Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny hjemmeside...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frontpage er et sted man så absolutt kan starte..

Alle hjemmeside byggere har vel vært innom frontpage en gang i tida (nesten alle).

 

Men føler du deg litt viderekommen på pc generelt (altså ikke web) så kan du sikkert klare å hoppe over Frontpage og heller velge Adobe GoLive eller lignanes.. er ikke mye vanskeligere enn Frontpage men har mange flere innebygde muligheter som Frontpage ikke har.. (tror jeg)

Lenke til kommentar

Jeg vil så absolutt få anbefale at du begynner med å rippe andres hjemmesider, ser på de i notepad og lærer deg hva det går i. Når du har fått god innsikt i de forskjellige taggene som er viktige og hvordan det fungerer, anbefaler jeg deg til å gå over til Dreamweaver, som er et mye bedre alternativ enn Frontpage.

Lenke til kommentar
Jeg vil så absolutt få anbefale at du begynner med å rippe andres hjemmesider, ser på de i notepad og lærer deg hva det går i. Når du har fått god innsikt i de forskjellige taggene som er viktige og hvordan det fungerer, anbefaler jeg deg til å gå over til Dreamweaver, som er et mye bedre alternativ enn Frontpage.

kunne ikke sagt meg mere enig :D:love: Dreamweaver :love:

Lenke til kommentar
OK, da går jeg for frontpage.... :)

 

Det går vel greit i kombinerere det med litt flash osv.?

Jeg ville heller lært meg litt html, det er ikke så vankselig, og å kombinere med litt flash skal du være forsiktig med, på 98% av alle sider med flash er den ett irritasjonsmoment som hemmer navigeringen på siden din. Har du begrenset med tid er ikke flash det du bør prioritere, html, css php og javascript er mye nyttigere.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ikke vanskelig å lære HTML, men hvis du ikke gidder så gå iallefall IKKE for Frontpage. Gå for Dreamweaver. Kan HTML/CSS inn og ut og jeg har gjort en del eksperiment når det kommer til oppfølging av standarder, kompatiblitet med browsere osv med Dreamweaver. Nesten ingen optimalisering er nødvendig...

Med Frontpage har du derimot mer trøbbel når det kommer til kompatiblitet med Geckobaserte browsere (Dvs. at koden som Frontpage spyr ut er så langt fra standardene som det overhode er mulig å komme....)

 

Dessuten er Dreamveawer lagd av Macromedia. De samme folka som lager Flash. Så du har mye lettere for å jobbe med Flash animasjoner og slikt i Dreamveawer...

Lenke til kommentar

Dreamweaver er (nesten) det ultimate programmet for web. Den er enkel å bruke å den lager ikke side opp og side ned med koder, som ingen annen browsere enn microsoft sin forstår. (det gjør jo det da, men det er mye unødvendig koding.)

 

Dreamweaver genererer enkle og korrekte koder.

 

End of discussion.

 

PS! Sider jeg vet om som er laget med Dreamweaver:

Avisuell.no

Torvastad KFUK/KFUM

Klubb2000 (denne har jeg laget. Ikke noe særlig å skryte av, men den er rimelig enkelt laget også!

Lenke til kommentar

Selv om dette har lite med saken å gjøre, noen sider jeg har laget med FP:

 

> Demoted.org

> TjeltaZone.com

> StangelandBil

> Forussen'04

 

Har btw ALDRI hatt problemer med koden til FP i andre browsere (Opera, Mozilla osv.), selv om sikkert andre har hatt det! Så det så!

 

Men gjør som andre folk sier her. Les litt "html-tuts", lær deg kodene og prøv deg litt i NotePad først, så vet du hva du kan gjøre dersom du har problemer med koden. CSS er også greit å kunne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...