Redaksjonen. Skrevet 8. september 2016 Skrevet 8. september 2016 Skal gjøre det lettere for bransjen å gå over til elbil.Eltaxi: Dette er Norges første taxi-lader
Larsaarland Skrevet 8. september 2016 Skrevet 8. september 2016 Sykehus og flyplasser må være perfekte steder å ha lasestasjoner siden det er mye venting. 2
mathiash98 Skrevet 8. september 2016 Skrevet 8. september 2016 Sykehus og flyplasser må være perfekte steder å ha lasestasjoner siden det er mye venting. Av en eller annen grunn står det alltid 5-6 taxier på busstasjonen i Bergen, kunne hatt noen lade punkter der og.
Trond Strøm Skrevet 9. september 2016 Skrevet 9. september 2016 Uber har stort sett tilgjengelige elbiler. Er en del leafer som går i Oslo. En av de viktigste grunnene for meg for å velge Uber
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 9. september 2016 Skrevet 9. september 2016 "Laderen er finansiert av Oslo kommune og Fortum." Hvorfor finansiert av Oslo kommune ( også)? Hvis dette fører til bedre lønnsomhet gjennom lavere driftsutgifter burde vel drosjeeierforeningen finansiere/sette opp slike selv? Og det er vel mange drosjer som greier seg med 40 mils kjøring på en vakt? Hvis bilen kjøres døgn-kontinuerlig med flere sjåfører, burde man kanskje prøve Hydrogen. ( Jada, Hydrogen-el er ikke så effektivt som batteri-el , men begge deler er forurensningsfrie lokalt, og drivstoff -utgiftene er en liten del av drosjeregningen.)
Snowleopard Skrevet 18. september 2016 Skrevet 18. september 2016 "Laderen er finansiert av Oslo kommune og Fortum." Hvorfor finansiert av Oslo kommune ( også)? Hvis dette fører til bedre lønnsomhet gjennom lavere driftsutgifter burde vel drosjeeierforeningen finansiere/sette opp slike selv? Og det er vel mange drosjer som greier seg med 40 mils kjøring på en vakt? Hvis bilen kjøres døgn-kontinuerlig med flere sjåfører, burde man kanskje prøve Hydrogen. ( Jada, Hydrogen-el er ikke så effektivt som batteri-el , men begge deler er forurensningsfrie lokalt, og drivstoff -utgiftene er en liten del av drosjeregningen.) Halvtime lunsjpause eller utnyttelse av det som ellers ville vært dødtid kan gi opp til 80% fullt batteri. Selv 15 minutter her og der er tilstrekkelig for å kunne holde det gående lenge. Men ja, her kunne drosjenæringen selv sørget for hurtigladestasjoner, da de ofte har tilhold nær tog, trikk og t-banestasjoner samt kjøpesenter og sykehus, der det burde være mer enn god nok infrastruktur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå