magiga Skrevet 2. august 2016 Skrevet 2. august 2016 Krever strengere teknisk kontroll.Nye EU-regler: Flere tekniske feil gir flere kontroller
Gjest Bruker-245639 Skrevet 2. august 2016 Skrevet 2. august 2016 Men hvem blir straffet? Sjåføren, som er "gissel", eller firmaet? Eller begge? Ender vi opp med et system dere det straffer seg å varsle om elendig sikkerhetskultur i transportnæringen?
Myrliket Skrevet 2. august 2016 Skrevet 2. august 2016 Men hvem blir straffet? Sjåføren, som er "gissel", eller firmaet? Eller begge? Ender vi opp med et system dere det straffer seg å varsle om elendig sikkerhetskultur i transportnæringen? sannsynligvis firmaet?
Gjest Bruker-245639 Skrevet 2. august 2016 Skrevet 2. august 2016 Men hvem blir straffet? Sjåføren, som er "gissel", eller firmaet? Eller begge? Ender vi opp med et system dere det straffer seg å varsle om elendig sikkerhetskultur i transportnæringen? sannsynligvis firmaet? Jeg vet det er det som er overskriften, men jeg vil gjerne se det i praksis. Ser for meg en uforsonelig linje mot sjåførene fra i alle fall norsk politi her.
Kikert Skrevet 2. august 2016 Skrevet 2. august 2016 Bra at det blir strengere og felles krav for alle landene. Det som er noe rart er; "Noe som også vil bety at de selskapene som sjelden har feil på kjøretøyene sine vil få færre kontroller." Det blir urettferdig og idiotisk. Hvorfor skal det ikke være likestilling for bedriftene i forhold til kontrollene?
trikola Skrevet 2. august 2016 Skrevet 2. august 2016 Hvorfor skal det ikke være likestilling for bedriftene i forhold til kontrollene? Fordi det ikke nødvendigvis skal bli flere ressurser. Helt grei løsning for meg: kontroller de som har et dårlig rulleblad, ikke de som har vist ansvar tidligere. 5
mysjkin Skrevet 3. august 2016 Skrevet 3. august 2016 Bra at det blir strengere og felles krav for alle landene. Det som er noe rart er; "Noe som også vil bety at de selskapene som sjelden har feil på kjøretøyene sine vil få færre kontroller." Det blir urettferdig og idiotisk. Hvorfor skal det ikke være likestilling for bedriftene i forhold til kontrollene? "Risikobasert tilsyn" er et veletablert prinsipp. Hvorfor bruke mye ressurser på de som over tid viser at de har ting i orden når man heller kan bruke ressursene der det er grunn til å anta at det er problemer. 2
G Skrevet 3. august 2016 Skrevet 3. august 2016 Men hvem blir straffet? Sjåføren, som er "gissel", eller firmaet? Eller begge? Ender vi opp med et system dere det straffer seg å varsle om elendig sikkerhetskultur i transportnæringen?sannsynligvis firmaet? Jeg vet det er det som er overskriften, men jeg vil gjerne se det i praksis. Ser for meg en uforsonelig linje mot sjåførene fra i alle fall norsk politi her. Er det ikke bedre å miste jobben, og spør NAV om omskolering, framfor med viten og vilje sette seg bak rattet på et farlig kjøretøy? Det er jo klart politiet må ta sjåførene også.
Ketill Jacobsen Skrevet 3. august 2016 Skrevet 3. august 2016 "I en rapport over dødsulykkene langs norske veier i 2014 kommer det frem at 22 prosent av dødsulykkene langs veiene her i landet har skjedd på grunn av feil og mangler ved kjøretøyene de siste ti årene." Jeg tok meg bryet å se på rapporten fordi det journalisten her skriver er feil eller i beste fall unyansert. Feil og mangler ved kjøretøy er sjelden hovedgrunn til dødsulykker (relatert til 22 prosent nevnt her), bare medvirkende årsak. Synd at journalisten skriver noe så misvisende . 1
007CD Skrevet 3. august 2016 Skrevet 3. august 2016 Samtidig burde det innføres kontroll av politikerne også, så er EU kontrollen i boks. Med avskilting og politiker nekt hvis politikeren ikke har møtt opp og fått godkjent kontrollen innen fristen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå