Gå til innhold

Ny romleir midt i ekebergparken?


Gjest Slettet+6132

Anbefalte innlegg

Det er hevet over enhver tvil at jeg og andre som har negative erfaringer med romfolk, snakker om våre erfaringer. Selvsagt finnes det de blant romfolket som ikke forsøpler, driter i bakgårder, stjeler fra butikker og gir heroin til spedbarn, men vi snakker om de som gjør det (som for øvrig er i flertall).

 

Skulle vi hele tiden poengtert det, hadde det blitt veldig mye unødvendig tekst da de fleste skjønner at det er flertallet vi snakker om, og ikke alle. At du ikke forstår det, eller kanskje heller ikke vil forstå det bare for å ha noe å kverulere på når du har gått tom for argumenter, er ikke vår skyld.

 

Skulle jeg omskrevet mine innlegg, hadde det blitt noe lignende (tar utgangspunkt i det du siterte fra meg):

 

"Konklusjonen er at de blant romfolket som stjeler, driter på gaten, forsøpler og bedriver kriminalitet vil ikke hjelpes. Og da fortjener de som stjeler, driter på gaten, forsøpler og bedriver kriminalitet ikke hjelp. Og de som stjeler, driter på gaten, forsøpler og bedriver kriminalitet ønsker ikke å bidra til å endre oppfatningen andre har om dem som stjeler, driter på gaten, forsøpler og bedriver kriminalitet ved å ha noe som kan minne om normal folkeskikk. Og da fortjener de som stjeler, driter på gaten, forsøpler og bedriver kriminalitet ikke den respekten jeg normalt viser alle folkeslag som ikke stjeler, driter på gaten, forsøpler og bedriver kriminalitet."

 

Du ser at det blir unødvendig mye tekst, og mye vanskeligere å lese, når 99% likevel forstår hva jeg mener om det unødvendige ikke er med.

Ok. Er det greit at jeg fra nå av omtaler svarte personer som drapsmenn, og hvite menn som voldtektsmenn? For å spare plass, mener jeg.

 

Jeg foreslår at du spør disse norske sigøynerene fra norske stabile hjem som du påståelig jobber med daglig.

Hva skal jeg spørre de om? Skal jeg spørre de om hva de synes om at det det siste tiåret har blitt populært å bytte ut ordet "sigøynere" med "romfolk"? Ordene betyr det samme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skal jeg spørre de om? Skal jeg spørre de om hva de synes om at det det siste tiåret har blitt populært å bytte ut ordet "sigøynere" med "romfolk"? Ordene betyr det samme.

Spør dem om sigøynere og romfolk er det samme og om de selv assosierer seg med romfolket. For det er jo det samme siden du har lest det i en bok.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja men da burde du jo stå fram som et godt eksempel og ikke ha fobi mot sigøynere.

 

De er jo som alle oss andre.

IKKE NÅR DE JAGER FOLK BORTOVER GATA FOR Å SELGE DEM FAKE DESIGNER DOP. De er direkte FARLIGE. Hvordan i helvete kan du ikke skjønne det?

Hva med afrikanerne som selger "ekte" dop da, de høres jo farlige ut ? Har man afrikanerfobi da ?

 

Afrikanere som selger dop har samme mentalitet som andre selgere, kunden bør behandles bra så han kommer tilbake og kjøper mer. De som selger dop er hyggelige folk som bidrar til stabilitet i samfunnet. Uten dopselgere så hadde ikke fester vært like bra ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du det der er fisking! Gi deg med det. Bare fordi jeg velger å ikke svare mer på dine bunnløse anklagelser betyr ikke at du har noe rett i det du sier.

La oss ha en ting klinkende klart: jeg har ikke anklaget deg for noe som helst. Du trenger selvsagt ikke å svare på noe som helst, men da forstår jeg ikke hvorfor du velger å sitere ordtak til meg.

Lenke til kommentar

 

Du det der er fisking! Gi deg med det. Bare fordi jeg velger å ikke svare mer på dine bunnløse anklagelser betyr ikke at du har noe rett i det du sier.

La oss ha en ting klinkende klart: jeg har ikke anklaget deg for noe som helst. Du trenger selvsagt ikke å svare på noe som helst, men da forstår jeg ikke hvorfor du velger å sitere ordtak til meg.

 

Vent, du vet hva 'assume'' betyr?

Lenke til kommentar

Vent, du vet hva 'assume'' betyr?

Ja, det vet jeg.

 

Jeg føler jeg må gjenta meg selv: hvis du ikke vil svare på om du synes at "muslimer er terrorister" er helt greit å si, og at det på ingen måte betyr at muslimer er terrorister, så er det ditt valg. Men, hvis du ikke vil svare på det, så må du gjerne slutte å svare med andre ting også.

Lenke til kommentar

 

Vent, du vet hva 'assume'' betyr?

Ja, det vet jeg.

 

Jeg føler jeg må gjenta meg selv: hvis du ikke vil svare på om du synes at "muslimer er terrorister" er helt greit å si, og at det på ingen måte betyr at muslimer er terrorister, så er det ditt valg. Men, hvis du ikke vil svare på det, så må du gjerne slutte å svare med andre ting også.

 

Det må du da få lov til å mene så mye du vil.

 

Forresten: Assume er å anta. So when you AssUMe, you make an 'ass' out of 'u' and 'me'. Du antok. Slutt å være så pinlig og ordblind. Det er flaut.

Lenke til kommentar

Det må du da få lov til å mene så mye du vil.

 

Forresten: Assume er å anta. So when you AssUMe, you make an 'ass' out of 'u' and 'me'. Du antok. Slutt å være så pinlig og ordblind. Det er flaut.

Jeg spurte deg et spørsmål, og jeg spurte det spørsmålet fordi du heller enn å svare valgte å anta (gasp!) noe irrelevant om min person. Jeg vet ikke om du misforstår med vilje, eller bare glemmer å lese, men jeg kan ikke "mene så mye jeg vil" når jeg spør deg. Jeg spør deg om "muslimer er terrorister" betyr at muslimer er terrorister, eller om det betyr at muslimer som er terrorister er terrorister.

Lenke til kommentar

Ok. Er det greit at jeg fra nå av omtaler svarte personer som drapsmenn, og hvite menn som voldtektsmenn? For å spare plass, mener jeg.

Hvis du vil gå i den retningen, så kan jeg det også.

 

En sterkt overvekt av sorte menn er ikke drapsmenn, og en sterkt overvekt av hvite menn er ikke voldtektsmenn. Det finnes kun noen veldig få enkeltindivider som gjør det, noe alle vet, men det er ikke et flertall som gjør at denne gruppen assosieres med det. Derfor behøver vi ikke å skrive "de sorte menn som ikke er drapsmenn/hvite menn som ikke er voldtektsmenn" når vi omtaler sorte/hvite menn i dagligtale.

 

En overvekt, et overveiende stort flertall (det kan du ikke benekte) av romfolket oppfører seg negativt på en eller annen måte. Derfor assosieres folkeslaget med dette, selv om alle forstår at det finnes enkeltindivider som ikke gjør det. At du evner å ikke se det, er virkelig ikke mitt problem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det må du da få lov til å mene så mye du vil.

 

Forresten: Assume er å anta. So when you AssUMe, you make an 'ass' out of 'u' and 'me'. Du antok. Slutt å være så pinlig og ordblind. Det er flaut.

Jeg spurte deg et spørsmål, og jeg spurte det spørsmålet fordi du heller enn å svare valgte å anta (gasp!) noe irrelevant om min person. Jeg vet ikke om du misforstår med vilje, eller bare glemmer å lese, men jeg kan ikke "mene så mye jeg vil" når jeg spør deg. Jeg spør deg om "muslimer er terrorister" betyr at muslimer er terrorister, eller om det betyr at muslimer som er terrorister er terrorister.

 

Du kan fortsatt mene akkurat hva du vil.

 

NÅ gjør jeg det med vilje ;)

Lenke til kommentar

 

 

 

Vent, du vet hva 'assume'' betyr?

Ja, det vet jeg.

Jeg føler jeg må gjenta meg selv: hvis du ikke vil svare på om du synes at "muslimer er terrorister" er helt greit å si, og at det på ingen måte betyr at muslimer er terrorister, så er det ditt valg. Men, hvis du ikke vil svare på det, så må du gjerne slutte å svare med andre ting også.

Det må du da få lov til å mene så mye du vil.

Forresten: Assume er å anta. So when you AssUMe, you make an 'ass' out of 'u' and 'me'. Du antok. Slutt å være så pinlig og ordblind. Det er flaut.

Kom igjen BuffyAnneSummers, du når 10 000 innlegg før kvelden om du bare holder ut litt til, Sheasy gir seg ikke uansett :)

 

Er litt moro da. Skal de debattere med en sånn holdning så er det jo verdt å spamme tilbake.

Lenke til kommentar

Hvis du vil gå i den retningen, så kan jeg det også.

 

En sterkt overvekt av sorte menn er ikke drapsmenn, og en sterkt overvekt av hvite menn er ikke voldtektsmenn. Det finnes kun noen veldig få enkeltindivider som gjør det, noe alle vet, men det er ikke et flertall som gjør at denne gruppen assosieres med det. Derfor behøver vi ikke å skrive "de sorte menn som ikke er drapsmenn/hvite menn som ikke er voldtektsmenn" når vi omtaler sorte/hvite menn i dagligtale.

 

En overvekt, et overveiende stort flertall (det kan du ikke benekte) av romfolket oppfører seg negativt på en eller annen måte. Derfor assosieres folkeslaget med dette, selv om alle forstår at det finnes enkeltindivider som ikke gjør det. At du evner å ikke se det, er virkelig ikke mitt problem.

Dette synes jeg faktisk er veldig interessant. Hvor stor andel av gruppe X må stjele før "gruppe X stjeler" betyr "de i gruppe X som stjeler stjeler", heller enn at, vel, gruppe X stjeler?

 

1 %? 10 %? 50 %?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan fortsatt mene akkurat hva du vil.

 

NÅ gjør jeg det med vilje ;)

Da har jeg en super avtale å tilby deg: Ikke skriv til meg flere ganger, så gjengjelder jeg tjenesten. Jeg opprettholder min del av avtalen uavhengig av hva du gjør.

 

Edit: Ikke begrenset til denne tråden, altså.

Endret av Sheasy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ordene betyr det samme, skal du virkelig begynne å krangle på det? Her kan du lese om hvordan skiftet skjedde.

Likevel er ordet "romfolk" på kort tid blitt et mye mer belastet ord enn sigøyner. Og i dagligtale er romfolk betegnelsen på omreisende sigøynere. Og selv om det i utgangspunktet ikke er riktig definisjon, så vil dagligtalen, hvordan ordet brukes, over tid definere et ord. Det har skjedd med veldig mange ord gjennom tidene.

 

Sigøynere er mer et samlebegrep, og omfatter både omreisende romfolk og de som er bosatt på et fast sted. Når selv fast bosatte sigøynere mener dette, så sier det noe.

 

Og igjen, jeg snakker om romfolk som omreisende sigøynere. Selv om ikke alle fast bosatte sigøynere i Norge har rent mel i posen heller, så tror jeg ikke et flertall av de bedriver lyssky aktiviteter. Og ettersom de er fast bosatte, og sikkert har jobb, så verken tigger eller forsøpler de mer enn en vanlig innbygger i Norge. Og regner med at de har vanlige toaletter så de ikke setter seg ned og driter i bakgården til folk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ordene betyr det samme, skal du virkelig begynne å krangle på det? Her kan du lese om hvordan skiftet skjedde.

Så begynn å kalle de norske sigøynerne fra stabile hjem, som du påståelig jobber med, for romfolk neste gang du møter dem da :) Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...