Gå til innhold

Fineste kjøreruten mellom Molde og Trondheim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei hvis du ute etter det mest ekstreme fjellandskapet i området så ville jeg anbefalt å kjøre via Sunndalsøra til Trondheim, lengre å kjøre men du sparer jo også fergen. Hvis du har veldig god tid så kan du jo isteden kjøre langs kysten og stikke innom steder som er fine fotoobjekter f,eks bud, Atlanterhavsveien, Kristiansund og ta fergen til Tustna og kjøre via Aure.

Lenke til kommentar

Hei hvis du ute etter det mest ekstreme fjellandskapet i området så ville jeg anbefalt å kjøre via Sunndalsøra til Trondheim, lengre å kjøre men du sparer jo også fergen. Hvis du har veldig god tid så kan du jo isteden kjøre langs kysten og stikke innom steder som er fine fotoobjekter f,eks bud, Atlanterhavsveien, Kristiansund og ta fergen til Tustna og kjøre via Aure.

Tanken var nettopp å kjøre innom Sunndalsøra. Tenkte kanskje også å ta en rusletur i Innerdalen, og en visitt innom Åmotan (fossefall). Men hvilken vei herfra igjen mot Trondheim er fin å kjøre? Det er vel kanskje fylkesvei 65?

Lenke til kommentar

Har vel ikke så voldsomt mange alternativer fra Sunndalsøra. Stikke innom Meldal (701) er ikke så dumt, så kanskje opp 700 til Svorkmo og over til Melhus eller Kvål. 708 fra Korsvegen er ganske svingete, men jeg vet ikke om 695 til Kvål er noe bedre. Eventuelt fra Svorkmo opp til Orkanger og gamleveien (800) til Trondheim.

 

Eller du kan droppe Sunndalsøra og kjøre Vinjeøra, Kyrksæterøra, Snillfjord (masse fjell), Orkanger.

 

Edit: Via Aure til Kyrksæterøra høres egentlig bedre ut, og så Snillfjord.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...