Gå til innhold

Hvordan skal jeg kjøre i denne rundkjøringen?


Qwas

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-245639

 

Haha... å hvor kommer den trafikken fra da?

 

Fra vest, nord og til og med øst er en mulighet.

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle begrunnelsene for å velge felt 1 går på egoisme. Da får du ditt, da får du datt. :p

 

Det er greit å legge seg i 1 når det er lite trafikk. Men dersom det er mye trafikk som skal nedenfra og til høyre får man dobbel kapasitet ved at folk velger begge feltene. Dette gagner alle de som er bak deg. Og hvis du er med på det blir det lettere for andre å være komfortable med å legge seg i felt 2. Men hvis alle prøver å presse seg frem i felt 1 er det ingen som tør å legge seg i felt 2, fordi de sannsynligvis må bremse. Dette vil føre til kødannelse bak.

 

Neste dag er det kanskje du som står bak i kø. Så legg deg i felt 2 hvis du skal til felt 4 eller 5! :)

Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

Alle begrunnelsene for å velge felt 1 går på egoisme. Da får du ditt, da får du datt. :p

 

Det er greit å legge seg i 1 når det er lite trafikk. Men dersom det er mye trafikk som skal nedenfra og til høyre får man dobbel kapasitet ved at folk velger begge feltene. Dette gagner alle de som er bak deg. Og hvis du er med på det blir det lettere for andre å være komfortable med å legge seg i felt 2. Men hvis alle prøver å presse seg frem i felt 1 er det ingen som tør å legge seg i felt 2, fordi de sannsynligvis må bremse. Dette vil føre til kødannelse bak.

 

Neste dag er det kanskje du som står bak i kø. Så legg deg i felt 2 hvis du skal til felt 4 eller 5! :)

 

Nå forutsetter du jo at nesten ingen skal til venstre da.

 

AtW

Lenke til kommentar

Alle begrunnelsene for å velge felt 1 går på egoisme. Da får du ditt, da får du datt. :p

 

Det er greit å legge seg i 1 når det er lite trafikk. Men dersom det er mye trafikk som skal nedenfra og til høyre får man dobbel kapasitet ved at folk velger begge feltene. Dette gagner alle de som er bak deg. Og hvis du er med på det blir det lettere for andre å være komfortable med å legge seg i felt 2. Men hvis alle prøver å presse seg frem i felt 1 er det ingen som tør å legge seg i felt 2, fordi de sannsynligvis må bremse. Dette vil føre til kødannelse bak.

 

Neste dag er det kanskje du som står bak i kø. Så legg deg i felt 2 hvis du skal til felt 4 eller 5! :)

 

Kjør gjerne slik, men husk inderlig på at man får vikeplikt for bil i felt 1 om han f.eks skal videre i rundkjøringen.

Lenke til kommentar

 

Jeg er den grønne pilen og skal ende opp der hvor den røde pilen er. Hvordan skal jeg plassere meg og hvordan skal jeg bruke blinklyset? Det sorte feltet på tegningen er en forhøyning som man ikke kan kjøre over.

 

attachicon.gifRundkjøring.png

 

Er nysgjerrig, hvor ligger denne rundkjøring?

 

 

Her kan du se den: https://www.google.no/maps/@58.1501148,7.9919059,61m/data=!3m1!1e3

 

Det ser ut til at jeg husket oppmerkingen litt feil. Jeg la derfor ved en ny tegning av slik det ser ut til å se ut på Google Maps.

 

Jeg har bare kjørt der en gang og jeg kom til å tenke på den da jeg leste litt om rundkjøringer og jeg ble usikker på om det var feil av meg å plassere meg i felt 1 da jeg skulle til 5. Dette var fordi det virket det som at de som kom fra 7, og som skulle til 4 eller 5, trodde at jeg skulle til 3 så de bare kjørte i god fart mot 4.

 

post-311930-0-69541600-1466940723_thumb.png

Endret av Qwas
Lenke til kommentar

Etter å ha sett hvordan rundkjøringen egentlig ser ut, så hadde jeg valgt 2, som er mest naturlig valg slik den ser ut. Det er jo egentlig så og si rett fram også.

 

Følger man reglene så har man dog vikeplikt for 1 hvis denne skal ut 4. Forsikringsbransjen(gjensidige i alle fall) følger dog ikke denne regelen på vikeplikt konsekvent i rundkjøring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...