slikt som var problemet siden maskinen funket fint et par dager.

Endret av l3dx
Lenke til kommentar

Hva er det da som gjenstår, ingenting? Jeg vet ikke hva mer å foreslå...... Du er helt sikker på at du trykker rammen helt på plass, så låsehakene klikker på plass? At 24 pin og cpu strøm er helt på plass og ikke har pinner som er løsnet? Jeg ville sagt at det definitivt peker på cpu eller hk, men når selger påstår at det er testet ok... Kan selger ha tatt feil?

Lenke til kommentar

jeg synes det virker som om det er cpu elle rhk som er problemet, selv om netonnet sier at det ikke er noe feil.

 

vet det er et slit og innebærer mye venting for deg, men kanskje du kan spørre om de er villige til å teste hele maskina for deg, siden de sier at hk og cpu funker, men du ikke klarer å finne noe feil med resten av delene.

Lenke til kommentar

Du sier at speakeren piper, hva betyr den pipingen i flg hovedkortets manual?

 

Hvordan har du verifisert rambrikkene? Det at de virker/passer i et annet hovedkort betyr ikke nødvendigvis at de er kompatible med ditt kort. Siden du har svært få gjenstående alternativer så ville jeg absolutt fått tak i et par andre ram å testet med.

Lenke til kommentar

Du sier at speakeren piper, hva betyr den pipingen i flg hovedkortets manual?

 

Hvordan har du verifisert rambrikkene? Det at de virker/passer i et annet hovedkort betyr ikke nødvendigvis at de er kompatible med ditt kort. Siden du har svært få gjenstående alternativer så ville jeg absolutt fått tak i et par andre ram å testet med.

 

Har testet med et annet par brikker. Samme oppførsel. Har også bygget sammen maskinen såpass mange ganger nå at jeg nekter å tro at jeg setter den sammen "feil" hver gang :tease:

Lenke til kommentar

Hva med pipinga i speakeren, passer den med noen feilkoder i flg hovedkortets manual?

 

Svarte på det i eget innlegg, men jeg ser at det lett kan overses når jeg delte opp i to svar. Tar selvkritikk!

 

For ordens skyld; her er det jeg svarte:

 

http://www.gigabyte....ge.aspx?fid=816 sier at fem pip er "CPU error". Venter på tilbakemelding fra netonnet på hvordan de har testet for å utelukke feil.

Lenke til kommentar

Så du har prøvd å fjerne bios batteriet helt og lat pcen stå litt. Altså null sjanse for å komme inn i bios?

Hva kommer på skjermen når du slår på PCen, ser på video at den er på en stund før den kobler av, så noe må du få på skjermen?

Batteriet har vært ute i flere timer. Når jeg starter maskinen går skjermen (både tv via hdmi og skjerm via vga) fra å være svart til å vise meldingen "No signal". De dagene maskinen virket var den koblet til skjerm via VGA-kabel.

Lenke til kommentar

Sukk. Det er ikke lett for dem å svare. Det går lang tid mellom hver respons jeg får, og til nå har de ikke klart å svare på noe som for meg virker som et enkelt spørsmål.

 

Litt off topic: vet noen av dere hva reglene for å heve kjøp i en slik situasjon er? Jeg begynner å bli såpass lei at jeg helst vil få igjen pengene og handle et annet sted. Tar gjerne mot linker til informasjon/regelverk :wee:

 

TL;DR Unngå netonnet.

Endret av l3dx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Svar fra netonnet:

 

Körde igång moderkortet + CWB med vår testutrustning och SSD med windows installerat. Testade med Burn In Test som maxbelastar CPU, grafikkort och minnen utan att det blev några fel. Programmet var igång i flera dagar.

 

Jeg vet ikke hva CWB er, men for meg virker det uklart om de har testet min CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...