Gå til innhold

[Løst] Har jeg 2,4 eller 8 gb ram på skjermmortet?


Anbefalte innlegg

Hvis jeg tar "DxDiag" og sjekker der kommer det opp 8 gb ram på skjermkortet..

 

DxDiag gir meg dette;

Display; 8133 MB

Dedicated; 4073 MB

ShareD; 4060 MB

 

^Stoler jeg på display eller.. ? >_>

 

Men hvis jeg tar og sjekker CPU-ID/Z så kommer det opp 4 gb ram..

 

Og på "Task Manager" når 600-700mb er i bruk totalt sier den at rundt 40% av "Minne" er i bruk..

 

Dette er veldig forvirrende og vet liksom ikke helt hva jeg skal stole på..

 

(+ "System minne og kompirmert minne" tar 300-400mb ram for ingen grunn.. wtf?)

post-367181-0-88820500-1469673467_thumb.png

Endret av MultiGamerClub
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror skjermkortet ditt har 4gb, også er det 4gb som er shared fra PCens minne.

Tror jeg å, men blir veldig skeptisk med så mange forskjellige som sier så mye..

 

 

Det er nok et 4GB kort ja. Men om du fremdeles er i tvil, så finnes jo også GPU-Z som viser dette på en måte så det overhodet ikke skal være noen tvil. Kan lastes ned her.

Hvis du ser over, så ser du at jeg snakket om det. CPU-Z / ID er akkurat det samme programmet.

 

 

Eller bare fortell oss åssen skjermkort du har, så skal du nok få svar :)

^ Tror jeg har funnet det ut, men litt skeptisk på Task manager som sier noe annet..

 

 

4GB.

Hvorfor du blander inn Task Manager er en gåte.

Fordi den viser at jeg bruker 40% av minne mitt mens jeg har 4 gb.. og da ville det stått 20-30% istedenfor.. 

 

Så til "Kyrre/Blinc", skjønner ikke hvorfor 40% av minne er i bruk når jeg har 4 gb ram tilgjegenlig..

 

Altså, på taskamanger, dette er veldig forrvirrende.. 

Lenke til kommentar

Task Manager viser bruk av DDR (double data rate), altså "hoved minnet" ditt som brukes av windows, applikasjoner osv. Dette har ingenting med GDDR (graphics double data rate), som altså er minnet på skjermkortet.

 

Edit: Kan vel legge til at du bør se på "Ytelse" flippen for å se hvor mange GB DDR du bruker, fordi aldri i verden om du kjører windows og bare bruker 6-700 MB.

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar

 

Det er nok et 4GB kort ja. Men om du fremdeles er i tvil, så finnes jo også GPU-Z som viser dette på en måte så det overhodet ikke skal være noen tvil. Kan lastes ned her.

Hvis du ser over, så ser du at jeg snakket om det. CPU-Z / ID er akkurat det samme programmet.

 

 

Til din bruk er det det samme hvilket av programmene du bruker. Men de er ikke "det samme programmet". Jeg tenkte det kanskje kom litt tydeligere frem for deg med GPU-Z siden du ikke skjønte/stolte på informasjonen fra CPU-Z.

 

post-29200-0-37797500-1469721424_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Task Manager viser bruk av DDR (double data rate), altså "hoved minnet" ditt som brukes av windows, applikasjoner osv. Dette har ingenting med GDDR (graphics double data rate), som altså er minnet på skjermkortet.

 

Edit: Kan vel legge til at du bør se på "Ytelse" flippen for å se hvor mange GB DDR du bruker, fordi aldri i verden om du kjører windows og bare bruker 6-700 MB.

Sjekket ytelse og den bruker 3,7 GB av 8 GB DDR3.

 

Prosessoren er såvidt touchet.. 4% 0,90%~ GHz >_>

 

 

 

 

Det er nok et 4GB kort ja. Men om du fremdeles er i tvil, så finnes jo også GPU-Z som viser dette på en måte så det overhodet ikke skal være noen tvil. Kan lastes ned her.

Hvis du ser over, så ser du at jeg snakket om det. CPU-Z / ID er akkurat det samme programmet.

 

 

Til din bruk er det det samme hvilket av programmene du bruker. Men de er ikke "det samme programmet". Jeg tenkte det kanskje kom litt tydeligere frem for deg med GPU-Z siden du ikke skjønte/stolte på informasjonen fra CPU-Z.

 

attachicon.gifGPUZvsCPUZ.jpg

 

Har vært der tidligere, men har sikkert sett på feil da x)

 

Innstallerte det nettop og sjekker med MSI Gaming Custom layout, anyway; Ser okei ut..

 

Må bare ha sett feil på et eller annet punkt^

post-367181-0-38324500-1469722601_thumb.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...