Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har tidligere nevnt at jeg har 48 poeng her inne, men tydeligvis regnet litt feil og 48,5 er mitt endelige snitt. Bør vel holde for Bodø? Ser de fleste ønsker seg til Oslo/Stavern her inne:-)

Så bra! Alltid moro å regne ut snittet sitt, og finne ut at det er bedre enn først antatt.

Med 48,5 vil jeg tro du er ganske sikker plass i Bodø i år ! 

 

Kanskje vi blir classmates til høsten  :grin:

Lenke til kommentar

 

Har tidligere nevnt at jeg har 48 poeng her inne, men tydeligvis regnet litt feil og 48,5 er mitt endelige snitt. Bør vel holde for Bodø? Ser de fleste ønsker seg til Oslo/Stavern her inne:-)

Så bra! Alltid moro å regne ut snittet sitt, og finne ut at det er bedre enn først antatt.

Med 48,5 vil jeg tro du er ganske sikker plass i Bodø i år !

 

Kanskje vi blir classmates til høsten :grin:

Ja:-) Det er litt som å finne en glemt 500 lapp i en gammel bukselomme.

Hva har du i poeng? Hadde vært gøy å studert med folk man møter her inne ja:-)

Lenke til kommentar

 

Ja:-) Det er litt som å finne en glemt 500 lapp i en gammel bukselomme.

Hva har du i poeng? Hadde vært gøy å studert med folk man møter her inne ja:-)

 

 

Har 48,9 :-) Håper og tror det kan holde til Bodø. 

 

Bør vel holde like mye som 48.5 gjør?:)  Bodø kommer garantert ikke til å overstige 48. 

Lenke til kommentar

 

Er det forresten noen som har en sånn ca. strykprosent på intervjudelen? Hvor mange som klarer og ikke klarer det?

Tidligere har det blitt brukt en ca. 20-30% som stryker på egnethet. Så teoretisk sett har du en 70-80% sjanse til å stå :)

 

Det er jo sånn sett gode odds, da er det jo bare og vente og se da... Takk!

Lenke til kommentar

 

 

Ja:-) Det er litt som å finne en glemt 500 lapp i en gammel bukselomme.

Hva har du i poeng? Hadde vært gøy å studert med folk man møter her inne ja:-)

 

 

Har 48,9 :-) Håper og tror det kan holde til Bodø. 

 

Bør vel holde like mye som 48.5 gjør? :)  Bodø kommer garantert ikke til å overstige 48. 

 

Satser på det !  :)

Lenke til kommentar

Da har man blitt tilbudt bolig i Kongsvinger:D

 

Bare studieplassen som mangler da :)

 

Kult!

 

Kjenner jeg begynner å få nerver i forhold til om det tikker inn mail for om man er funnet egnet eller ikke. Siste intervjuene er denne uka, men vet ikke om det går alle dager for har bare hørt til og med i går som jeg vet.

Lenke til kommentar

 

 

Hei. Jeg kaster meg inn i samtalen jeg ;)

Det er vel første uken i juli vi får beskjed om vi bestod egnethetstesten sant? 

Du får kun vite noe før 20. Juli om du ikke har blitt funnet egnet. Fikk  mail 4. Juli selv i fjor og virker som de aller fleste andre også fikk det. Det har blitt sagt at du kan føle deg ganske safe om du ikke får noen mail den første uka, men jeg prata med en fyr på opptaket som fikk avslag den 18. i fjor, så litt usikkert(mulig dette var et unntak). Merker sommerfuglene begynner å komme nå, ja :// Lykke til!

 

 

Ok! :) Om man ikke får svar første uken må det vel være mulig å sende PHS en mail. Bør ikke være slik at man går unødvendig mye rundt i uvitenhet. Hvordan følte du at intervjuet gikk? :)

 

Om jeg husker riktig fra i fjor ga de ikke svar på om du individuelt har bestått, men de sa heller noe sånt som "Alle som ikke har fått mail nå kan føle seg trygge." 

 

Følte det gikk veldig bra egentlig, gruppeoppgaven kunne ikke gått bedre og mesteparten av intervjuet gikk kjempefint. Tenkt mye på de en-to tingene jeg rota litt på i ettertid, men det er ikke noe annet å gjøre nå enn å vente. I år følte jeg at jeg fikk vist frem den beste versjonen av meg selv, så om det ikke går nå er det bare å kaste inn håndkledet. Hva med deg?

Endret av jmanno
Lenke til kommentar

 

Er nok en fordel når de ser på egnehetsvurderingen ja.

Språkkunnskaper går vel ikke akkurat på personlig egnethet. Det går mer på kompetanse. Jeg vil tro det er mindre relevant under opptaket, men desto mer relevant når man skal ha jobb i etaten.

Er vel ganske relevant når enkelte søkere med innvandrerbakgrunn nærmest blir intervjuet på bakgrunn av språket/opphav og fordeler/ulemper knyttet til dette? Det er fordel å ha språkkunnskaper, men ikke avgjørende. Uansett om det gjelder opptak eller søking av jobb i liknende etater som dette.

Lenke til kommentar

Meget enig med det dere sier:-) Det kan være vanskelig å finne et skille i akkurat dette.

 

Hvem du er, handler jo igjen om hva du kan og hvilken egenskaper du kan bruke i møte med andre mennesker. Jeg ser på kultur og språk som en del av et menneske og som kan si noe om hvem du er, uavhengig om du er fra Asia eller Norden. Selvsagt er jeg enig med dere og skjønner at det kan tolkes ulikt. Det hjelper ikke å kunne 10 språk hvis du ikke klarer å bruke det på en måte som er til nytte for begge parter:)

 

Uansett, lykke til:-) Blir spennende tid fremover.

Endret av Barcaboy91
Lenke til kommentar

 

 

 

Hei. Jeg kaster meg inn i samtalen jeg ;)

Det er vel første uken i juli vi får beskjed om vi bestod egnethetstesten sant?

Du får kun vite noe før 20. Juli om du ikke har blitt funnet egnet. Fikk mail 4. Juli selv i fjor og virker som de aller fleste andre også fikk det. Det har blitt sagt at du kan føle deg ganske safe om du ikke får noen mail den første uka, men jeg prata med en fyr på opptaket som fikk avslag den 18. i fjor, så litt usikkert(mulig dette var et unntak). Merker sommerfuglene begynner å komme nå, ja :// Lykke til!

 

Ok! :) Om man ikke får svar første uken må det vel være mulig å sende PHS en mail. Bør ikke være slik at man går unødvendig mye rundt i uvitenhet. Hvordan følte du at intervjuet gikk? :)

Om jeg husker riktig fra i fjor ga de ikke svar på om du individuelt har bestått, men de sa heller noe sånt som "Alle som ikke har fått mail nå kan føle seg trygge."

 

Følte det gikk veldig bra egentlig, gruppeoppgaven kunne ikke gått bedre og mesteparten av intervjuet gikk kjempefint. Tenkt mye på de en-to tingene jeg rota litt på i ettertid, men det er ikke noe annet å gjøre nå enn å vente. I år følte jeg at jeg fikk vist frem den beste versjonen av meg selv, så om det ikke går nå er det bare å kaste inn håndkledet. Hva med deg?

Jeg røyk også ut i fjor på egnethetsprøven, og jeg skjønner godt hvorfor jeg ikke kom videre den gang xD Men i år ser jeg ikke hvordan jeg kunne prestert bedre. Jeg var meg selv så godt jeg kunne i allefall, og det vil jeg si teller mer enn en karriere i politiet. Føler meg litt i samme båt som deg altså. ;) Er veldig spent!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...