Gå til innhold

scampi: fra fryseren til grillen


Gjest Slettet-8OkEXm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs helt om de er renset for skall eller med skall. jeg anbefaler renset om du skal marinere dem. men de skal aldri ligge for lenge i lunket vann da blir kjøttet vassen og slapp. så rådet til Jørgen er nok lurt å bytte vann en løsning :)

 

Har du med skall, kan du godt grille dem med skall. det skalle gjør er å oppbevare saften og smaken. men kan være litt lei å skrelle etterpå. men godfingermat fordet.

 

når du skal grille er det alltid lurt å ha aluminiumsfolie eller aluminiumsform

 

Har du tid og mulighet er det best å legge dem på papir for tining, akkurat som reker.

 

god oppskrift er det hav av. men mest brukt er Chilimarinade. legg dem etter tining i marinaden for trekke til seg mest mulig - jo lengre jo bedre.

 

jeg personlig er veldig glad i Scampi snurret i Serranoskinke med litt mozzarella ost.

 

fikk jeg lyst Scampi....

Endret av hølands_gutt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Så, må jeg rense scampien før jeg legger dem på grillen?  Og fungerer grillspyd like bra som aluminiums folie? Hva er best? 

Endret av Slettet-8OkEXm
Lenke til kommentar

Beste tining er, som med det meste, sakte i kjøleskap.

 

Grillspyd fungerer glimrende og er den metoden jeg pleier å bruke.

Trespyd bør legges i vann 20-30 minutter før det trees noe på dem og de legges på grillen. Dette hindrer at det blir forkullet før scampien, eller annet, er ferdig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

Beste tining er, som med det meste, sakte i kjøleskap.

 

Grillspyd fungerer glimrende og er den metoden jeg pleier å bruke.

Trespyd bør legges i vann 20-30 minutter før det trees noe på dem og de legges på grillen. Dette hindrer at det blir forkullet før scampien, eller annet, er ferdig.

 

hvor lang tid tar det? De ligger i fryseren nå, rekker jeg å tine dem før kl 17? Og hvor lenge bør de ligge i marinade? jeg kjøpte en chilli bbq marinade på lokalbutikken

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

kan jeg legge den frosne scampien direkte i marinade, og la de tine i marinaden? Vil det fungere bra? Har lyst å grille scampi i dag!  :w00t:  :cool:  :cool:

Lenke til kommentar

 

Beste tining er, som med det meste, sakte i kjøleskap.

 

Grillspyd fungerer glimrende og er den metoden jeg pleier å bruke.

Trespyd bør legges i vann 20-30 minutter før det trees noe på dem og de legges på grillen. Dette hindrer at det blir forkullet før scampien, eller annet, er ferdig.

 

hvor lang tid tar det? De ligger i fryseren nå, rekker jeg å tine dem før kl 17? Og hvor lenge bør de ligge i marinade? jeg kjøpte en chilli bbq marinade på lokalbutikken

 

 

Et døgn, eller lenger.

God frossenmat krever litt planlegging.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-8OkEXm

 

 

Beste tining er, som med det meste, sakte i kjøleskap.

 

Grillspyd fungerer glimrende og er den metoden jeg pleier å bruke.

Trespyd bør legges i vann 20-30 minutter før det trees noe på dem og de legges på grillen. Dette hindrer at det blir forkullet før scampien, eller annet, er ferdig.

 

hvor lang tid tar det? De ligger i fryseren nå, rekker jeg å tine dem før kl 17? Og hvor lenge bør de ligge i marinade? jeg kjøpte en chilli bbq marinade på lokalbutikken

 

 

Et døgn, eller lenger.

God frossenmat krever litt planlegging.

 

 

men kan de tines i marinaden? legge de frosne scampiene i en pose med marinade, så la det tine over natta? Good to go, eller blir det viskelær scampi?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...