magiga Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Ny metode.Selvreparerende veier skal ha 30 prosent lenger levetid enn dagens
007CD Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Okay, da er neste trinn de kan forske på er å selvreparende underlag på veien. Det er ett problem som stadig vender tilbake med norske veier iallefall. 5
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 Kostnadene er altså nedlagte metalltråder i veilegemet under bygging, og tilførsel av induksjonsvarme med jevne mellomrom ( hvor ofte?) Siden slitasjen/sprekkene i asfalten i første rekke skyldes tungtransport; hvor mye kostnader ( penger/arbeidskrefter) kunne overføres til annen tung-transportvei som bane eller sjø, og redusert vei- slitasjen like mye?
Psykonaut Skrevet 28. august 2016 Skrevet 28. august 2016 21 oktober i fjor visstnok... I følge filmen Tilbake til Fremtiden 2 så vil det i 2015 være vanlig med flyvende biler og dermed lite behov for asfaltering. 2
Superprofessor X Skrevet 29. august 2016 Skrevet 29. august 2016 skulle de varme opp veien ved hjelp av varmekabler eller en bil som kjører over asfalten?
magne.moe Skrevet 30. august 2016 Skrevet 30. august 2016 skulle de varme opp veien ved hjelp av varmekabler eller en bil som kjører over asfalten? regner med det er en bil eller noe mer som en veivalse som genererer et felt tilsvarende en induksjons ovn som mykner opp asfalten, så gjevner valsa det ut. Det kan gjøres med direkte varme ovenfra men dette er mye enklere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå