Gå til innhold

Her er telefonene som får Android 7 Nougat


Anbefalte innlegg

Satt nettopp her med min Sony Xperia Z1 og tenkte at dette er greit. Den er jo steingammel, så det får man vel leve med... Men, etter et kjapt oppslag på Wikipedia, ser jeg at den jo ikke er 3 år gammel ennå! Vel vel, i mobilverdenen, såvel som i PC-verdenen, er 3 år jo å regne som en evighet... Ser forøvrig ikke ut som Marshmallow kom til Z1 heller... Det vil si en "levetid" på ~2 år. Hmm... begynner å kjenne et lite stikk av irritasjon her...  :hrm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-405938

Trodde vanlig s5 hadde fått. Hva er forskjell på neo og vanlig? Trodde de var like jeg.

Nexus 6p kunne jeg sikkert levd godtt med, kontra min iphone. Greit med mobil som lar seg oppdatere.

Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

 

Androidmobiler er litt mer bruk og kast enn iphone. S4 fra 2013 har vel ikke fått android 6 heller?

Mulig det. Men Apple er ganske flinke til å gjøre litt eldre enheter latterlig trege.

La inn ios 9 på en mini1 nylig. Må si det var en nedtur.å lansere mini med A5chip i 2012, var vel egentlig og lure folket.mini 1 kan vi vel anse som utgått da ios 9 er ræva på denne!så denne har en dårligere holdbarhet enn andre apple produkter.min iphone 5 med A6 chip fra 2012, kjører ios 10 veldig bra Endret av Bruker-405938
Lenke til kommentar

Ja, selv om Apple slipper nye versjoner lenge til eldre modeller (4-5 år), så betyr det ikke at de optimaliserer OSet for de gamle versjonene. De gjør slik at det fungerer, så det å ha nyeste iOS versjon på en eldre enhet er ikke alltid det lureste, da de lett opplever ytelsesproblemer mot slutten.

 

Ellers er det tvilsomt at det kommer oppdateringer for nettbrett. Er vel 2 år siden Samsung skalerte tilbake nettbrett delen til et minimum. De har ikke nok ressurser til å lage skikkelig gode nye modeller engang.

 

 

Alle spesielle eller billigere modeller får langt mindre oppdateringer. Eksempelvis S5 Neo. Når det er sagt så står både S5 og S5 Neo som oppgraderbar til Android 6. Hvis folk ikke har oppdatering, koble den til Pc og sjekk med Samsung sitt desktop program. Hvis dere da ikke finner oppdateringen betyr det at den ikke er kommet til Norge enda. Vet ikke hvorfor, men det tar åpenbart lang tid før Norge får oppdateringer. Eksempelvis har de kommet til Sverige en stund før ved tidligere anledninger.

Lenke til kommentar

Ja, selv om Apple slipper nye versjoner lenge til eldre modeller (4-5 år), så betyr det ikke at de optimaliserer OSet for de gamle versjonene. De gjør slik at det fungerer, så det å ha nyeste iOS versjon på en eldre enhet er ikke alltid det lureste, da de lett opplever ytelsesproblemer mot slutten.

 

Ellers er det tvilsomt at det kommer oppdateringer for nettbrett. Er vel 2 år siden Samsung skalerte tilbake nettbrett delen til et minimum. De har ikke nok ressurser til å lage skikkelig gode nye modeller engang.

 

 

Alle spesielle eller billigere modeller får langt mindre oppdateringer. Eksempelvis S5 Neo. Når det er sagt så står både S5 og S5 Neo som oppgraderbar til Android 6. Hvis folk ikke har oppdatering, koble den til Pc og sjekk med Samsung sitt desktop program. Hvis dere da ikke finner oppdateringen betyr det at den ikke er kommet til Norge enda. Vet ikke hvorfor, men det tar åpenbart lang tid før Norge får oppdateringer. Eksempelvis har de kommet til Sverige en stund før ved tidligere anledninger.

Nå får man ikke koblet opp Neo lenger mot Kies, nå er det kun Smartswitch :(

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-405938

 

Androidmobiler er litt mer bruk og kast enn iphone. S4 fra 2013 har vel ikke fått android 6 heller?

Tommelfingerregelen for Android premiummodeller og Nexusene er 2 OS oppgraderinger om jeg ikke tar helt feil.

Sikkert lurt og gå for nexus.føler meg litt lurt som har kjøpt tab A.må visstnok ha android 6 for og få skikkelig otg støtte. Får ikke dac'n til og fungere på tab'n. Virker knall med ios

Lenke til kommentar

 

Sikkert lurt og gå for nexus.føler meg litt lurt som har kjøpt tab A.må visstnok ha android 6 for og få skikkelig otg støtte. Får ikke dac'n til og fungere på tab'n. Virker knall med ios

Nexuser har ikke nevneverdig bedre track record enn toppmodeller hos andre produsenter når det gjelder offisielle OS oppgraderinger så vidt jeg vet. Tab A er ikke en toppmodell og henger dermed litt etter. Er det T555 du har? T550 har allerede fått 6.0.1, så da er oppgraderingen sikkert også på vei til LTE varianten:

 

http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-T550/NEE/

Endret av mandela
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...