Gå til innhold

212 EVO i FD S airflow? (trenger svar fort, holder på å bygge)


JensHer

Anbefalte innlegg

Hei! Holder på å bygge en ny PC.

Har kjøpt Fractal Designs S kabinettet og skal montere kjøling, nærmere bestemt 212 EVO.

Hvordan skal viften monteres? så luften går ut bak og opp? Og bør jeg da fjerne den bakerste platen hvor luften da vil komme opp? Eller må jeg kjøpe en vifte til som skal monteres der?

Kan nevnes at jeg bare har stock vifter fra før.

Endret av JensHer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://tinypic.com/r/2mcdc12/9

 

Kan noen se på bildet om det ser riktig ut? Tenker da på selve monteringen. Evt, hva kan jeg se etter for å se om det jeg har gjort er riktig?

 

Fikk svar av komplett at lufta skal gå bak og ned for at vifta bak skal være mest mulig effektiv.

 

Men lurer altså på om jeg har montert hele kjøleren korrekt fortsatt?

Endret av JensHer
Lenke til kommentar

Joda, alt kan kveruleres på :p

Men det står jo i post#1 kun har stock vifter i sin Define, og denne kommer da med en vifte i bakkant som blåser ut av kassa.

Setter man da CPU-tårnet slik at viften på CPU-tårnet blåser mot denne viften i bakkant .. Ja så er man vel i mål :)

 

Bare at det stod 2 retninger på selve viften som monteres på kjøleren, og måtte da velge mellom bak og opp eller bak og ned...

Lenke til kommentar

Joda ... "opp" og "ned" så mener du push eller pull.

Push er når vifter dytter gjennom tårnet og pull er når den trekker gjennom tårnet.

 

Push er noe bedre mhp kjøleeffekt mens pull er noe bedre mhp unngå støvoppsamling mellom vifte og tårn.

 

Men jeg gir meg. Push er vel stort sett å foretrekke på et tårn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...