Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Bruk av fellesområde


mikkelreven20

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg kjøpte et hus for ett år siden, og naboen har identisk hus, og vi eier 50% hver av fellesområde som inkluderer en dobbel garasje og en grusplass bak garasjen. Da jeg flyttet inn hadde jeg ikke så mye ting å tang så det ble til at jeg aldri brukte den plassen til noe. Så at naboen lagret ved og hadde tilhengeren sin der samt noe annet rask, gjorde meg ingenting. Så kjøpte jeg meg tilhenger, og begynte å ha den på plassen der. Alt vel så langt. Så kjøpte jeg meg en 14 fot båt og begynte å ha den der også. Plassen rommer ca. 2 biler i bredden og lang nok til at jeg kunne lagre båt og henger på en "stripe" og la det være tilsvarende plass igjen til naboen. Så kom naboen til meg en dag og sa at det var avtalt med tidligere eier at den plassen skulle være åpen og tilgjengelig og ikke brukes som lagringsplass. Jeg sa at det var jo rart at dere da har brukt den til dette, og at jeg ikke ville flytte mine saker før dem hadde ryddet opp i sitt eget rot. Naboen sa at det ble veldig sjenerende for dem å ha mye ting der, da dem har mer direkte utsikt mot den plassen enn meg. Greit nok tenkte jeg, og satte båten i garasjen og tilhenger i hagen. I ettertid har dem tatt seg noen friheter og parkert bilen og sykler der, jeg har aldri hatt noe på den plassen etter dem snakket til meg.

 

Men så tenker jeg. Hva er vitsen men å ha en plass ingen kan bruke. Og hva sier lovverket her. Kan jeg gå til naboen og si at, ærlig talt, jeg eier 50% av denne plassen og jeg akter å bruke den til hva jeg vil?

Jeg kjøpte jo båt i god tro om at den plassen kunne jeg bruke, for naboen brukte den jo også til lagring.

 

Mikael

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...