Gå til innhold

[Løst] GPU til Battlefield 1 (1920x1200)


PatosB300

Anbefalte innlegg

Det begynner å haste nå med å bestille skjermkort siden Battlefield 1 Beta blir lagt ut 31. august ;)

 

Min skjerm har 1920x1200 oppløsning.

 

Problemet er bare at jeg ikke vet hvilket skjermkort som vil yte best i Battlefield 1. Jeg har søkt en del men er fremdeles like usikker. Bør jeg velge RX 480 eller GTX 1060?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte 480 selv til BF1 - satser på at det holder greit i 1080p. Jeg lurer dermed mer på om min noe aldrende Phenom || X6 1050

Tuban kommer til å være nok?

Merk at dette er DX11, men det gir en god pekepinn :)

Alle frostbitemotorene har vært veldig glad i cpukraft.

bf1_proz.png

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Kjøpte 480 selv til BF1 - satser på at det holder greit i 1080p. Jeg lurer dermed mer på om min noe aldrende Phenom || X6 1050

Tuban kommer til å være nok?

Merk at dette er DX11, men det gir en god pekepinn :)

....

Men Battlefield 1 blir vel også mulig å kjøre med DX12? AMD gjør det vel vanligvis litt bedre enn Nvidia på DX12?

Lenke til kommentar

 

Kjøpte 480 selv til BF1 - satser på at det holder greit i 1080p. Jeg lurer dermed mer på om min noe aldrende Phenom || X6 1050

Tuban kommer til å være nok?

Merk at dette er DX11, men det gir en god pekepinn :)

....

Men Battlefield 1 blir vel også mulig å kjøre med DX12? AMD gjør det vel vanligvis litt bedre enn Nvidia på DX12?

 

I noen titler ja, men ikkje alle. Skal sies at det finnes utrolig få DX12 spill. Vente med å kjøpe skjermkort til det kommer dx12 i BF1 (kanskje i beta?" er det lureste. 

Lenke til kommentar

 

I noen titler ja, men ikkje alle. Skal sies at det finnes utrolig få DX12 spill. Vente med å kjøpe skjermkort til det kommer dx12 i BF1 (kanskje i beta?" er det lureste. 

 

 

Problemet mitt er at eg nå kun har GTX 570, og vil antakelig få problemer med å spille Battlefield 1 Beta med dette.

Lenke til kommentar

 

 

I noen titler ja, men ikkje alle. Skal sies at det finnes utrolig få DX12 spill. Vente med å kjøpe skjermkort til det kommer dx12 i BF1 (kanskje i beta?" er det lureste. 

 

 

Problemet mitt er at eg nå kun har GTX 570, og vil antakelig få problemer med å spille Battlefield 1 Beta med dette.

 

 

Du får nok noen bra svar 31. august, når BF1 beta er ute. Finnes mange benchmarks av BF1 alpha i dx11, og det blir ikkje veldig mye forskjell i ytelsen her til beta/retail ville jeg tro.

 

Ser ut som om RX480 krever litt bedre cpu enn gtx1060 for å skinne. Så om man ikkje har helt ny cpu, så kan det være at 1060 yter bedre enn RX480 i de tilfellene RX480 egentlig ville ha vunnet.

 

Uansett om du kjøper RX480 eller 1060, så blir du nok fornøyd :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Da ser det ut til at eg lander på GTX 1060. Først og fremst for støynivået, siden PCen står i stua.

 

Hvis det skulle vise seg at RX 480 er mye raskere enn GTX 1060 i Battlefield 1 så har eg vel uansett 14 dagers angrefrist ved nettkjøp, selv om det kortet er brukt, ikkje sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...