Gå til innhold

Problem med fps i csgo!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå nylig fått større problem med fps i csgo, sliter med 70-150 fps?!

 

Har en godt overkill pc til spill som består av I7 5960x cpu, gtx 1080 grafikkort og 32GB minne, kjører spillet på en Samsung 950 pro 512 gb m2 ssd disk.

 

Har du forsøkt å slå av hyper threading?

 

Multicore rendering bør stå på også.

 

Kan det være en setting i nvidia som rendrer i høyere oppløsning? f.eks. 4k og så nedskalerer til 1080p?

 

Har du brukt noen custom shadere eller lignende?

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

 

Jeg har nå nylig fått større problem med fps i csgo, sliter med 70-150 fps?!

 

Har en godt overkill pc til spill som består av I7 5960x cpu, gtx 1080 grafikkort og 32GB minne, kjører spillet på en Samsung 950 pro 512 gb m2 ssd disk.

 

Har du forsøkt å slå av hyper threading?

 

Multicore rendering bør stå på også.

 

Kan det være en setting i nvidia som rendrer i høyere oppløsning? f.eks. 4k og så nedskalerer til 1080p?

 

Har du brukt noen custom shadere eller lignende?

 

hyper threading har jeg ikke slått av nei, streamer samtidig så vil vell miste noe av kraften til cpuen ? (har samme fps med stream av eller på)

 

Multicore rendering? hvor setter jeg på alt dette?

 

Jeg spilte plutselig på 4k i oppløsning på en 1440p skjerm, aner ikke hvorfor, gikk helt fint, spiller ingen rolle om jeg har maks settings eller lavest, samme fps :S

 

 

Har du prøvd å stille OPP grafikk settings? Vet det høres rart ut..

 

Spiller ingen rolle om jeg har maks settings eller lavest, samme fps :S

Endret av Oddey86
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324

Hvis du ser på youtube er det en 3kliksphillip ellerno som har en video om hvordan man får høy fps ved å tukle med options. Fulgte instruksjonene hans, og landa på stabilt 280-299

Lenke til kommentar

Multicore må være enablet i CS:GO settings, det er default så jeg regner med det er tilfelle. 

Hva har du satt som fps_max i console? 

 

Her er mine launch settings: 

-freq 144 -console -tickrate 128 +cl_forcepreload 1 -novid -1v +fps_max 999

 

Egentlig bare tull å "tvinge" fram 144hz, men jaja...

 

Sitter med en i5-6600K og gtx 970. Nå foretrekker CS:GO høy hastighet på kjernene fremfor 8 kjerner med lavere hastighet. Så både i5-6600K og i7-6700K er gode valg til det spillet.  

Du har dog for lav fps i forhold til systemet ditt, det er uten tvil.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har nå nylig fått større problem med fps i csgo, sliter med 70-150 fps?!

 

Har en godt overkill pc til spill som består av I7 5960x cpu, gtx 1080 grafikkort og 32GB minne, kjører spillet på en Samsung 950 pro 512 gb m2 ssd disk.

 

Har du forsøkt å slå av hyper threading?

 

Multicore rendering bør stå på også.

 

Kan det være en setting i nvidia som rendrer i høyere oppløsning? f.eks. 4k og så nedskalerer til 1080p?

 

Har du brukt noen custom shadere eller lignende?

 

hyper threading har jeg ikke slått av nei, streamer samtidig så vil vell miste noe av kraften til cpuen ? (har samme fps med stream av eller på)

 

Multicore rendering? hvor setter jeg på alt dette?

 

Jeg spilte plutselig på 4k i oppløsning på en 1440p skjerm, aner ikke hvorfor, gikk helt fint, spiller ingen rolle om jeg har maks settings eller lavest, samme fps :S

 

 

Har du prøvd å stille OPP grafikk settings? Vet det høres rart ut..

 

Spiller ingen rolle om jeg har maks settings eller lavest, samme fps :S

 

 

 

Hyperthreading kan du slå av i bios, til spill kan det trygt slås av.

Multicore rendering kan du slå på i options i spillet.

 

Får du samme fps om du senker oppløsning? Det tyder på cpu-flaskehals. Du kan laste ned hwinfo32 og se om cpu-temperatur blir unormalt høy.

Lenke til kommentar

Hyperthreading veit jeg funker, men det er jo "ekstra kjerner", dem vil vell gjøre cpuen mye mindre kraftig? Bruker videoprogram til å konvertere filer av det jeg spiller samtidig også, som nevnt har dette null effekt på fps i spillet.

Cpuen bruker under 30% kraft også, aldri høyere

Har h115i vannkjøling så kommer ikke over 60 grader, men skal teste med programmet du nevnte =)

Endret av Oddey86
Lenke til kommentar

Multicore må være enablet i CS:GO settings, det er default så jeg regner med det er tilfelle. 

Hva har du satt som fps_max i console? 

 

Her er mine launch settings: 

-freq 144 -console -tickrate 128 +cl_forcepreload 1 -novid -1v +fps_max 999

 

Egentlig bare tull å "tvinge" fram 144hz, men jaja...

 

Sitter med en i5-6600K og gtx 970. Nå foretrekker CS:GO høy hastighet på kjernene fremfor 8 kjerner med lavere hastighet. Så både i5-6600K og i7-6700K er gode valg til det spillet.  

Du har dog for lav fps i forhold til systemet ditt, det er uten tvil.

Setter du fps_max til 0 så presser den det den klarer hele tiden, ingen vits å sette limits =).

 

144 hz commandoen er ikke nødvending for meg ihvertfall.

 

Enn så lenge ja ;) når DX12 kommer for fult ut blir alle cores og gpu mer kompatible med hverandre, så da er det kjekt med flere cores igjen. Men er ikke derfor jeg skapte denne pcn, til å kunne spille på. Har hatt 4790k, 5820k og 5930k tidligere også, men trengte mer kraft til streamingen jeg holder på med, istede for å kjøre 2 pcr til å få ønsket kvalitet som jeg gjorde før så kjører jeg en pc. 

Uansett har cpu så utrolig lite å si på fleste spill utenom cs så det går igrunn fint, denne skal uansett klare 300 fps stabilt. kan fint clocke cpu til 4,5 ghz også men har på en måte ikke noe behov for det.

Lenke til kommentar

Etter at du går inn i cs så kan du prøve å trykke på alt + tab slik at du kommer ut i windows også trykker du deg inn i cs igjen. Det har løst fps problemet hos meg enn så lenge slik at jeg ligger på 300fps istedenfor 50-70fps. Jeg fikk problemer med fpsen etter at jeg fikk gtx 1080. Så er nok driver relatert.

Lenke til kommentar

 

Prøvet eldre drivere. Alt tab hjelper ingenting

 

Hjalp det med eldre driver?

 

Hjalp ikke men jeg lurer på om det er pga I7 5960x er 8 kjernet og litt svakere pr core enn en f.eks 6700k. CS er vell ikke akkurat kjent for å dra alle kjerner tror jeg? men burde da absolutt klart 300 stabilt uansett

Lenke til kommentar

Jeg har nå nylig fått større problem med fps i csgo, sliter med 70-150 fps?!

 

Har en godt overkill pc til spill som består av I7 5960x cpu, gtx 1080 grafikkort og 32GB minne, kjører spillet på en Samsung 950 pro 512 gb m2 ssd disk.

har over 200fps stabilt på en 2-3 år laptop med gtx 860m. Så dette er feil.

 

Er det bærbar eller stasjonær PC du har?

 

Skulle til å ta bilde av mine innstillinger men av en eller annen grunn fikk jeg kun bilde av skrivebordet. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...