Gå til innhold

Fant en NES i kjelleren


Havvat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen hundrelapper hvis den er i stand. Det er på ingen måte noe sjeldent samlerobjekt, får kjøpt brukte NES for 5 dollar på loppemarkeder i USA f.eks.

 

Søk på Finn.no etter annonser. Spill er ikke verdt 800kr selv om de kostet det når de var nye.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Hvis du har noen sjeldne spill som fortsatt har boks og manual så kan de være verdt noen tusen. Selve konsollen er ikke så sjelden, spesielt ikke hvis du ikke har boksen.

 

Siden det er såpass lite å tjene på å selge den så ville jeg heller forsøkt å koble den til og gjenoppleve noen minner. Tror man får mye mer ut av det enn noen hundrelapper i lomma.

Lenke til kommentar

Spill er ikke verdt 800kr selv om de kostet det når de var nye.

 

 

Temmelig sykt å tenke på hva TV-spill kostet før egentlig.

 

I 1987 måtte man blø over 1.500 "2016-kroner" for ett enkelt spill.

 

(94% økning i KPI fra 1987 til 2015)

 

Og dette på en tid da boliglånsrenta lå opp mot 15%!

 

Forsøker å forestille meg de samme prisene i dag, og tenke meg hvor langt sønnen min hadde kommet i å mase etter et spill...

Lenke til kommentar

Hei folkens! Jeg fant en NES konsoll. Det jeg lurer på hvor mye en sånn konsoll selges for.

 

Behold den! Den er mer verdt en det du kan selge den for. Tenk deg at du holder en fest og har en NES og en Xbox fremme. Hvilken konsoll får du oppmerksomhet for? Hvilken har alle lyst å spille på? NESen såklart. En udødelig klassiker. Har en kompis som fikk med seg en dame hjem fra byen ved å spør om hun hadde lyst å være med hjem å spille Mario på NESen. Hadde ikke virket like bra med Call of duty på Xbox eller ps4:)

Endret av Mr.Byte
Lenke til kommentar
Gjest member-414199

 

Spill er ikke verdt 800kr selv om de kostet det når de var nye.

 

 

 

Temmelig sykt å tenke på hva TV-spill kostet før egentlig.

 

I 1987 måtte man blø over 1.500 "2016-kroner" for ett enkelt spill.

 

(94% økning i KPI fra 1987 til 2015)

 

Og dette på en tid da boliglånsrenta lå opp mot 15%!

 

Forsøker å forestille meg de samme prisene i dag, og tenke meg hvor langt sønnen min hadde kommet i å mase etter et spill...

1500?! O:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...