Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spørre om å ha åpent forhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det var en mer generell uttalelse om saken, ville bare være klar på at det å pule på noen og elske noen er to forskjellige ting, for det ser jo ut til at mange ikke helt forstår det :p

 

Du kan fint gjøre det uten å rakke ned på kommentarer å påstå at folk "tvinger sine idealer over på andre" og "trer egne meninger over noens hode". Det er faktisk akkurat det du gjør, hvis jeg skal tolke det du skriver på samme måte.

 

Jeg er helt enig med deg!

Visse personer her inne blir så sinnsykt sint av at du ytrer dine meninger når de ikke samsvarer med deres egne. Ikke nok med det, men personangrep får du da så det holder xP

Skille mellom sak og person er hvertfall ikke noe som skjer i denne tråden :p

 

 

 

 

Jeg sa utroskap er bygd opp på tankegangen at man fint kan ha andre partnere på siden. Jeg har da ikke sittet å fremheve den delen? Det er jo du som lager en big deal av det. jeg bare nevnte det, så tror du må roe deg litt ned.

 

 

Feil igjen. Utroskap er bygd på tankegangen at forpliktelser man gjør ovenfor partneren sin ikke er så viktige å overholde. Hvis eksklusivitet ikke er en forpliktelse i forholdet, er det heller ikke utroskap å ha flere partnere.

 

correctomondo. enlightened graver seg dypere og dypere ned i sin egen felle, derfor han ikke svarer på denne. det må føles kjipt

 

Vil du vite hvorfor jeg ikke svarer mer?

Som nevnt over, fordi jeg ikke gidder å være med i en samtale der vi egentlig skal diskutere en sak, men at enkeltpersoner skal kritiseres for å ha en annen mening enn andre.

 

Så dere får kose dere og krangle så mye dere har lyst til :)

Lenke til kommentar

Vil du vite hvorfor jeg ikke svarer mer?

Som nevnt over, fordi jeg ikke gidder å være med i en samtale der vi egentlig skal diskutere en sak, men at enkeltpersoner skal kritiseres for å ha en annen mening enn andre.

 

Så dere får kose dere og krangle så mye dere har lyst til :)

 

 

 

Ingen kritiserer deg fordi du har en annen mening. Du kritiseres fordi du fremmet meningen på en nedlatende, overbærende og arrogant måte. Vesentlig forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har ingenting imot å være krass mot folk som fortjener det.

 

Du har desverre vist deg å være krass mot folk som ikke fortjener det. Muligens fordi du enten misforstår hva som blir skrevet, velger å legge ting i det som er skrevet som ikke står der eller er for kjapp på avtrekkeren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En liten oppdatering fra meg (TS): Jeg har (i hvert fall for nå) ombestemt meg angående å ha et åpent forhold.

 

Jeg var ute på byen alene i går og "sjekket litt" hvordan det ville vært å være i et åpent forhold. Altså småflørtet (ikke noe man kan betegne som utroskap!), pratet med gutter og fortalte ikke potensielt interesserte at jeg hadde kjæreste. Og jeg hadde ekstrem liten interesse for å bli med/ta med noen hjem (hadde aldri gjort det uten tillatelse fra kjæresten uansett, men sett bort i fra det var likevel interessen ekstremt lav). Så foreløpig tror jeg ikke åpent forhold er noe for meg! Så får vi eventuelt se om noen måneder, når avstanden til kjæresten føles veldig stor, om det blir annerledes.

 

Jeg snakket med kjæresten min i dag og fortalte dette. Han sa at han ikke hadde særlig lyst på et åpent forhold uansett, og kun var villig til det i fremtiden hvis det var noe jeg virkelig ville.

 

Anonymous poster hash: c97e0...643

Lenke til kommentar

Om dama jeg har nå hadde spurt meg om vi skulle ha et åpent forhold, hadde jeg gått med på det. Det var dette jeg i utgangspunktet ønsket. Det er fordi jeg ikke anser oss som noe seriøst overhodet, og jeg kunne like gjerne hatt noen andre. Det betyr også at dersom jeg hadde funnet ei annen og måtte dumpe dama jeg nå holder på med, så hadde jeg ikke tenkt meg om 2 ganger.

 

Oppsummert betyr det, for min egen del, at et åpent forhold vitner om en svak emosjonell relasjon. Og dersom ingen praktiske hensyn styrker relasjonen nevneverdig, vil et åpent forhold sannsynligvis trekke raskere mot et brudd enn hva et eksklusivt forhold - selv med en svak emosjonell relasjon ville gjort.

 

Så foreløpig tror jeg ikke åpent forhold er noe for meg! Så får vi eventuelt se om noen måneder, når avstanden til kjæresten føles veldig stor, om det blir annerledes.

 

I så fall tipper jeg dette vil bli begynnelsen på slutten for dere. Han åpner for at han går med på det dersom det er veldig viktig for deg. Altså sier han at han kan la seg presse. Men resultatet er at han føler seg presset til å gå med på noe han ikke ønsker. Når dette dreier seg om følelser kan det få temmelig sure konsekvenser. Du kødder på en måte med noe grunnleggende i forholdet.

 

Som Buffy har poengtert så har folk forskjellige holdninger til hva et forhold er, og hva sex innenfor og utenfor et forhold betyr. Men dette fremgår også av din egen beskrivelse av typen din: Dere har ikke samme holdning til dette. Om han går med på dette fordi du presser ham, blir ikke resultatet at alt er ok. Resultatet blir at du holder ham som et emosjonelt gissel fordi han ikke vil miste deg. Dette er destruktivt for forholdet når ikke begge virkelig ønsker utfallet.

Endret av Løgn
Lenke til kommentar

Tja, sex for noen er spennende, for andre er det ganske dølt. Et forhold jeg hadde tidligere, fikk jeg lov til å ha sex med andre jenter osv. Siden det var noe x'n min tente på, og hun elsket å prøve mye rare forskjellige ting. Nesten litt dumt jeg var ganske depresiv på denne tiden. Det hadde vært litt morsomt å prøvd alle de greiene hun snakket om i dag. ^^"

Men ja, alle er forskjellige. Ikke lengesiden jeg leste om et vellykket koneskifte inne på forumene med noen par som hadde vært sammen over 3-4år :) Som også gikk glatt, som jeg forstod utifra hva tilbakemeldinger som ble gitt!

Lenke til kommentar

ts, hvis du vil finne noen du har virkelig lyst til å ha sex med er nett den eneste plassen du kan lykkes enkelt. Sider dedikert til seksualitet som fetlife osv florerer av kåte folk som hver og en er ute etter forskjellige ting og vet det er null sjanse for å finne noen man matcher bra med i senga på byen.... ja, det er 10'ere der også... alt mulig folk.... nei dette er ikke reklame. 



Anonymous poster hash: c9052...843
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

ts, hvis du vil finne noen du har virkelig lyst til å ha sex med er nett den eneste plassen du kan lykkes enkelt. Sider dedikert til seksualitet som fetlife osv florerer av kåte folk som hver og en er ute etter forskjellige ting og vet det er null sjanse for å finne noen man matcher bra med i senga på byen.... ja, det er 10'ere der også... alt mulig folk.... nei dette er ikke reklame. 

 

Anonymous poster hash: c9052...843

 

 

Nå er jo ikke Fetlife et sted hvor det "florerer av kåte folk". Dvs, det gjør det jo, men det er absolutt ikke et sjekkested for tilfeldig sex.

 

Og det går bra, vi skjønner at det ikke er reklame for fetlife, siden fetlife nå for tiden er invite-only. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Du aner ikke hva du prater om. TS prater ikke om sidesprang, så det du prøver å argumentere for er irrelevant. Jeg gidder ikke å svare på spørsmål som kun stilles for å prøve å provosere meg, den taktikken kan du ta med deg til ett annet forum.

Kutt drittpratet. Vedkommende må gjerne kjøre dette åpne forholdet sitt. Det ender i tragedie for en av de helt garantert, eller begge to.

Dette må noen fortelle de, så får de ta sine valg. Har aldri sett dette fungere på noen måte, det ender bare med vonde følelser for en eller flere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...