Gå til innhold

Tråden for opptak til Politihøgskolen 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det er nok sant, og veldig fordel å kunne andre språk :)

Lykke til i hvert fall. Heldig du som er ferdig med opptaksprøvene :p

Hvor gammel er du egentlig? 91-kull?. 95 her.
Er 88-mod jeg :) så hvis du synes tiden renner ut som 22, så er vel jeg snart i grava haha

Skal på intervju på torsdag :)

Endret av TT1988
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Håper flest mulig her inne ikke får noe svar! Spennende tid.

 

Også kun 4 ukers tid igjen til vi får svar på hovedopptaket.

 

Noen som føler seg relativt sikre på skoleplass i år?

Har 51,6 poeng. Bestod opptaket i fjor, så konkurrerer kun med poeng i år. Har søkt Oslo og Kongsvinger, men håper på Oslo.

 

Ser lyst ut ! Lykke til ! Kongsvinger er du sikret uansett ! 

Lenke til kommentar

 

 

Det er nok sant, og veldig fordel å kunne andre språk :)

Lykke til i hvert fall. Heldig du som er ferdig med opptaksprøvene :p

Hvor gammel er du egentlig? 91-kull?. 95 her.
Er 88-mod jeg :) så hvis du synes tiden renner ut som 22, så er vel jeg snart i grava haha

Skal på intervju på torsdag :)

 

Skal dit på onsdag. Lykke til, håper det går bra:)

Lenke til kommentar

Bestått opptaket i 2014, men siden ordningen med å slippe nye opptak kun gjelder fra 2015 så måtte jeg gjennom på nytt i år. Så lenge jeg ikke har endret meg selv radikalt uten å vite om det og bommet totalt på intervjuet slik at jeg får en epost i juli så er jeg sikker på at får plass i Kongsvinger. (Har 49.7)

Lenke til kommentar

Bestått opptaket i 2014, men siden ordningen med å slippe nye opptak kun gjelder fra 2015 så måtte jeg gjennom på nytt i år. Så lenge jeg ikke har endret meg selv radikalt uten å vite om det og bommet totalt på intervjuet slik at jeg får en epost i juli så er jeg sikker på at får plass i Kongsvinger. (Har 49.7)

Sikker som banken det ! Lykke til, skal jo litt til for egnethet til å forandre seg. 

Lenke til kommentar

 

Bestått opptaket i 2014, men siden ordningen med å slippe nye opptak kun gjelder fra 2015 så måtte jeg gjennom på nytt i år. Så lenge jeg ikke har endret meg selv radikalt uten å vite om det og bommet totalt på intervjuet slik at jeg får en epost i juli så er jeg sikker på at får plass i Kongsvinger. (Har 49.7)

Sikker som banken det ! Lykke til, skal jo litt til for egnethet til å forandre seg.
Takk for det! Er det jeg satser på også :)

Var du ferdig med intervjuet også eller? Uansett, Lykke til videre i prosessen :)

Regner med at stort sett alle her inne har egnetheten i boks ;)

Vi virker jo reflekterte og modne her inne!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Bestått opptaket i 2014, men siden ordningen med å slippe nye opptak kun gjelder fra 2015 så måtte jeg gjennom på nytt i år. Så lenge jeg ikke har endret meg selv radikalt uten å vite om det og bommet totalt på intervjuet slik at jeg får en epost i juli så er jeg sikker på at får plass i Kongsvinger. (Har 49.7)

Sikker som banken det ! Lykke til, skal jo litt til for egnethet til å forandre seg.
Takk for det! Er det jeg satser på også :)

Var du ferdig med intervjuet også eller? Uansett, Lykke til videre i prosessen :)

Regner med at stort sett alle her inne har egnetheten i boks ;)

Vi virker jo reflekterte og modne her inne!

 

Ja, bestått fra tidligere opptak! Takker så mye ! :) 

Har 48,9 og håper på Bodø, så blir spennende å se! 

 

 

Enig med deg der, virker som mange flotte folk som ikke trenger å bekymre seg for egnetheten. 

Lykke til alle sammen! 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

 

26:)

Er 22. Jeg stresser og stresser, tenker på hva som vil skje om jeg ikke kommer inn i år. Følger at tiden renner fra meg - blir gammel :p

Gammel? Du er jo såvidt voksen enda! ;-)

Lenke til kommentar

 

 

 

Bestått opptaket i 2014, men siden ordningen med å slippe nye opptak kun gjelder fra 2015 så måtte jeg gjennom på nytt i år. Så lenge jeg ikke har endret meg selv radikalt uten å vite om det og bommet totalt på intervjuet slik at jeg får en epost i juli så er jeg sikker på at får plass i Kongsvinger. (Har 49.7)

Sikker som banken det ! Lykke til, skal jo litt til for egnethet til å forandre seg.
Takk for det! Er det jeg satser på også :)

Var du ferdig med intervjuet også eller? Uansett, Lykke til videre i prosessen :)

Regner med at stort sett alle her inne har egnetheten i boks ;)

Vi virker jo reflekterte og modne her inne!

Ja, bestått fra tidligere opptak! Takker så mye ! :)

Har 48,9 og håper på Bodø, så blir spennende å se!

 

 

Enig med deg der, virker som mange flotte folk som ikke trenger å bekymre seg for egnetheten.

Lykke til alle sammen!

Hva tror du om 4,8 Bodø?

Lenke til kommentar

Kan hende det er flere som har regnet ut dette, men her er en utregning på hva snittene kan bli dersom det blir en lik økning som

fra 2015 - 2016.

 

Oslo:                5,07

Stavern:           4,90

Kongsvinger:    4,88

Bodø:               4,82

 

(Kun en liten pekepinn på hva det kan bli) 

 

 

 

 

 

 

Bestått opptaket i 2014, men siden ordningen med å slippe nye opptak kun gjelder fra 2015 så måtte jeg gjennom på nytt i år. Så lenge jeg ikke har endret meg selv radikalt uten å vite om det og bommet totalt på intervjuet slik at jeg får en epost i juli så er jeg sikker på at får plass i Kongsvinger. (Har 49.7)

Sikker som banken det ! Lykke til, skal jo litt til for egnethet til å forandre seg.
Takk for det! Er det jeg satser på også :)

Var du ferdig med intervjuet også eller? Uansett, Lykke til videre i prosessen :)

Regner med at stort sett alle her inne har egnetheten i boks ;)

Vi virker jo reflekterte og modne her inne!

Ja, bestått fra tidligere opptak! Takker så mye ! :)

Har 48,9 og håper på Bodø, så blir spennende å se!

 

 

Enig med deg der, virker som mange flotte folk som ikke trenger å bekymre seg for egnetheten.

Lykke til alle sammen!

Hva tror du om 4,8 Bodø?

 

La ut en slik en med økning fra 2015-2016, som igjen kan gi en liten pekepinn på hva snittet blir i 2017.

 

Vanskelig for meg og si... 

 

Du får uansett ha lykke til ! 

Lenke til kommentar

 

Kan hende det er flere som har regnet ut dette, men her er en utregning på hva snittene kan bli dersom det blir en lik økning som

fra 2015 - 2016.

 

Oslo:                5,07

Stavern:           4,90

Kongsvinger:    4,88

Bodø:               4,82

 

(Kun en liten pekepinn på hva det kan bli) 

 

 

 

 

 

 

Bestått opptaket i 2014, men siden ordningen med å slippe nye opptak kun gjelder fra 2015 så måtte jeg gjennom på nytt i år. Så lenge jeg ikke har endret meg selv radikalt uten å vite om det og bommet totalt på intervjuet slik at jeg får en epost i juli så er jeg sikker på at får plass i Kongsvinger. (Har 49.7)

Sikker som banken det ! Lykke til, skal jo litt til for egnethet til å forandre seg.
Takk for det! Er det jeg satser på også :)

Var du ferdig med intervjuet også eller? Uansett, Lykke til videre i prosessen :)

Regner med at stort sett alle her inne har egnetheten i boks ;)

Vi virker jo reflekterte og modne her inne!

Ja, bestått fra tidligere opptak! Takker så mye ! :)

Har 48,9 og håper på Bodø, så blir spennende å se!

 

 

Enig med deg der, virker som mange flotte folk som ikke trenger å bekymre seg for egnetheten.

Lykke til alle sammen!

Hva tror du om 4,8 Bodø?

 

La ut en slik en med økning fra 2015-2016, som igjen kan gi en liten pekepinn på hva snittet blir i 2017.

 

Vanskelig for meg og si... 

 

Du får uansett ha lykke til ! 

 

Ja, godt regnet:) Hehe:) 

 

Helt enig og det gjelder alle her inne egentlig, det er umulig å forutsi, kan fort være enkelte steder ikke får noen økning/nedgang. 

Vi får bare vente og se. 

 

Takk, samme til deg:) 

Lenke til kommentar

 

 

 

Har 48.2 poeng. Og føler intervju gikk bra. Har søkt på alle skoler. Om ikke snittet øker noe sinnsykt så har jeg et håp!

Hva tenker dere? 48.2 bør vel holde til Bodø som hadde snitt på 46.7 i fjor?

Har selv 4,8 og er rimelig trygg på at det bør holde til Bodø. Jeg ble funnet egnet i fjor, men hadde noe lavt snitt den gang. Er i tillegg søker med minoritetsbakgrunn og det kan fort være en fordel. Tviler på at Bodø overstiger 4,8?

 

 

 

Fordel? Stiller vel på lik linje med alle andre, med konkurransepoeng?

 

Ja, greit nok det. Men når det er gjort og flere stiller likt så er dette et moment som kan vippe i søkerens favør, snakker både albansk og spansk flytende, hatt godt nytte av dette i fengselsvesenet siste 4 årene, hvor jeg også har fungert som tolk for innsatte. 

 

Mener du ikke at det er en fordel du eller?

 

 

 

Kan nok være en fordel med tanke på egnethet, men jeg oppfattet det som at du allerede har blitt funnet egnet, og at du deretter mente at det skulle ha noe å si på om du får plass eller ikke? En konkurrerer jo utelukkende på konkurransepoeng under siste kneika.

 

Vil også legge til at jeg simpelthen kommenterte på det du sa om at minoritetsbakgrunn kunne være en fordel. Du nevnte da ingenting om at du hadde fungert som tolk i fengelsvesenet de siste fire årene. Dette har nok så klart en positiv vippeeffekt under egnethetstestene. 

 

Lykke til uansett iallefall! Med 48 poeng er det ihvertfall en god sjanse for å komme inn :)

Endret av Utah
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Har 48.2 poeng. Og føler intervju gikk bra. Har søkt på alle skoler. Om ikke snittet øker noe sinnsykt så har jeg et håp!

Hva tenker dere? 48.2 bør vel holde til Bodø som hadde snitt på 46.7 i fjor?

Har selv 4,8 og er rimelig trygg på at det bør holde til Bodø. Jeg ble funnet egnet i fjor, men hadde noe lavt snitt den gang. Er i tillegg søker med minoritetsbakgrunn og det kan fort være en fordel. Tviler på at Bodø overstiger 4,8?

 

 

 

Fordel? Stiller vel på lik linje med alle andre, med konkurransepoeng?

 

Ja, greit nok det. Men når det er gjort og flere stiller likt så er dette et moment som kan vippe i søkerens favør, snakker både albansk og spansk flytende, hatt godt nytte av dette i fengselsvesenet siste 4 årene, hvor jeg også har fungert som tolk for innsatte. 

 

Mener du ikke at det er en fordel du eller?

 

 

 

Kan nok være en fordel med tanke på egnethet, men jeg oppfattet det som at du allerede har blitt funnet egnet, og at du deretter mente at det skulle ha noe å si på om du får plass eller ikke? En konkurrerer jo utelukkende på konkurransepoeng under siste kneika.

 

Neida:-) Ja, jeg ble funnet egnet i fjor og da var det mye fokus rundt min albanske-bakgrunn og hva som kunne bli utfordrende/dra nytte av med tanke på det. 

 

Jeg er som alle andre klar over at det er på bakgrunn av konk.poeng man får tilbud om studieplass, men at språk-kompetanse og en annen bakgrunn kommer godt med, (se vedlagt link i forrige innlegg). 

Lenke til kommentar

Det er spennende og se, selv har jeg 50.5 poeng og håper virkelig det holder til Stavern, men så lenge jeg får plass på en av de 4 skolene så er jeg mer enn fornøyd. Har dog kun sikra meg boplass i Stavern da jeg satser på at snittet mitt er korrekt og at det holder :p

Lenke til kommentar

Det er spennende og se, selv har jeg 50.5 poeng og håper virkelig det holder til Stavern, men så lenge jeg får plass på en av de 4 skolene så er jeg mer enn fornøyd. Har dog kun sikra meg boplass i Stavern da jeg satser på at snittet mitt er korrekt og at det holder :p

Du vil ikke til Oslo om snittet holder? :)

Lenke til kommentar

Det er spennende og se, selv har jeg 50.5 poeng og håper virkelig det holder til Stavern, men så lenge jeg får plass på en av de 4 skolene så er jeg mer enn fornøyd. Har dog kun sikra meg boplass i Stavern da jeg satser på at snittet mitt er korrekt og at det holder :p

Jeg og "samboern" har allerede skaffet boplass i Stavern selv. Du har 1,5 poeng mer enn meg, men jeg tror til og med 49 poeng vil være nok for Stavern i år. Forhåpentligvis. 50,5 tror jeg skal holde lenge!
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...