Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Fikk tilsendt for mange varer


EspenOsli

Anbefalte innlegg

Kjøpte noen varer fra elkjop.no, fikk tilsendt de varene jeg skulle ha, men i tillegg fikk jeg diverse jeg ikke hadde bestilt verdt over 3000kr. Var dum nok til å si ifra til Elkjøp om dette - et innfall av medmenneskelighet slo meg - og de ønsker naturligvis at jeg sender varene tilbake, har også fått frakt-etikett.

 

Da lurer jeg altså på; Er jeg pålagt å sende varene tilbake siden det ikke foreligger noen avtale mellom oss som tilsier at jeg skulle betale for disse varene (eller få de i det hele tatt)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte noen varer fra elkjop.no, fikk tilsendt de varene jeg skulle ha, men i tillegg fikk jeg diverse jeg ikke hadde bestilt verdt over 3000kr. Var dum nok til å si ifra til Elkjøp om dette - et innfall av medmenneskelighet slo meg - og de ønsker naturligvis at jeg sender varene tilbake, har også fått frakt-etikett.

 

Da lurer jeg altså på; Er jeg pålagt å sende varene tilbake siden det ikke foreligger noen avtale mellom oss som tilsier at jeg skulle betale for disse varene (eller få de i det hele tatt)?

 

Du har bekreftet å ha mottatt varer som du ikke har betalt for!  Det er vel for ditt eget beste å sende de tilbake. Dette er som å innrømme tyveri og nekte for at det har skjedd!

Lenke til kommentar

Det har vært litt problemer med feilpakking på Elkjøps lager ifm systemoppgraderinger. Feilene blir oppdaget og ettergås manuelt, og de det gjelder blir kontaktet. Selv om man ikke sier ifra vil man etter all sansynlighet bli kontaktet med anmoding om å returnere varene som er feil med tilsendt returlapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...