Gå til innhold

Hello og Chilimobil erklærer priskrig, og sloss så busta fyker om å kunne kalle seg «billigst»


Anbefalte innlegg

Bytter den 16. får håpe de har fikset det innen den tid da :p

 

SIM kort er hvertfall allerede kommet i posten for min del.

 

Hvis det er slik at de har problemer med det før øyeblikket så er det nok gjerne smart å vente ut august før du bestiller i så fall ja. 2 uker uten SIM er ikke så gøy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd Hello på et av abonnementene i familien, med plan om å flytte alle over om det var bra. Ikke noen problem med dekning og datahastigheten. MEN det som er problemet er prisen på data ved overforbruk. Appen som skal vise databruk oppdaterer seg ikke, så man har ikke mulighet til å sjekke hvor mye man har brukt, eller har igjen. Man får en sms når man ikke har mer data igjen, men overser man denne så blir det fort dyrt. Dette gjelder spesielt når man har barn og ungdom. Jeg mener at pris for overforbruk er et like viktig moment ved valg av abonnement, som grunnprisen. Og det er vel kun de billigste aktørene som har denne policyen, det er vel her de forventer å hente inn fortjenesten. Styr unna.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Jeg har prøvd Hello på et av abonnementene i familien, med plan om å flytte alle over om det var bra. Ikke noen problem med dekning og datahastigheten. MEN det som er problemet er prisen på data ved overforbruk. Appen som skal vise databruk oppdaterer seg ikke, så man har ikke mulighet til å sjekke hvor mye man har brukt, eller har igjen. Man får en sms når man ikke har mer data igjen, men overser man denne så blir det fort dyrt. Dette gjelder spesielt når man har barn og ungdom. Jeg mener at pris for overforbruk er et like viktig moment ved valg av abonnement, som grunnprisen. Og det er vel kun de billigste aktørene som har denne policyen, det er vel her de forventer å hente inn fortjenesten. Styr unna.

 

Appen må du gå ut av med "tilbake"-tasten i android, ikke "hjem"-tasten. Kanskje det er problemet. Når du bruker tilbake-tasten på mobilen helt til du kommer ut av appen og så går inn igjen så skal den refreshe.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Forhåpentligvis følger de andre selskapene etter, inkludert de største (Telenor or Telia), folk flest er lei av å betale tusenlapper i året kun for å surfe med mobilen. Folk vil ikke betare 800 kr./mnd for 40GB data, folk vil betale mindre enn 100 kr./mnd for ubegrenset med GB, tale og SMS, altså samme økonomimodell som bredbånd. Neste steg kan være 100% fri surfing globalt til faste lave priser (innenlands- or utenlands-begrensningene vil dermed forsvinne helt), da kreves det gode felles globale avtaler med alle de andre selskapene. Spørsmålet blir derfor: Hvem av tilbyderne blir de første som klarer å ringe til en annen tilbyder innenlands og utenlands og si for eksempel:

 

"Dear OtherCompaniesNameHere,

 

Wanna make a good deal with us? If all my mobile customers can use your mobilenet with unlimited usage,

I will let your mobile customers use my mobilenet with unlimited usage. Both of us ask them to pay an

affordable low monthly price, not the huge scam and nonsense we've been doing for years. People are

only choosing the cheapest carriers nowadays, we are both loosing customers every single day.

 

So what do you say?

 

We will share 50/50 of all the total revenue, even though our company makes more revenue than

your company. We will also guarantee to expand your mobilenet are at our cost. That means better

mobilenet for everyone. Oh and I will bring you another box of Nugatti Crisp that you loved the last

time we visited you! And skivet Brunost that Henry (your co-executive) loved. So what do you say?

Do you wish for us to plan a meeting soon to further discuss the aforementioned?

 

We are looking forward for your reply!

 

Best Regards,

TheNorwegianMobileCarriers"

Jeg kan saktens strekke meg til å betale 500 kroner i måneden for ubegrenset data, tale og sms. (Jeg betaler 300 kroner i måneden for 10 GB i dag. pluss en femtilapp i måneden for datatvilling til mobilruter.) Men da vil jeg gjerne ha litt høyere hastighet enn 10 Mbit/s som jeg har på mobildata i dag, for å kunne "burst" laste ned videoer jeg vil se på youtube, viaplay osv. (Når jeg er hjemme bruker jeg min fiberkobling som jeg betaler 500 kroner ca. per måned for, jeg har lyst til å få droppet den på sikt hvis mobildata kan ta over rollen med ubegrenset bruk.)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

 

Jeg har prøvd Hello på et av abonnementene i familien, med plan om å flytte alle over om det var bra. Ikke noen problem med dekning og datahastigheten. MEN det som er problemet er prisen på data ved overforbruk. Appen som skal vise databruk oppdaterer seg ikke, så man har ikke mulighet til å sjekke hvor mye man har brukt, eller har igjen. Man får en sms når man ikke har mer data igjen, men overser man denne så blir det fort dyrt. Dette gjelder spesielt når man har barn og ungdom. Jeg mener at pris for overforbruk er et like viktig moment ved valg av abonnement, som grunnprisen. Og det er vel kun de billigste aktørene som har denne policyen, det er vel her de forventer å hente inn fortjenesten. Styr unna.

Appen må du gå ut av med "tilbake"-tasten i android, ikke "hjem"-tasten. Kanskje det er problemet. Når du bruker tilbake-tasten på mobilen helt til du kommer ut av appen og så går inn igjen så skal den refreshe.

 

 

Jeg har iphone og dertil app, men det kan jo ikke være slik at du skal måtte kunne "triks" for å stole på en app. Vi bruker pr i dag telenor, og der blir trafikken oppdatert hele tiden. Hello oppdaterte heller ikke forbruket slik at vi kunne følge med ved å logge inn på mac/pc, så jeg tror det er et bevist strategisk valg for å kunne fakturere forbruker mer enn det vanlige abonnementet. Kan ikke se noe annen forklaring på det. Nå tester jeg ut ICE sitt mobil abonnement på en av telefonene, og der får vi varsel og farten strupes inn uten kostnader ved overforbruk.

Lenke til kommentar

(Postet fra mobil tlf, får ikke til å bake inn bildet i posten)

 

Sannsynligvis en date(''H:i d.F Y", $var) der $var skulle ha representert timestamp for siste oppdatering, men er NULL fordi du ikke har noen oppdateringer. Logisk feil, og det kan være NULL er hentet ut fra databasen og deretter behandlet som om den hadde verdi. 

Lenke til kommentar

Det er helt korrekt TommyB. Synd forumer på internett ikke er i stand til å videreformidle humoren min, for den screenshot'en der er et resultat av at abonnementet mitt ikke er aktivert enda, derfor datoen står 01.01.1970 :D

 

Til dere andre som vurderer Hello, ikke la dere skremme av min litt mørke humor.. :)

Lenke til kommentar

Det morsomme er jo at man begynner å lure på om de har noen logiske feil på plasser der det betyr noe, også.

 

Dersom første regningskjøring var før abonnementet ditt ble aktivert, og de brukte timestamp likedan for å regne ut din første regning, og startdato for faktureringsperioden ble hentet ut fra minste verdi av aktivasjonsdato og månedstart, og aktivasjonsdato fortsatt var NULL, ville tilsvarende feil gjøre at noen uheldige kunder ville blitt fakturert for en hel måned før abonnementet ble aktivt. Men en slik feil ville nok blitt oppdaget og rettet allerede første måned det skjedde, da kundene ville ha sagt fra.

 

:-P

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Selv om jeg har blitt fakturert for overforbruk hos Hello da jeg var kunde der tidligere, så har jeg ikke blitt feilfakturert på noe vis. Det samme kan jeg ikke si om fakturasystemet til Chilimobil. Nå gidder jeg ikke å krangle om kroner og øre, men prinsipp er prinsipp. Og et fint uttrykk er: mange bekker små..

 

Syns at det skulle vært et minstekrav om at fakturasystemet skal være stabilt og pålitelig.

 

Nå som taushetsplikten min er fjernet og selskapet ikke lenger opererer i Norge, kan jeg si at f.eks fakturasystemet til Tele2 var komisk å operere med.

 

En enkel liten feil og vips var det følgefeil på alle påfølgende fakturaer etterpå. Så det var sånn at hvis du som kunde ikke hadde feil med fakturering så gjalt det å holde seg unna supporten, ellers ville 1. Linje tulle til ting med en gang.

 

Fakturasystemet der var basert på et matoppskriftprogram fra 1992 uten grafisk grensesnitt. Og fargene var alt fra svart-hvitt til halusinerende greier. :p

Lenke til kommentar

 

Chili tar 99,- kroner i etablering, Hello gjør det ikke. Dvs at selv om Chili er 1,- krone billigere, vil det fortsatt være billigere hos Hello de første 98 månedene...

 

Skulle ønske de nevnte dette i alle artiklene Chili er med i. I prissammenheng er selvfølgelig denne atypiske etableringen på 99,- kroner relevant.

 

Chili har fjernet 99kr i etablering fra idag!

Dette stemmer ikke, bestilte abb den 12 august og ble fakturert for 99,- i etablering

Lenke til kommentar

 

 

Chili tar 99,- kroner i etablering, Hello gjør det ikke. Dvs at selv om Chili er 1,- krone billigere, vil det fortsatt være billigere hos Hello de første 98 månedene...

 

Skulle ønske de nevnte dette i alle artiklene Chili er med i. I prissammenheng er selvfølgelig denne atypiske etableringen på 99,- kroner relevant.

Chili har fjernet 99kr i etablering fra idag!

Dette stemmer ikke, bestilte abb den 12 august og ble fakturert for 99,- i etablering

 

Står "Etablering 99,-" i prislisten så de har ikke fjernet den enda 

Lenke til kommentar

 

 

Chili tar 99,- kroner i etablering, Hello gjør det ikke. Dvs at selv om Chili er 1,- krone billigere, vil det fortsatt være billigere hos Hello de første 98 månedene...

 

Skulle ønske de nevnte dette i alle artiklene Chili er med i. I prissammenheng er selvfølgelig denne atypiske etableringen på 99,- kroner relevant.

Chili har fjernet 99kr i etablering fra idag!

Dette stemmer ikke, bestilte abb den 12 august og ble fakturert for 99,- i etablering

 

 

Hei, 

 

Etblering er fri fra 8.august. Om du har fått dette på minside, så skal den slettes når du får faktura. Beklager dette, men send en mail til [email protected] - så hjelper vi deg om du har problemer. Hilsen chilimobil. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Chili tar 99,- kroner i etablering, Hello gjør det ikke. Dvs at selv om Chili er 1,- krone billigere, vil det fortsatt være billigere hos Hello de første 98 månedene...

 

Skulle ønske de nevnte dette i alle artiklene Chili er med i. I prissammenheng er selvfølgelig denne atypiske etableringen på 99,- kroner relevant.

Chili har fjernet 99kr i etablering fra idag!
Dette stemmer ikke, bestilte abb den 12 august og ble fakturert for 99,- i etablering

 

 

Hei, 

 

Etblering er fri fra 8.august. Om du har fått dette på minside, så skal den slettes når du får faktura. Beklager dette, men send en mail til [email protected] - så hjelper vi deg om du har problemer. Hilsen chilimobil. 

Flott! Takker så mye for raskt svar

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...