Gå til innhold

Nye tegn på at Tesla med 100 kWh-batteri er på vei


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I tillegg selger Tesla alle sine 90 demo biler til gode priser om dagen, ganske opplagt det her :) forhåpentligvis kommer det mer AP hardware i samme slengen :) 

 

For de som skulle ønske å kjøpe en av demobilene så er det referal program nå også, 8000 avslag på de gode prisene :) Er du heldig og god til å mase får en kanskje mer også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Demobiler? De fleste er lånebiler i forbindelse med service/reparasjoner. Disse blir brukt i noen mnd. og deretter solgt. De store servicesentrene leier gjerne inn 50+ biler for utlån (fra Avis, Sixt, o.l.).

 

At de er brukt som lånebiler kan nok godt stemme, men de selges som Demo biler. Bilene fra Avis og slikt er ikke med her, nei. 

Lenke til kommentar

 

Demobiler? De fleste er lånebiler i forbindelse med service/reparasjoner. Disse blir brukt i noen mnd. og deretter solgt. De store servicesentrene leier gjerne inn 50+ biler for utlån (fra Avis, Sixt, o.l.).

 

At de er brukt som lånebiler kan nok godt stemme, men de selges som Demo biler. Bilene fra Avis og slikt er ikke med her, nei. 

 

De selges som demo-/servicebiler. Tesla har tidligere solgt biler til Avis. Flere av disse bilene er siden blitt leid av Tesla for utlån til sine kunder. Så vidt jeg vet er det Tesla som står for salget av disse etter noen mnd.

Lenke til kommentar

 

 

De selges som demo-/servicebiler. Tesla har tidligere solgt biler til Avis. Flere av disse bilene er siden blitt leid av Tesla for utlån til sine kunder. Så vidt jeg vet er det Tesla som står for salget av disse etter noen mnd.

 

 

Ja vet at Tesla leier inn fra Avis, men at de selger de for de etterpå var jeg ikke klar over. Men det er nå så, hele poenget var at alle 90 ser ut til å bli skiftet ut for å ta i mot den nye pakken. Har ikke blitt solgt annet enn 90 pakker på ukesvis. 

Lenke til kommentar

Det er korrekt at Tesla selger nesten nye biler med kraftig rabatt. De er nok desperate etter å få redusert de store lagrene av biler. Vær imidlertid obs på at garanti er redusert til 4 år og 80k km.

 

Store lager av biler? De har da ikke noe lager, det er ventetid på Tesla. De selger 90 modellene for å skifte over til 100, det er ganske åpenbart. De vill jo vise frem det beste produktet de har, og bytter derfor ut det som tidligere var det beste. 

 

Forøvrig er det 5 år fra første reg dato og fortsatt 100 000 km, det er en feil på sidene. Flere som har fått dette bekreftet og som har handlet i det siste. 4 år og 80 000 er noe som henger igjen fra USA m.fl.

Endret av Salvesen.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

De selges som demo-/servicebiler. Tesla har tidligere solgt biler til Avis. Flere av disse bilene er siden blitt leid av Tesla for utlån til sine kunder. Så vidt jeg vet er det Tesla som står for salget av disse etter noen mnd.

 

 

Ja vet at Tesla leier inn fra Avis, men at de selger de for de etterpå var jeg ikke klar over. Men det er nå så, hele poenget var at alle 90 ser ut til å bli skiftet ut for å ta i mot den nye pakken. Har ikke blitt solgt annet enn 90 pakker på ukesvis. 

 

Slike utlån- og leiebiler selges etter noen mnd. uansett. Det er begrenset hvor mange biler Tesla trenger til demo.

Lenke til kommentar

 

Det er korrekt at Tesla selger nesten nye biler med kraftig rabatt. De er nok desperate etter å få redusert de store lagrene av biler. Vær imidlertid obs på at garanti er redusert til 4 år og 80k km.

 

Store lager av biler? De har da ikke noe lager, det er ventetid på Tesla. De selger 90 modellene for å skifte over til 100, det er ganske åpenbart. De vill jo vise frem det beste produktet de har, og bytter derfor ut det som tidligere var det beste. 

 

Forøvrig er det 5 år fra første reg dato og fortsatt 100 000 km, det er en feil på sidene. Flere som har fått dette bekreftet og som har handlet i det siste. 4 år og 80 000 er noe som henger igjen fra USA m.fl.

Ok Salvesen, det er åpenbart at du jobber i Tesla og er godt informert. Er jo ellers hyggelig at Tesla har sluttet å prøve å vri seg unna garantien, for det har de gjort.

 

Salget av Tesla stuper, og inntektene faller kraftig, produksjonen er imidlertid like høy. Selvsagt bygges det lager. Ikke lenge siden Tesla hadde en laaang liste med lagerbiler på sidene sine, denne er nå fjernet. Så dårlig som salget går vil jeg tro bilene fremdeles er der.

 

Du som er så godt informert kan gjerne forklare den tekniske forskjellen til batteriene på 90kwh og 100kwh.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ok Salvesen, det er åpenbart at du jobber i Tesla og er godt informert. Er jo ellers hyggelig at Tesla har sluttet å prøve å vri seg unna garantien, for det har de gjort.

 

Salget av Tesla stuper, og inntektene faller kraftig, produksjonen er imidlertid like høy. Selvsagt bygges det lager. Ikke lenge siden Tesla hadde en laaang liste med lagerbiler på sidene sine, denne er nå fjernet. Så dårlig som salget går vil jeg tro bilene fremdeles er der.

 

Du som er så godt informert kan gjerne forklare den tekniske forskjellen til batteriene på 90kwh og 100kwh.

 

 

Nei jeg jobber ikke i Tesla.

 

Ok, så om det er ett stort lager av biler hvorfor får en ikke bil før i November da? Og hvorfor selges det ingen biler til reduserte priser som har gått tilnærmet 0 km? Dette er jo enkle spørsmål som du kan besvare da aner jeg? 

 

Da 100kWh pakken ikke eksisterer enda har jeg ikke noe teknisk grunnlag på den nei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tesla er i hvert fall veldig gode på reklame.

Det er imidlertid tydelig at de i stor grad må basere sin virksomhet på å få inn økonomiske midler på forskudd.

Magasinet Car&Driver har analysert driften og spesielt M3. De vurderer at den blir ett år senere på markedet enn "reklamen" har forespeilet.

http://insideevs.com/car-driver-predicts-first-model-3-deliveries-will-begin-in-late-2019/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tesla er i hvert fall veldig gode på reklame.

Det er imidlertid tydelig at de i stor grad må basere sin virksomhet på å få inn økonomiske midler på forskudd.

Magasinet Car&Driver har analysert driften og spesielt M3. De vurderer at den blir ett år senere på markedet enn "reklamen" har forespeilet.

http://insideevs.com/car-driver-predicts-first-model-3-deliveries-will-begin-in-late-2019/

Haha. Absolutt en artikkel som beviser det gamle ordtaket, det finnes tre typer løgner: løgn, forbannet løgn, og statistikk.

 

De har jo ikke i det hele tatt gjort en faktisk vurdering, de har bare statistisk analysert hvor mye produktene til Tesla i gjennomsnitt er forsinket.

Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

 

 

 

Ok Salvesen, det er åpenbart at du jobber i Tesla og er godt informert. Er jo ellers hyggelig at Tesla har sluttet å prøve å vri seg unna garantien, for det har de gjort.

 

Salget av Tesla stuper, og inntektene faller kraftig, produksjonen er imidlertid like høy. Selvsagt bygges det lager. Ikke lenge siden Tesla hadde en laaang liste med lagerbiler på sidene sine, denne er nå fjernet. Så dårlig som salget går vil jeg tro bilene fremdeles er der.

 

Du som er så godt informert kan gjerne forklare den tekniske forskjellen til batteriene på 90kwh og 100kwh.

 

 

Nei jeg jobber ikke i Tesla.

 

Ok, så om det er ett stort lager av biler hvorfor får en ikke bil før i November da? Og hvorfor selges det ingen biler til reduserte priser som har gått tilnærmet 0 km? Dette er jo enkle spørsmål som du kan besvare da aner jeg? 

 

Da 100kWh pakken ikke eksisterer enda har jeg ikke noe teknisk grunnlag på den nei. 

Du får en TMS med under 200 mil på telleren nærmest på dagen, det vet du nok godt...

 

Ellers er det altså åpenbart at de selger ut et lager av TMS 90 fordi TMS 100 kommer, uten at det finnes et lager... LOL

Lenke til kommentar

Ok Salvesen, det er åpenbart at du jobber i Tesla og er godt informert. [...]

Salget av Tesla stuper

 

Kvifor diktar du opp slike skrøner? Jobbar du for ein konkurrent?

 

Om vi berre ser på nyregistrereringar og brukar tal frå uavhengige kjelder, i motsetnad til det leverandørane oppgjev av salstal, gjekk salet av Model S opp 18% i 1. kvartal i år, og i tillegg har Model X komme på marknaden som ny. Model X er endå ikkje tilgjengeleg over heile verda. Om du reknar salet av Model X + Model S, har talet på nyregistreringar av Tesla totalt auka med 40% frå 1. kvartal 2015 til 1. kvartal 2016.

 

40% auke er ikkje akkuat eit stup, men du er kanskje skuffa over at veksten ikkje er like høg som frå 2014 til 2015? Du kan i alle fall glede deg over at Model 3 allereie er reservert i 400.000 eksemplar, og produksjonen skal etter planen starte neste år.

Lenke til kommentar

Du som er så godt informert kan gjerne forklare den tekniske forskjellen til batteriene på 90kwh og 100kwh.

Det er ikke kjent akkurat hva som er forskjellen, men dette skal være en forbedring kun i kjemien.

 

Når Tesla/Panasonic kom med 90 kWh batteriet, så var det fordi de hadde klart å tilsette noe nanosilisium i anoden. Mest trolig er 100 kWh batteriet neste skritt i denne prosessen. Om de har klart å tilsette mer silisium i anoden så kan de redusere størrelsen på anoden og øke størrelsen på katoden. Man ender opp med mer bevegelig litium og høyere kapastet.

 

Det kan nevnes at Tesla har teknologien til å lage en 115 kWh batteripakke neste år. De holder på med å bytte fra 18650-formatet til det nye 21-70-formatet. Dette vil gi ca 15% bedre volumetrisk energitetthet på batteripakkenivå.

 

Men vi får se om Tesla velger å gjøre det så raskt. Tesla har kontrakter med Panasonic der de må ta i mot ganske store mengder 18650-format battericeller fra fabrikkene i Japan.

Lenke til kommentar

 

 

Du får en TMS med under 200 mil på telleren nærmest på dagen, det vet du nok godt...

 

Ellers er det altså åpenbart at de selger ut et lager av TMS 90 fordi TMS 100 kommer, uten at det finnes et lager... LOL

 

 

Nei du får en del 90 pakker med lav kilometerstand som er tiltenkt demo/service pga det kommer ny pakke. 

 

Klart det finnes en del demo og service biler, men de er i bruk så det er ikke noe lager nei. 

 

Hva er det du prøver på egentlig? Å drite deg ut med vilje? Det er liksom helt åpenbart og enkel logikk det her, det kommer en ny pakke og Tesla vill bytte ut sine tilsvarende biler med den nye pakken, da selges de. 

 

Hadde de hatt ett  stort lager av usolgte biler som du påstår ville vi sett ett "hav" av biler i alle versjoner uten særlig på telleren, men det gjør vi jo ikke. Det er kun 90 pakkene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

40% auke er ikkje akkuat eit stup, men du er kanskje skuffa over at veksten ikkje er like høg som frå 2014 til 2015? Du kan i alle fall glede deg over at Model 3 allereie er reservert i 400.000 eksemplar, og produksjonen skal etter planen starte neste år.

 

 

Også¨verdt å nevne at 150 000 av de er reservert i Norge, blir triste salgstall den dagen model 3 slippes, for de andre merkene her i landet altså. 

Lenke til kommentar

 

 

40% auke er ikkje akkuat eit stup, men du er kanskje skuffa over at veksten ikkje er like høg som frå 2014 til 2015? Du kan i alle fall glede deg over at Model 3 allereie er reservert i 400.000 eksemplar, og produksjonen skal etter planen starte neste år.

 

 

Også¨verdt å nevne at 150 000 av de er reservert i Norge, blir triste salgstall den dagen model 3 slippes, for de andre merkene her i landet altså. 

Jaja Salvesen. Jeg får ikke lønn for å skrive her, men Teslas salg har falt med 40% i Norge siste året, og i følge siste kvartalsrapport stuper også inntektene til Tesla. Jeg ser en sammenheng. TMS begynner å bli gammel, og Modell 3 må vi nok vente leeenge på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...