Gå til innhold

Fått feil iMac


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg var å hentet en iMac på expert for et par dager siden og ser nå etter at jeg har tatt maskinen i bruk at jeg har fått utlevert en dårligere maskin en jeg bestilte og betalte for. Bestilte på collect store så det kan ikke ha vært noen som helst tvil om hva jeg skulle ha. Bor forøverig 40 km fra butikken.

 

Jeg tenkte å legge fram to mulige løsninger for expert:

1. Jeg får igjen mellomlegget plus 2000 kr og får selvfølgelig korrekt kvitering for maskinen jeg har fått

2. De kommer og lever riktig maskin til meg og setter den opp akuratt slik jeg har gjort og flytter over RAMen som jeg har etterinstalert.

 

Høres dette urimelig ut? Vil vel nesten tro at løsning nummer 1 må være best for expert da jeg ikke kan forstå at de ønsker å ta inn en brukt maskin og måtte selge denne med rabatt. Samtidig er det vel helt fair at jeg får en kompensasjon for å ha fått feil maskin? Dette er tross alt en mac til 21000 kr.

Du er ansvarlig for å sjekke at produktet er riktig når du henter den på butikken. Du kjøper den der og då. 

Så kom du hjem og har ikke sjekket då heller. Også har du installeret ram etter det.

Uansett, jeg syns det er urimelig at du skal kreve noe form for kompensasjon. Feil kan skje. Det er ikke all verdens feil som har skjedd her, det har ikke gått utover deg på noe som helst måte. Det meste du kan kreve er vel å få expert til å hente/levere nytt maskin til deg. Men igjen, det er noe du burde selv ha sjekket, det er ditt ansvar som kunden.

Pisspreik! Du regner selvfølgelig med at du får den varen du bestiller og betaler for.

 

Helt enig. Det er heller ikke alle som er datakyndige nok til å faktisk oppdage forskjellen. I praksis er eneste forskjellen at det står MK472 i stedet for MK462 og M390 i stedet for M380. Alt dette er skrevet med knøtliten skrift som mange vil trenge briller for å oppdage. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du villig til å beholde varen du du fikk, tross lavere ytelse, kan butikken sende deg mellomlegget og korrigere kvitteringen.

Ekstraarbeidet ditt er ikke verdt kompensasjon. Det er et urimelig krav.

Jaha? Jeg er selvfølgelig ikke villig til å beholde varen jeg fikk uten kompensasjon. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar

Er du villig til å beholde varen du du fikk, tross lavere ytelse, kan butikken sende deg mellomlegget og korrigere kvitteringen.

Ekstraarbeidet ditt er ikke verdt kompensasjon. Det er et urimelig krav.

 

Hvis jeg hadde lyst på toppmodellen, så ville jeg neppe nøye meg med den modellen jeg fikk og mellomlegget. Jeg vil ha den modellen jeg hadde bestemt meg for. Du bør prøve å bytte den så det blir riktig.

2000 i kompensasjon er fremdeles urimelig mye.

 

På hvilken måte er 2000 kr urimelig mye mot at expert må kommer å levere ny maskin til meg og må selge den jeg allerede har åpnet med rabatt? Jeg akseptere rett og slett ikke at jeg må kjøre inn igjen til expert. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar

 

 

Jeg var å hentet en iMac på expert for et par dager siden og ser nå etter at jeg har tatt maskinen i bruk at jeg har fått utlevert en dårligere maskin en jeg bestilte og betalte for. Bestilte på collect store så det kan ikke ha vært noen som helst tvil om hva jeg skulle ha. Bor forøverig 40 km fra butikken.

 

Jeg tenkte å legge fram to mulige løsninger for expert:

1. Jeg får igjen mellomlegget plus 2000 kr og får selvfølgelig korrekt kvitering for maskinen jeg har fått

2. De kommer og lever riktig maskin til meg og setter den opp akuratt slik jeg har gjort og flytter over RAMen som jeg har etterinstalert.

 

Høres dette urimelig ut? Vil vel nesten tro at løsning nummer 1 må være best for expert da jeg ikke kan forstå at de ønsker å ta inn en brukt maskin og måtte selge denne med rabatt. Samtidig er det vel helt fair at jeg får en kompensasjon for å ha fått feil maskin? Dette er tross alt en mac til 21000 kr.  

Du er ansvarlig for å sjekke at produktet er riktig når du henter den på butikken. Du kjøper den der og då. 

Så kom du hjem og har ikke sjekket då heller. Også har du installeret ram etter det.

 

Uansett, jeg syns det er urimelig at du skal kreve noe form for kompensasjon. Feil kan skje. Det er ikke all verdens feil som har skjedd her, det har ikke gått utover deg på noe som helst måte. Det meste du kan kreve er vel å få expert til å hente/levere nytt maskin til deg. Men igjen, det er noe du burde selv ha sjekket, det er ditt ansvar som kunden.

 

Hva mener du med at dette ikke har gått ut over meg på noen som helst måte? Blir masse ekstraarbeid og tidsbruk for meg. 

 

Kas ekstraarbeid du snakker om? Sette inn ekstra ram - 5 min? 2000kr for 5 min arbeid, dvs timelønn på 24.000kr (45m/året) - litt for høye tanker om deg selv?

 

Selvfølgelig forventer du at varen du bestiller er riktig. Og selvfølgelig forenter butikken at du sjekker varen også. Det går begge veier.

 

Kva jobber du med btw?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor mye ekstraarbeid er det å ringe butikken og si:

 

"Hei. Jeg heter Navn Navnesen og bestillte modell A. Jeg fikk visst modell B i stedet, og den er ikke god nok for mitt bruk. Jeg ønsker modell A slik jeg bestillte og betalte for."

 

Hvis det koster deg 2000 kroner å ringe, bør du heller bytte teleoperatør.

Dette er ikke mye ekstraarbeid.

 

Tror du har missforstått litt hva jeg faktisk ønsker...

Jeg prøver bare å finne en minnelig løsning som jeg tror både jeg og expert kan leve godt med. Det er altså ikke snakk om 2000 kr for å bytte ram og ringe kundeservice. Men at expert skal slippe å omlevere maskinen med alle de kostnader dette medfører for dem. For jeg forventer at Expert står med ny maskin på døra dersom de ikke går med på løsning nr. 1

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar

Hvor mye ekstraarbeid er det å ringe butikken og si:

 

"Hei. Jeg heter Navn Navnesen og bestillte modell A. Jeg fikk visst modell B i stedet, og den er ikke god nok for mitt bruk. Jeg ønsker modell A slik jeg bestillte og betalte for."

 

Hvis det koster deg 2000 kroner å ringe, bør du heller bytte teleoperatør.

Dette er ikke mye ekstraarbeid.

TS fisker etter å få 2000kr ekstra. Han nekter å forstå at det er ikke noe ekstraarbeid. Jeg skjønner han, hadde vert kjekt med 2000kr... men ein må nesten være litt realistisk, noe TS ikke er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvor mye ekstraarbeid er det å ringe butikken og si:

 

"Hei. Jeg heter Navn Navnesen og bestillte modell A. Jeg fikk visst modell B i stedet, og den er ikke god nok for mitt bruk. Jeg ønsker modell A slik jeg bestillte og betalte for."

 

Hvis det koster deg 2000 kroner å ringe, bør du heller bytte teleoperatør.

Dette er ikke mye ekstraarbeid.

TS fisker etter å få 2000kr ekstra. Han nekter å forstå at det er ikke noe ekstraarbeid. Jeg skjønner han, hadde vert kjekt med 2000kr... men ein må nesten være litt realistisk, noe TS ikke er.

 

 

Tror du expert for solg den maskinen jeg har åpnet for full pris? Må i hvert fall gi 2000 kr i rabatt for at noenskal vise den minste interesse for den maskinen. Det er ikke samtalen med kundesørvis som er mye ekstra arbeid, men instaleringen av ny maskin til mitt bruk. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar

 

Hvor mye ekstraarbeid er det å ringe butikken og si:

 

"Hei. Jeg heter Navn Navnesen og bestillte modell A. Jeg fikk visst modell B i stedet, og den er ikke god nok for mitt bruk. Jeg ønsker modell A slik jeg bestillte og betalte for."

 

Hvis det koster deg 2000 kroner å ringe, bør du heller bytte teleoperatør.

Dette er ikke mye ekstraarbeid.

TS fisker etter å få 2000kr ekstra. Han nekter å forstå at det er ikke noe ekstraarbeid. Jeg skjønner han, hadde vert kjekt med 2000kr... men ein må nesten være litt realistisk, noe TS ikke er.

 

Du har altså ikke noe arbeid med å innstalere en ny maskin og øverføre filer? Og dersom dette ikke er noe arbeid eller tar noe tid hva er da galt med å forvente at expert gjør det for meg? Enkelte programmer jeg har er kun lisensiert for x-antall maskiner. Dette gjelder også apper kjøpt i app store. Veldig vanskelig for enkelte å forstå at mange verdsetter sin egen fritid og ikke er interessert i kaste denne bort på feilleveringer av maskiner. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar

 

 

Hvor mye ekstraarbeid er det å ringe butikken og si:

 

"Hei. Jeg heter Navn Navnesen og bestillte modell A. Jeg fikk visst modell B i stedet, og den er ikke god nok for mitt bruk. Jeg ønsker modell A slik jeg bestillte og betalte for."

 

Hvis det koster deg 2000 kroner å ringe, bør du heller bytte teleoperatør.

Dette er ikke mye ekstraarbeid.

TS fisker etter å få 2000kr ekstra. Han nekter å forstå at det er ikke noe ekstraarbeid. Jeg skjønner han, hadde vert kjekt med 2000kr... men ein må nesten være litt realistisk, noe TS ikke er.

 

Du har altså ikke noe arbeid med å innstalere en ny maskin og øverføre filer? Enkelte programmer jeg har er kun lisensiert for x-antall maskiner. Dette gjelder også apper kjøpt i app store. 

 

pls, slutt med BS. Du logger av fra din itunes konto. Logger på nytt på ny maskin. Alle apper blir instalert. 

Men som sagt, det er noe du selv burde ha sjekket både i butikken og hjemme, i det du startet maskina. 

Det er like mye din feil som expert sin. 

 

Er du så dum at du betaler 21.000kr for noe, uten å sjekke at du fikk riktig vare. Så kommer du hjem, bruker den, installer alt, flytter over RAM osv, uten å sjekke - då fortjener du å bruke alt den ekstra tiden. 

Hadde du brukt sånn ca 5-10sek i butikken på å sjekke riktig nummer, hadde du sluppet alt det.

 

Jeg tipper du leser aldri hva du skriver under på heller. Signerer kontrakter i vei, fordi du "antar" at alt skal vare perfekt? :D

Endret av aomt
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor mye ekstraarbeid er det å ringe butikken og si:

 

"Hei. Jeg heter Navn Navnesen og bestillte modell A. Jeg fikk visst modell B i stedet, og den er ikke god nok for mitt bruk. Jeg ønsker modell A slik jeg bestillte og betalte for."

 

Hvis det koster deg 2000 kroner å ringe, bør du heller bytte teleoperatør.

Dette er ikke mye ekstraarbeid.

TS fisker etter å få 2000kr ekstra. Han nekter å forstå at det er ikke noe ekstraarbeid. Jeg skjønner han, hadde vert kjekt med 2000kr... men ein må nesten være litt realistisk, noe TS ikke er.

 

Du har altså ikke noe arbeid med å innstalere en ny maskin og øverføre filer? Enkelte programmer jeg har er kun lisensiert for x-antall maskiner. Dette gjelder også apper kjøpt i app store. 

 

pls, slutt med BS. Du logger av fra din itunes konto. Logger på nytt på ny maskin. Alle apper blir instalert. 

Men som sagt, det er noe du selv burde ha sjekket både i butikken og hjemme, i det du startet maskina. 

Det er like mye din feil som expert sin. 

 

Er du så dum at du betaler 21.000kr for noe, uten å sjekke at du fikk riktig vare. Så kommer du hjem, bruker den, installer alt, flytter over RAM osv, uten å sjekke - då fortjener du å bruke alt den ekstra tiden. 

Hadde du brukt sånn ca 5-10sek i butikken på å sjekke riktig nummer, hadde du sluppet alt det.

 

Jeg tipper du leser aldri hva du skriver under på heller. Signerer kontrakter i vei, fordi du "antar" at alt skal vare perfekt? :D

 

 

Kanskje du som burde slutte med BS. Jeg leser alltid kontrakter, men når kontrakten er signert og godtatt av begge parter forventer at jeg det som er avtalt blir levert uten ekstraarbeid for meg. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvor mye ekstraarbeid er det å ringe butikken og si:

 

"Hei. Jeg heter Navn Navnesen og bestillte modell A. Jeg fikk visst modell B i stedet, og den er ikke god nok for mitt bruk. Jeg ønsker modell A slik jeg bestillte og betalte for."

 

Hvis det koster deg 2000 kroner å ringe, bør du heller bytte teleoperatør.

Dette er ikke mye ekstraarbeid.

TS fisker etter å få 2000kr ekstra. Han nekter å forstå at det er ikke noe ekstraarbeid. Jeg skjønner han, hadde vert kjekt med 2000kr... men ein må nesten være litt realistisk, noe TS ikke er.

 

Du har altså ikke noe arbeid med å innstalere en ny maskin og øverføre filer? Enkelte programmer jeg har er kun lisensiert for x-antall maskiner. Dette gjelder også apper kjøpt i app store. 

 

pls, slutt med BS. Du logger av fra din itunes konto. Logger på nytt på ny maskin. Alle apper blir instalert. 

Men som sagt, det er noe du selv burde ha sjekket både i butikken og hjemme, i det du startet maskina. 

Det er like mye din feil som expert sin. 

 

Er du så dum at du betaler 21.000kr for noe, uten å sjekke at du fikk riktig vare. Så kommer du hjem, bruker den, installer alt, flytter over RAM osv, uten å sjekke - då fortjener du å bruke alt den ekstra tiden. 

Hadde du brukt sånn ca 5-10sek i butikken på å sjekke riktig nummer, hadde du sluppet alt det.

 

Jeg tipper du leser aldri hva du skriver under på heller. Signerer kontrakter i vei, fordi du "antar" at alt skal vare perfekt? :D

 

 

Du motsier deg selv ganske godt. Førs sier du at det ikke er noe ekstraarbeid for så å si at jeg fortjener alt ekstraarbeid det medfører. Og i motsetning til deg har jeg litt mer enn "itunes-apper" på maskinen min. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar

 

 

Kanskje du som burde slutte med BS. Jeg leser alltid kontrakter, men når kontrakten er signert og godtatt av begge parter forventer at jeg det som er avtalt blir levert uten ekstraarbeid for meg. 

 

Du får ha lykke til og kreve alt du vil fra Expert. Du får ikke noe, så pass kan jeg si.

 

Får å snu det litt. Vis du klager til forbrukerrådet, trur du får gjennomslag? Om du er så sikker på saken din, kan du gjerne skaffe deg advokat og sende saken til retten. Så må expert dekke advokat utgiftene dine og alt. Taper du, må du ta på deg saksomkostninger, advokat rekning og rekningen til expert. Ville du turt det? Nei, for du vet det er BS og retten aaaaldri ville tatt din side. 

 

 

Du har ikke svart, hva jobber du med btw? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Du motsier deg selv ganske godt. Førs sier du at det ikke er noe ekstraarbeid for så å si at jeg fortjener alt ekstraarbeid det medfører. 

 

Du får tolke det som du vil. Er det "masse ekstraarbeid, verdt 2000kr", så fortjener du det. Er det ingen ekstraarbeid - så kan du berre holde kjeft.

For min sin del, tar ikke det mer enn 15min å sette over ram og logge på itunes store. Og då tar jeg meg god tid, lager en kopp kaffe og drikker den imens jeg gjør alt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Kanskje du som burde slutte med BS. Jeg leser alltid kontrakter, men når kontrakten er signert og godtatt av begge parter forventer at jeg det som er avtalt blir levert uten ekstraarbeid for meg. 

 

Du får ha lykke til og kreve alt du vil fra Expert. Du får ikke noe, så pass kan jeg si.

 

Får å snu det litt. Vis du klager til forbrukerrådet, trur du får gjennomslag? Om du er så sikker på saken din, kan du gjerne skaffe deg advokat og sende saken til retten. Så må expert dekke advokat utgiftene dine og alt. Taper du, må du ta på deg saksomkostninger, advokat rekning og rekningen til expert. Ville du turt det? Nei, for du vet det er BS og retten aaaaldri ville tatt din side. 

 

 

Du har ikke svart, hva jobber du med btw? :)

 

 

Hvem er det som driver med bullshit nå? Når expert har driti på leggen forventer jeg litt ekstra kundesørvis utenom det jeg strengt talt har krav på. Om expert ønsker å gi dette eller ikke er opp til dem. Som jeg har poengtert flere ganger er løsning nummer en etter min mening fordelaktig for begge parter. Du må gjerne komme med en kommentar angånde akuratt det dersom du er uening. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Du motsier deg selv ganske godt. Førs sier du at det ikke er noe ekstraarbeid for så å si at jeg fortjener alt ekstraarbeid det medfører. 

 

Du får tolke det som du vil. Er det "masse ekstraarbeid, verdt 2000kr", så fortjener du det. Er det ingen ekstraarbeid - så kan du berre holde kjeft.

For min sin del, tar ikke det mer enn 15min å sette over ram og logge på itunes store. Og då tar jeg meg god tid, lager en kopp kaffe og drikker den imens jeg gjør alt det.

 

Kan du være så snill å lese hva jeg ønsker for disse 2000 kronene? Jeg ønsker 2000 kr for at expert IKKE skal behøve å omlevere maskinen og dermed slipper jeg styret med å innstalere på nytt og de å selge maskinen med rabatt. Alternativet er at de leverer riktig maskin på døra hos meg og ikke tilbakebetaler noe som helst. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar

-

 

Du har dreitt deg på leggen ved å ikke sjekke varen verken på butikken eller hjemme (før du tar den i bruk). Og nå må expert betale tape 2000kr, mens du skal få 2000kr i bonus for det? Veldig logisk.

 

Du greier virkelig ikke å innse, at det er din jobb som kunde å sjekke at alt er riktig? Ver litt objektiv, innse at dere begge gjorde en feil.

 

Det spørst om Expert kan nekte å ta den tilbake, mtp du har åpnet den for å sette inn nytt RAM. Du har brutt garanti-avtalen, som du har signert på. Men som trøst, du får tilbake mellomlegget da :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

-

 

Du har dreitt deg på leggen ved å ikke sjekke varen verken på butikken eller hjemme (før du tar den i bruk). Og nå må expert betale tape 2000kr, mens du skal få 2000kr i bonus for det? Veldig logisk.

 

Du greier virkelig ikke å innse, at det er din jobb som kunde å sjekke at alt er riktig? Ver litt objektiv, innse at dere begge gjorde en feil.

 

Det spørst om Expert kan nekte å ta den tilbake, mtp du har åpnet den for å sette inn nytt RAM. Du har brutt garanti-avtalen, som du har signert på. Men som trøst, du får tilbake mellomlegget da :)

 

 

RAM kan byttes på imac uten å bryte garantien. Og om jeg så hadde sluppet denne maskinen ned trappa hadde jeg forventet å fått rikitg maskin. 

Lenke til kommentar

De gir stort sett kompensasjon (hvis man legger frem saken saklig og rolig uten å ta med idiotiske argumenter som ikke holder mål og ikke har noe med butikken å gjøre) i form av gavekort.

 

Det jeg stusser på er hvorfor du installerte RAM og programmer for så å sjekke at du hadde fått riktig. Merksnodig rekkefølge.

 

PS; Jeg sjekker alltid at jeg har fått rett vare før jeg tar det i bruk når det er på bestilling.

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...