Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er innenfor å laste opp vitnemålet på samordna opptak ? Eller må det sendes via posten til Politihøgskolen?

Om har forbedret karakterer som allerede er på vitnemålet, holder det å ta bilde av kompetansebeviset med de nye karakterene, og laste det opp på samordna opptak.

 

Du kan også få skolen til å utstede et nytt vitnemål. Dette vil da bli registrert i NVB (norsk vitnemålsdatabase), og kommer automatisk inn elektronisk på SO.

 

Om du ikke vil gjøre noe av det over (som er instruksen fra SO) kan du også laste opp vitnemålet om du har lyst.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om det er innenfor å laste opp vitnemålet på samordna opptak ? Eller må det sendes via posten til Politihøgskolen?

Om har forbedret karakterer som allerede er på vitnemålet, holder det å ta bilde av kompetansebeviset med de nye karakterene, og laste det opp på samordna opptak.

 

Du kan også få skolen til å utstede et nytt vitnemål. Dette vil da bli registrert i NVB (norsk vitnemålsdatabase), og kommer automatisk inn elektronisk på SO.

 

Om du ikke vil gjøre noe av det over (som er instruksen fra SO) kan du også laste opp vitnemålet om du har lyst.

 

Da gjør jeg det. Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Har folk her backup plan hvis dere ikke kommer inn? hva skal dere da?

 

Ta opp fag, vurderer kanskje å bruke et par år på å ta opp nok fag til å komme inn på profesjon i psykologi om jeg ikke kommer inn på politi i år eller til neste år. (Hvis jeg er uegnet, pga. en litt dum fortid) Du da?

Lenke til kommentar

Karaktersnittet etter min mening vil stige og følgende vil det se ut til opptak 2018;

- Bodø = 48.6

- Kongsvinger = 49.4

- Stavern = 50.5

- Oslo = 51.5

 

Hva tenker dere andre? :)

Jeg tror snittet går ned. Er like få søkere i år som i 2014. Neste år derimot, tror jeg det kan ligne på dette, da de skal kutte plasser.

Lenke til kommentar

 

Karaktersnittet etter min mening vil stige og følgende vil det se ut til opptak 2018;

- Bodø = 48.6

- Kongsvinger = 49.4

- Stavern = 50.5

- Oslo = 51.5

 

Hva tenker dere andre? :)

Jeg tror snittet går ned. Er like få søkere i år som i 2014. Neste år derimot, tror jeg det kan ligne på dette, da de skal kutte plasser.
Pass på å se på antall oppmeldte til opptak pluss de som bestod i fjor. Tallene her viser at det er flere totalt sett som kjemper om plass ved PHS i år enn i fjor. Derfor tror jeg også at det vil bli en liten økning i antall poeng som kreves for å bli tatt opp til skolen.

 

Statistikk fra PHS

Endret av marud
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...