Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke jeg, men jeg hadde egentlig en veldig fin opplevelse av egnethetstesten for 2 år tilbake. 
Gruppeoppgaven var kjempe moro og alle deltakerne var kjempe ivrig, og 1/3 av intervjuet gikk på prat om felles interesser etc. 

Tiden gikk så fort, at endte med at vi bare måtte bryte for at neste mann skulle inn  :D

Endret av AvdelingQ
Lenke til kommentar

Vet ikke jeg, men jeg hadde egentlig en veldig fin opplevelse av egnethetstesten for 2 år tilbake.

Gruppeoppgaven var kjempe moro og alle deltakerne var kjempe ivrig, og 1/3 av intervjuet gikk på prat om felles interesser etc.

 

Tiden gikk så fort, at endte med at vi bare måtte bryte for at neste mann skulle inn :D

Dette var ikke noe jeg kunne prate om på mitt intervju i år hvertfall..! Intervjueren holdte seg VELDIG til "manus". Om jeg prøvde å styre samtalen litt unna, gikk hun rett tilbake til spørsmålet.
Lenke til kommentar

Hei! 

 

Er det noen som vet når ca vi får tildelt praksisplass? :)  Har hørt litt forskjellig. Noen sier så tidlig som før juleferien i år, mens andre sier rundt påsketider. 
Begynner førsteåret nå til høsten, forhåpentligvis i Stavern :D

Lenke til kommentar

Hei!

 

Er det noen som vet når ca vi får tildelt praksisplass? :) Har hørt litt forskjellig. Noen sier så tidlig som før juleferien i år, mens andre sier rundt påsketider.

Begynner førsteåret nå til høsten, forhåpentligvis i Stavern :D

Vennene mine som begynner i B2 nå fikk ikke vite noe før rundt påsketider hvertfall.
Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Er det noen som vet når ca vi får tildelt praksisplass? :) Har hørt litt forskjellig. Noen sier så tidlig som før juleferien i år, mens andre sier rundt påsketider.

Begynner førsteåret nå til høsten, forhåpentligvis i Stavern :D

Vennene mine som begynner i B2 nå fikk ikke vite noe før rundt påsketider hvertfall.

Når jeg gikk fikk vi, i likhet med kullene før oss, vite hvor vi skulle i praksis i starten av desember første studieår. De to siste årene derimot har dette vært avklart rundt påsketider.

 

Hvordan det blir for høstens kull er vanskelig å si.

 

Spekulasjon følger: mener å ha hørt at grunnen til at det nå avgjøres så sent er på grunn av omstillingsprosessen den nye reformen har.

 

Du vil uansett få den informasjon du trenger om dette etter studiestart.

Lenke til kommentar

 

 

Hei!

 

Er det noen som vet når ca vi får tildelt praksisplass? :) Har hørt litt forskjellig. Noen sier så tidlig som før juleferien i år, mens andre sier rundt påsketider.

Begynner førsteåret nå til høsten, forhåpentligvis i Stavern :D

Vennene mine som begynner i B2 nå fikk ikke vite noe før rundt påsketider hvertfall.

Når jeg gikk fikk vi, i likhet med kullene før oss, vite hvor vi skulle i praksis i starten av desember første studieår. De to siste årene derimot har dette vært avklart rundt påsketider.

 

Hvordan det blir for høstens kull er vanskelig å si.

 

Spekulasjon følger: mener å ha hørt at grunnen til at det nå avgjøres så sent er på grunn av omstillingsprosessen den nye reformen har.

 

Du vil uansett få den informasjon du trenger om dette etter studiestart.

 

 

Aha, takk for svar! Jeg er bare litt ivrig, og klarer ikke vente skjønner dere  :ph34r: får vel bare smøre meg med tålmodighet å tenke at det blir til påske denne gang også  

Lenke til kommentar

Karaktersnittet etter min mening vil stige og følgende vil det se ut til opptak 2018;

- Bodø = 48.6

- Kongsvinger = 49.4

- Stavern = 50.5

- Oslo = 51.5

 

Hva tenker dere andre? :)

Hvordan har du kommet deg frem til dette? Er jo umulig å spå 2018, da det er helt nye prosedyrer i opptaket neste år, samt at vi ikke vet snittene for de ulike skolene for 2017 en gang.. 

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Aha, takk for svar! Jeg er bare litt ivrig, og klarer ikke vente skjønner dere :ph34r: får vel bare smøre meg med tålmodighet å tenke at det blir til påske denne gang også

 

Hvor mange konkurransepoeng har du ? Bestått opptak fra før av, eller ny i år ? :green:

Har bestått opptak og kom inn i Stavern i fjor med 48,2 i snitt, men valgte av forskjellige grunner å vente et år med å starte. Snittet mitt har nå økt til 49,2, så krysser alt jeg har for at det holder i år. Blir litt redd når jeg ser folk inn her snakke om hvor mye snittet kommer til å øke, men jeg satser på at det holder seg relativt stabilt siden antall reelle søkere er ish det samme (med oss tidligere søkere). :hmm:

Endret av NinaBj
Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Aha, takk for svar! Jeg er bare litt ivrig, og klarer ikke vente skjønner dere :ph34r: får vel bare smøre meg med tålmodighet å tenke at det blir til påske denne gang også

Hvor mange konkurransepoeng har du ? Bestått opptak fra før av, eller ny i år ? :green:

Har bestått opptak og kom inn i Stavern i fjor med 48,2 i snitt, men valgte av forskjellige grunner å vente et år med å starte. Snittet mitt har nå økt til 49,2, så krysser alt jeg har for at det holder i år. Blir litt redd når jeg ser folk inn her snakke om hvor mye snittet kommer til å øke, men jeg satser på at det holder seg relativt stabilt siden antall reelle søkere er ish det samme (med oss tidligere søkere). :hmm:

 

Kommer nok til å gå veldig bra! Satser på at du kommer inn i Stavern med det ! Lykke til :)  

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

Aha, takk for svar! Jeg er bare litt ivrig, og klarer ikke vente skjønner dere :ph34r: får vel bare smøre meg med tålmodighet å tenke at det blir til påske denne gang også

Hvor mange konkurransepoeng har du ? Bestått opptak fra før av, eller ny i år ? :green:
Har bestått opptak og kom inn i Stavern i fjor med 48,2 i snitt, men valgte av forskjellige grunner å vente et år med å starte. Snittet mitt har nå økt til 49,2, så krysser alt jeg har for at det holder i år. Blir litt redd når jeg ser folk inn her snakke om hvor mye snittet kommer til å øke, men jeg satser på at det holder seg relativt stabilt siden antall reelle søkere er ish det samme (med oss tidligere søkere). :hmm:

Kommer nok til å gå veldig bra! Satser på at du kommer inn i Stavern med det ! Lykke til :)
Takk skal du ha! :) Endret av NinaBj
Lenke til kommentar

 

 

Er det noen som kunne ha tenkt seg å dele litt erfaringer om de fire forskjellige studiestedene  :) ?

Tenker da på forskjellige positive og negative sider ved hver av plassene, både skole, studentmiljø og

hvordan byene i seg selv er for studenter.

Selv sliter jeg med å velge mellom Stavern og Kongsvinger og blir veldig glad om noen med erfaringer fra noen av plassene

kan komme med innspill som kanskje kan gjøre det lettere å velge  :p

 

Ser at det er skrevet bittelitt her og der, men finner ikke så veldig mye av det jeg leter etter.

Jeg studerer i Stavern.

Hva leter du etter, da?

 

Jeg bodde i Sandefjord for noen år tilbake og forelsket meg helt i været og omgivelsene og har egentlig siden den gang ønsket meg inn på politihøgskolen i Stavern. Nå er jeg litt redd for at Stavern er et veldig lite sted hvor det heller ikke skjer så mye?

Om du har noen ting du vil trekke frem om Stavern eller kanskje noe du savner der setter jeg pris på alt av info  :)

 

Beklager, glemte helt bort å svare deg!

 

Jeg vet ikke hva du forventer, men det er ingen andre studenter i Stavern enn fra PHS. Derfor er det begrenset med aktiviteter o.l. som skjer. Det blir stort sett det man gjør det til selv.

Så om jeg må si jeg savner noe, er det vel eventuelt å oppleve studentmiljø som er i f.eks. Trondheim. Med idrettslag, studentforeninger o.l...

På en annen side blir man veldig godt kjent med medstudentene, og for min del er det mer enn nok som skjer. Vi er sosiale i klassen og på skolen, så det er alltid noen å være sammen med. Byen er liten, så det er omtrent gå-avstand til alle i klassen (med unntak av de som pendler fra andre byer).

 

Jeg hadde definitivt satt Stavern på førstevalget, om jeg skulle søkt igjen. Og gleder meg til å komme tilbake i 2018!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...