Gå til innhold

Facebook gjorde det «umulig» å blokkere reklame – nå har Adblock funnet en løsning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Anbefaler alle å blokkere ads, nettet blir jo omtrent helt ødelagt av det.

 

Uten reklame hadde ikke internett eksistert i den form vi ser det idag.

Det hadde vært for bedrifter og universitet, og andre betalende.

 

Hadde alle hostet opp et par tusen kroner i måneden, så kanskje vi hadde klart å finansiere nettet uten reklame.

 

Jeg foretrekker gratis nett fullt av reklame  :)

Ingenting feil med reklame. Det som er totalt feil derimot er da det 80% av siden er dekket av reklame, sider som åpner popups da de ikke burde, da man blir tvunget til å se gjennom reklamesnutter uten å kunne hoppe over, reklamesnutter som er for lange etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Anbefaler alle å blokkere ads, nettet blir jo omtrent helt ødelagt av det.

 

Uten reklame hadde ikke internett eksistert i den form vi ser det idag.

Det hadde vært for bedrifter og universitet, og andre betalende.

 

Hadde alle hostet opp et par tusen kroner i måneden, så kanskje vi hadde klart å finansiere nettet uten reklame.

 

Jeg foretrekker gratis nett fullt av reklame  :)

Hva med et gratis nett med kun relevant og ikke masete reklame?

Kapitalismen vil ikk vare evig og det er fullt mulig i dag å lage et system som ikke stimulerer meningsløst forbruk.

Lenke til kommentar

Noen utenlandske nettsider lignende tek.no er jo et reklamemareritt.

 

At det var mindre reklame på nett i 2000, hadde nok også noe med at flere nettsider ikke var drevet av samme profittgrådighet.

 

Hardware.no nå tek.no har hatt samme utvikling på reklame. For en del år siden var det liten og god orden i reklamevisning. Så kom oppkjøp, flere ansatte, lønninger fremfor idealisme m.m. Brått ble sidene motsatt av hva man en gang lovte. De siste årene innså nok noen hos tek.no at man måtte moderere seg litt igjen på hvordan reklame vises.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selvom jeg er delvis enig i at reklamen til tider blir overkant masete vil jeg heller ha reklamen enn å måtte betale abonnement på alle nettsider som i dag er gratis.

 

Sannsynligvis betaler du, likevel. Hver krone som annonsører bruker på reklame for produktene eller merkene sine forventer de å tjene inn igjen, og mer til. Disse pengene kommer, enkelt sagt, til syvende og sist fra deg som ser på reklamen. Så du ender opp med begge ondene, du både blir plaget av skjemmende og distraherende reklame OG du må betale med lommeboken, selv om det siste skjer mer indirekte og er mindre åpenbar enn direkte betaling (dog ikke mindre reell).

 

Hvis du tror du i motsetning til nesten alle andre er immun for reklamens makt og ikke lar deg påvirke, så har jeg en flaske sukkervann å selge deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...