Gå til innhold

Noen gode serier om dagen?


Gjest Bruker-239845

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-239845

Vurderte å poste i serieprat-tråden, men siden forumet ikke er så aktivt drister jeg meg til å lage en ny tråd! :)

 

Har knapt sett TV de siste månedene, så føler det er på tide med en ny serie. Føler jeg har sett de fleste virkelig gode seriene som blir nevnt og ofte når jeg begynner på en ny serie blir det mer som tidsfordriv og ikke fornuftig bruk av tiden min. Savner de gode serieopplevelsene.

 

Har vurdert å se opp igjen:

 

1. House

2. Sherlock (alt sett to ganger før, men ELSKER den serien). Er svak for serier hvor det er en smart "lone wolf" som hovedperson.

3. Breaking Bad.

4. Dexter.

5. Twin Peaks (men har sett den 2-3 ganger alt, så kanskje ikke).

 

Av andre kjente serier har jeg sett Fargo, men likte ikke den spesielt godt. Helt grei, men veldig oppskrytt mener nå jeg. Har også begynt på House of Cards noen ganger, men aldri komt meg i gang. Mulig det er tilfeldigheter.

 

Det trenger ikke være en ny serie. Kan godt være en eldre serie.

 

Hørte noen nevnte Springflo på en kafe tidligere i dag. Pussig nok fant jeg ikke denne nevnt på forumet her? Det er en svensk krim som ligger ute på NRK. Likte veldig godt Broen og er generelt glad i krim, så vurderer også denne. 

 

Det kunne også vært morsom med science fiction om det finnes noe som faktisk er bra. :) 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Nettopp ferdig med første episode av Stranger Things. Hooked! :)

 

Mr. Robot og første sesongen av True Detective?

 

Har sett første sesong av TD. Veldig, veldig bra.

 

Mr. Robot begynte jeg på (to episoder), men var ikke helt frelst. Burde kanskje gitt det litt mer tid. Så har den i bakhodet. ;) 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Sjekk ut Sense8, Orphan Black og Orange is the new black.

 

Thanks! Begynte på Orphan Black og synes serien var nydelig i begynnelsen, men fikk etterhvert følelsen av at det var en B-serie og interessen dabbet litt av.

 

Jeg og dama så nylig Black Sails. Jeg ble overasskende fort glad i serien hvertfall. Om du liker pirater så er den konge.

 

Notert!

 

En kamerat som nettopp hadde sett den var noe lunken, men tror jeg kan tenke meg å sjekke den ut. :) 

 

Broadchurch.

The leftovers.

Rectify.

The affair.

Ray donovan.

Luther.

Shameless.

Justified.

Preacher.

Narcos.

This is England. Først filmen, så miniseriene 86 , 88 og 90. Must see.

 

Innimellom slagene må du også selvfølgelig se filmen chopper ;)

 

Har sett og likte godt de du merket av.

 

Luther begynte jeg på og trodde det skulle være en perfekt serie for meg, men kom aldri helt inn i den. Burde kanskje gi den en sjanse til.

 

Justified begynte jeg også på, men sluttet av andre tilfeldigheter. Tror den kan passe meg fint, så vil absolutt se den.

 

Veldig nysgjerrig på Preacher. :) 

 

Ooh, sjekk ut Roots!

 

Notert! :) 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Stranger Things var veldig, veldig bra. Akkurat min type serie. Gledet meg til hver episode og hadde ingen trang til å ta opp telefonen slik man gjerne gjør på kjedeligere serier. Og viktigst av alt følte jeg at det var god bruk av tiden min, noe jeg sjeldent gjør når jeg ser TV.

 

Tenker at jeg prøver "The Night Of" i kveld. :) 

Lenke til kommentar

Orange is the new black.

 

Huff er kommet til tredje sesongen nå, men jeg må bare få ut frustrasjonen over hoved karakteren. Personen er helt ufyselig og verste mennesket noen gang portrett som et offer/god person i en serie jeg har sett. Får Tony Soprano til å virke som en engel. Født med rike foreldre som støtter henne uansett men hun har ingen respekt for de whatsoever, levd rikt på heroin smuggling men oppfører seg som holier than thou pga hun ikke bruker paper bags og shopper på Whole Foods, manipulerende og lyver til alle hun kommer over men mener hun er god person fordi hun føler godt, mobber andre når hun føler for det og har hodet langt opp sitt egen ræv for å lukt sine egne fiser. Forstår ikke hvordan folk kan føle sympati til det mennesket, det er som en karikatur karakter tatt ut fra South park.

 

That being said så er alle andre karakterene veldig godt skrevet, råbra back stories og ganske mange har character Development og de fleste er likeable. Oppsummert så er det jo en serie som handler om backstorier til de andre personene i serien, og piper (protagonisten) har minimalt med screentime (thank God).

 

Som Elijah anbefaler jeg Stranger Things, homage til 80'tallet og helt fantastisk kort serie. Får lyst til å se alle carpenter, Spielberg og riddley Scott filmene etc etter den serien i tillegg til 80'talls barnefilmene :)

 

Likte første sesongen av Fargo, men de siste episodene var veldig lackluster og ville bare bli ferdig med serien. Likte ikke helt hvordan det utspilte seg. Filmen derimot er tidløs.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Orange is the new black.

 

Huff er kommet til tredje sesongen nå, men jeg må bare få ut frustrasjonen over hoved karakteren. Personen er helt ufyselig og verste mennesket noen gang portrett som et offer/god person i en serie jeg har sett. Får Tony Soprano til å virke som en engel. Født med rike foreldre som støtter henne uansett men hun har ingen respekt for de whatsoever, levd rikt på heroin smuggling men oppfører seg som holier than thou pga hun ikke bruker paper bags og shopper på Whole Foods, manipulerende og lyver til alle hun kommer over men mener hun er god person fordi hun føler godt, mobber andre når hun føler for det og har hodet langt opp sitt egen ræv for å lukt sine egne fiser. Forstår ikke hvordan folk kan føle sympati til det mennesket, det er som en karikatur karakter tatt ut fra South park.

 

Hun levde ikke rikt på heroinsmuggling ;)

 

Hun er ikke ment å være offeret eller en god person nå. Det handler om utviklingen hennes fra en naiv snill jente til å bli en "badass bitch".

 

SGU er bra http://www.imdb.com/title/tt1286039/

Real Humans http://www.imdb.com/title/tt2180271/

Alle kjenner vel denne http://www.imdb.com/title/tt0436992/

Johan Falk er "must see", Netflix har de fleste. Orker ikke liste opp skikkelig så her er en Wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Johan_Falk

Samma med Arne Dahl http://www.imdb.com/title/tt2219106/ https://en.wikipedia.org/wiki/Jan_Arnald#Series_1_.282011.E2.80.932012.29

Den som dræber http://www.imdb.com/title/tt1565810/

+

+

+

+

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Er virkelig "Orange Is The New Black" verdt å se? 

 

Så en eller to episoder, men var ikke helt overbevist. Var kanskje ikke helt fokusert. Men skal gi det en sjanse om noen her insisterer. :) 

 

Ser forresten "The Night Of" nå. Går litt seint fordi jeg plutselig har et liv igjen, men synes denne er veldig, veldig bra så langt.

Lenke til kommentar

Hun levde ikke rikt på heroinsmuggling ;)

 

Hun er ikke ment å være offeret eller en god person nå. Det handler om utviklingen hennes fra en naiv snill jente til å bli en "badass bitch".

 

 

Hun levde rik på heroin smuggling (Ikke Tony Montana rik, men fortsatt bare luksus), dette vises flere ganger via flashbacks.

 

Badass bitch? Jeg er snart ferdig med tredje sesongen og bortsett fra at hun har droppet cutesie innocent face (fordi hun kom til konklusjonen at det ikke hjelper henne i dette miljøet) så har hun ikke hatt noe character Development.

 

Er virkelig "Orange Is The New Black" verdt å se? 

 

Så en eller to episoder, men var ikke helt overbevist. Var kanskje ikke helt fokusert. Men skal gi det en sjanse om noen her insisterer. :)

 

Selv om jeg misliker hoved karakteren så anbefaler jeg å holde ut, i starten av andre sesongen så er hovedkarakteren minimal del av storyn. Skal ikke spoile for mye men kan si at hun har ikke noe som helst å gjøre med utfallene angående plotlinen i andre sesongen og fokuset skifter over på alle de andre innsatte som er veldig interessante og underholdene karakterer som en kan føle empati med.

Endret av Gunman1986
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...