Gå til innhold

Varsler om uholdbare forhold i stort IT-firma: - Kolleger blir hundset og plaget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jeg skjønner ikke hvordan indiske arbeidere kan bare komme å utkonkurrere norske? Må de ikke ha visum for å jobbe i norge?

Tja, stem H + Frp. Få litt lavere skatt og mist jobben?

 

Beklager å måtte skuffe deg, men outsourcing var en praksis som var godt igang før H+FrP kom i regjering.

Bedriften kjøper en pakke av konsulentselskapet som består av høytsvevende lovnader om billige timepriser og økt effektivitet. Å skaffe Visum er en triviell oppgave.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan indiske arbeidere kan bare komme å utkonkurrere norske? Må de ikke ha visum for å jobbe i norge?

Tja, stem H + Frp. Få litt lavere skatt og mist jobben?

 

Beklager å måtte skuffe deg, men outsourcing var en praksis som var godt igang før H+FrP kom i regjering.

Bedriften kjøper en pakke av konsulentselskapet som består av høytsvevende lovnader om billige timepriser og økt effektivitet. Å skaffe Visum er en triviell oppgave.

Ok, kanskje eneste mulighet er å outsource politikeryrket. Hvorfor ikke? Kan sikkert gjøres bedre i India.

Lenke til kommentar

 

 Å skaffe Visum er en triviell oppgave.

 

 

Synd, det burde slettes ikke være slik. Arbeidsvisum burde være begrenset til folk i stillinger som vi ikke klarer å dekke selv, og ikke som en måte å konkurrere ut norske ansatte på pris.

 

Tror ikke strengere visum regler ville hindret slik praksis i nevneverdig grad. For å kunne ta lavest mulig priser og utnytte arbeiderne mest mulig er man avhengige av å holde dem i India. De fleste jobber pålogget derfra og dermed "ser ikke" bedriften som har kjøpt tjenestene hvordan arbeidernes kår er. Man ønsker i minst mulig grad å bruke tid og ressurser på visum da dette fordyrer konsulenten både med reise og opphold.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nå vet jeg ikke hva disse tråden omhandler bedriver eller hvordan de bedriver det, men min erfaring er at slike innleide stunt-tjenester fort blir kostbare på sikt. Når funksjonalitet i ettertid skal utvides eller på annen måte endres har ikke eier (selskap) noen som helst av internkompetanse og ting blir dyrt fordi en i prinsippet begynner på bar bakke hver gang.

I tillegg er manglende kompetanse ofte et problem om det oppstår feil. Det er ikke alltid de innleide som engang laget greiene lenger er å få tak i. Trist at økonomer ikke vet å regne på annet enn budsjett for neste periode. Kvalitet og stabilitet blir gjerne de første ofrene i tallgymnastikkens verden.

Lenke til kommentar

 

Jeg skjønner ikke hvordan indiske arbeidere kan bare komme å utkonkurrere norske? Må de ikke ha visum for å jobbe i norge?

Hvis du allerede har et jobbtilbud er det ikke noe problem å få arbeidsvisum.

 

 

Galskap. Det burde også foreligge bevis at dette er en stilling som ikke kan fylles av norske arbeidere, enten ved mangel på arbeidere eller kompetanse.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan indiske arbeidere kan bare komme å utkonkurrere norske? Må de ikke ha visum for å jobbe i norge?

Hvis du allerede har et jobbtilbud er det ikke noe problem å få arbeidsvisum.

 

 

Galskap. Det burde også foreligge bevis at dette er en stilling som ikke kan fylles av norske arbeidere, enten ved mangel på arbeidere eller kompetanse.

 

Som flere allerede har nevnt spiller ikke visum noen rolle, da de jobber i fra India.

Lenke til kommentar

Når noe er for godt til å være sant osv...........

 

Igjen viser økonomer hvor skruppelløse de er i jakten på tilnærmet gratis arbeidskraft. Alt som er tilnærmet gratis betyr mer i lommen i form av bonus til de som styrer pengesekkene. Når media konfronterer de ansvarlige med fakta og avsløringen er et faktum, kommer tusen bortforklaringer som "vi stolte på at underleverandøren hadde alt i orden", "vi vet ikke hva underleverandøren holder på med til enhver tid", "vi har ikke mottatt noen rapport om ureglementert overtidsarbeid", "vi var forpliktet til å ta laveste anbud" etc.. Ansvarsfraskrivelser hele veien til banken...

 

Det er hån mot hele IT-næringen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg skjønner ikke hvordan indiske arbeidere kan bare komme å utkonkurrere norske? Må de ikke ha visum for å jobbe i norge?

Hvis du allerede har et jobbtilbud er det ikke noe problem å få arbeidsvisum.

 

 

Galskap. Det burde også foreligge bevis at dette er en stilling som ikke kan fylles av norske arbeidere, enten ved mangel på arbeidere eller kompetanse.

 

Som flere allerede har nevnt spiller ikke visum noen rolle, da de jobber i fra India.

 

 

Jeg svarte på posten om arbeidsvisum. Det er mange indere som jobber i norge også.

Lenke til kommentar

 

Galskap. Det burde også foreligge bevis at dette er en stilling som ikke kan fylles av norske arbeidere, enten ved mangel på arbeidere eller kompetanse.

Blir ikke det litt dobbeltmoralsk all den tid mange eventyrlystne nordmenn flagger ut og finner seg jobber i utlandet?

 

 

Er mange land det er vanskelig for nordmenn å finne jobb pga strenge visumregler også. USA f.eks.

Jeg synes ikke det er dobbeltmoralsk. Det skal være lov å søke jobb i utlandet, men hvert land burde tenke på sin egen befolkning først og fremst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...