Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vi er tydeligvis ikke likestilte i forholdet...


Anbefalte innlegg

Jeg har sterke følelser for ei jente. Jeg vet at hun elsker meg tilbake. Vi begge er studenter og bor på samme sted og vi deler kjøkken på bo-fellesskap. De siste ukene har hun sliti endel med problemer, og vi har veldig god kommunikasjon, den er veldig åpen og det jeg tenker er ganske ideelt. Problemene hennes omhandler NAV og at hun har stryket eksamen, slik at hun ikke har fått studert det hun ønsket i år.

 

Jeg er også en "klassisk" top karakter student. Jeg oppfatter ting lett, elsker faget jeg studerer og har blitt svært positiv til livet. Motsettningen til hva jeg var 5-6år tilbake.

 

Jeg ser ikke det som NAV eller at hun har stryket på eksamener som noe som ødelegger mellom meg og henne. Fra mitt perspektiv. Men fra hennes perspektiv så virker det som hun er svært sjalu, tenker tanker i den generelle retningen at "jeg er bedre enn henne."

 

Grunnen for at jeg tenker at hun er sjalu, er at hun har begynt å prøve å trekke meg ned. Sider hun har elsket med meg før, som at jeg er omsorgsfull, at jeg er lyttende, at jeg er lite dømmende, jeg er flink til å få med meg og forstå hva hun mener, at jeg er lett lært og jeg har alltid noe smart å si. Har blitt snudd til at jeg er analyserende, jeg spørr for mange spørsmål, at jeg setter diagnoser på henne og at jeg bryr meg for mye. (Negativ tone.)

 

Det skal så lite til at jeg også blir kalt disse tingene. Bare i morgest pekte jeg ut at jeg hadde lest på skjønnsykdommer og sjekket opp fakta, fant ut at jeg har mest sannsynlig sopp infeksjon, og at jeg skulle levere urin prøve på mandagen. Der hun svarte at jeg var overbeskyttsom.