Gå til innhold

Smartklokke i militæret?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke tenke meg at det ikke skulle være lov. Om det er lurt, er et annet spørsmål.

 

Du må nok imidlertid være forberedt på å ta den av deg og legge den i oppbevaringsboks eller lignende om du skal inn i et "sikkert rom/område" (mobilfri sone).

Har en Pebble Time Steel med gorillaglass og vanntett til 30m. Satser på den skulle overleve :)

Lenke til kommentar

 

Kan ikke tenke meg at det ikke skulle være lov. Om det er lurt, er et annet spørsmål.

 

Du må nok imidlertid være forberedt på å ta den av deg og legge den i oppbevaringsboks eller lignende om du skal inn i et "sikkert rom/område" (mobilfri sone).

Har en Pebble Time Steel med gorillaglass og vanntett til 30m. Satser på den skulle overleve :)

 

 

Vil så absolutt ikke anbefale å bruke smartklokke. Klokka får god medfart og smeller fra alt mulig. Hadde en Suunto Core som ble ganske slitt i løpet av de seks månedene jeg brukte den på jobb. Hadde heller brukt klokke til 200,- fra Clas Ohlson.

Lenke til kommentar

 

 

Kan ikke tenke meg at det ikke skulle være lov. Om det er lurt, er et annet spørsmål.

 

Du må nok imidlertid være forberedt på å ta den av deg og legge den i oppbevaringsboks eller lignende om du skal inn i et "sikkert rom/område" (mobilfri sone).

Har en Pebble Time Steel med gorillaglass og vanntett til 30m. Satser på den skulle overleve :)

 

 

Vil så absolutt ikke anbefale å bruke smartklokke. Klokka får god medfart og smeller fra alt mulig. Hadde en Suunto Core som ble ganske slitt i løpet av de seks månedene jeg brukte den på jobb. Hadde heller brukt klokke til 200,- fra Clas Ohlson.

 

Hmm okei, men utenom slitasjen. Hvilke pros og cons hadde klokka?

EDIT: Spesifikt i militæret. (Med reguleringen og øvelser og slikt)

Endret av dude12345
Lenke til kommentar

Som sagt:

Tipper den rammes av samme regler som mobiltelefon.

Du kan ikke bruke den på steder hvor mobilen er forbudt.

 

Den er sikkert kjekk å ha på fritiden.

Det vil jo være noe fritid mens du er i militæret. Du er ikke i skogen kontinuerlig.

 

Jeg personlig ser ikke behov for smartklokke, da jeg bruker mobilen som lommeur om jeg vil vite tiden.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Kan ikke tenke meg at det ikke skulle være lov. Om det er lurt, er et annet spørsmål.

 

Du må nok imidlertid være forberedt på å ta den av deg og legge den i oppbevaringsboks eller lignende om du skal inn i et "sikkert rom/område" (mobilfri sone).

Har en Pebble Time Steel med gorillaglass og vanntett til 30m. Satser på den skulle overleve :)

 

 

Vil så absolutt ikke anbefale å bruke smartklokke. Klokka får god medfart og smeller fra alt mulig. Hadde en Suunto Core som ble ganske slitt i løpet av de seks månedene jeg brukte den på jobb. Hadde heller brukt klokke til 200,- fra Clas Ohlson.

 

Hmm okei, men utenom slitasjen. Hvilke pros og cons hadde klokka?

EDIT: Spesifikt i militæret. (Med reguleringen og øvelser og slikt)

 

 

Tja, brukte en Clas Ohlson klokke i førstegangstjenesten. Oppgraderte til Suunto Core etterpå. Den klokka var super og tålte mye slitasje. Brukte den også mye på fritiden.

Lenke til kommentar

Har enda ikke hørt om en som har blitt fratatt klokken i tjenestetiden for det er en smartklokke. Så lenge den ser mer ut som en klokke enn en mobil og du bruker sunn fornuft så blir det ikke ett problem. 

Derimot hvor lurt det er med tanke på hva den tåler av shit, vet ikke hvor/hva du skal, men her jeg er vet man aldri når befalet føler å ta kjøre en cc-økt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...