Gå til innhold

DVD-R(W) plater

IceCool

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sitter og ser på prisguiden, søkte på DVD R 4,7 10 stk - Da kom det opp endel merker, men høvelig jevn pris. Er det fremdeles Verbatim som "ruler gata" eller har "That's write" og "Smart Buy" noe å stille opp med?

Vet kvalitet somregel koster litt mere men når det er 100,- dyrere for Verbatim så begynner jeg å lure på om det er verdt det, kunne jo kjøpt plater i større kvanta men fremdelse samme dilemma - hvilket merke :roll:

Endret av IceCool
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er første gangen du skal kjøpe dvd-r plater så går det vel å kanskje prøve ett billig merke som that`s write.Tror du får 25stk til litt over 300,-.Hvis de funker så er det vel bare tull å betale noe mere for noe annet.

Skrevet

Har en NEC 1300 brenner på vei, er det begrensninger for hva den kan bruke av plater? Har hørt at noen brennere kan være vrien mot noen plate merker.

Hva har det å si om jeg brenner + eller - forresten, ikke helt skjønnt det. Hva er det mest støttede formatet som brukes mest i stue DVD spillere?

Skrevet

Har en sony dru-500a brenner, her er mine erfaringer:

Datawrite dvd-r 4x: bra

Datawrite dvd+r 2,4x: meget bra

Ritek dvd+r 4x: bra, men vil kun fungere som 2x plater i min brenner.

smartbuy +r: ok

smartbuy -r: dårlig

MMORE +/-: generellt dårlig

Det er sant at enkelte plater fungerer bedre mot enkelte spillere, men skal du satse på et sikkert kort så ville jeg valgt datawrite plater....

forøvrig så er +r plater snillere mot stuespillere, det er iaf min erfaring. Min denon dvd-2800 er ikke glad i -r plater da den begynner å hakke ganske mye under avspilling av slike plater. Og hovedforskjellen på +r og -r ligger i at -r må brennes til sekvensielt (videokassett-prinsippet), mens en på +r kan gå inn på hvilken som helst sector av en disc og brenne til den (noe som vil gjøre den mer attraktiv som opptaker i stua da en kan begynne å ta opp fra hvilket som helst område på en disc)

Skrevet

Mange DVD brenner programmer har blitt nevnt, men ting forandrer seg og nye kommer, så jeg lurer på hva som er et godt program nå for tiden? Er ikke helt sikker men tror Nero følger med i pakken, men jeg synes det har blitt så "Kiddie"

Skrevet

har brukt datakjedens princo 1X , som jeg kan brenne på 2X. 225 kr for 25stk.

funkerbra på xbox til backup, og avi filmer etc.

men bruker noen imation dvd-r mest til filmer, cd 20kr plata

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...