Gå til innhold

Britene går ut av EU - Hva blir konsekvensene?


Gjest Bruker-406935

Anbefalte innlegg

Å gå imot stemmen vil jo være ekstremt udemokratisk å vise at Farage hadde rett på flere nivå en bare EU.


 


Når den vanlige personen ikke skjønner va faen det er for eller ikke ser noen plusser med det. Så selvfølgelig vil de komme ut å si "Nei vettu fuck EU de styrer jo bare piss"


 


For eksempel visst jeg spør "Hvorfor trenger EU fri flytting av folk?" Å så får jeg "Nei EU vet best de er ekspert med høy utdanning, er du en ekspert? Kanskje du a rasist som hater svarte?" (Faktisk fått svar som ligner på det første uttalelsen fra folk) Å visst du vil vite hvorfor jeg spør så er det fordi haugevis av høyt utdannede folk stikker fra fattigere land til rike å skaper stort brain drain på fattige land å stopper dem å utvikle landet sitt videre.


 


Visst det blir slik at de ikke går ut av EU eller ender opp med en uhorvelig dårligere avtale bare fordi EU ikke takler å gi slipp på ting som kanskje ikke trenges av folket men heller eliten så bygger det jo bare opp Farage på nytt.


 


Tror Farage vinner mere stemmer og support nå uansett hva EU gjør:



  • EU gjør eksempel på UK med å gi dårlige handels avtale? EU står ut som en elitist snobb som har ødelagt for UK på nytt




  • EU gir en ok handels avtale hvor de ikke trenger å akseptere alt det dårlige med EU å kan velge litt mer. Land kan fint klare seg uten EU.




  • EU gir handels avtale som gjør at UK suser avgårde fra EU. Neimen se på det EU holdt igjen UK.



Farage winner uansett hva EU gjør nå. Alt han trenger å gjøre er å fortsette å rope høyt om saker folket ikke trur de blir hørt på og så får UKIP mega sjanse for å vinne om noen år.


Endret av Lypsyls
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@tråden

 

Vel, det er greit å være prinsipiell motstander av EU men det som har kommet fram her vitner jo om noe bortimot tidenes dårligste politiske håndtverk. Det har jo kommet fram at mye var bygget på løgn og overdrivelser, eller populisme om du vil, hvor det kan virke som at å komme seirende ut av det hele kom foran U.K.`s egentlige beste.

Foreløpig bekreftet bare i form av forventede innrømmelser ifra Farage som vi allerede visste hadde null integritet, men som gjør at vi nærmer oss å kunne legitimere omvalg her. Om ja siden nå sutrer eller ei, eller at de også bedrev løgn og overdrivelser i valgkampen, er irrelevant for det faktum at alt tyder på at det som fant sted faktisk var a bad choice og økonomisk sett foreløpig katastrofisk med begge de to største politiske partier ligger nær sagt nede for telling. Politisk kaos.

 

Det er ett problem at deler av Brexit siden tydeligvis ikke har sitt på det rene, de virker til å ikke ha vært ansvarlige i informasjonsflyten til folket, og med tanke på den rollen politikere spiller i samfunnet er det alvorlig.

 

Så om flertallet av befolkningen nå faktisk har tatt ett valg som ikke gagner eget land, så vitner jo det i seg selv om en villedelse. Mange føler nå at de får servert noe helt annet enn hva de ble forespeilet og om polls skulle vise at ett stort flertall av befolkningen etter dette skulle ønske seg ett annet utfall en det de fikk, så vil jo nettopp gjenvalg være det eneste riktige å gjøre for demokratiet.

Endret av Thoto79
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@tråden

Så om flertallet av befolkningen nå faktisk har tatt ett valg som ikke gagner eget land, så vitner jo det i seg selv om en villedelse. Mange føler nå at de får servert noe helt annet enn hva de ble forespeilet og om polls skulle vise at ett stort flertall av befolkningen etter dette skulle ønske seg ett annet utfall en det de fikk, så vil jo nettopp gjenvalg være det eneste riktige å gjøre for demokratiet.

 

UK sin egen målings organisasjon har målt motsatt. https://twitter.com/britainelects/status/746820394217259008

 

Hadde vært enig visst det hadde vært konkret bevis mot dette. Jeg støtter demokratiet så det er folkets valg, men nå virker det jo som om folket valgte det de ville ha.

Endret av Lypsyls
Lenke til kommentar

 

@tråden

Så om flertallet av befolkningen nå faktisk har tatt ett valg som ikke gagner eget land, så vitner jo det i seg selv om en villedelse. Mange føler nå at de får servert noe helt annet enn hva de ble forespeilet og om polls skulle vise at ett stort flertall av befolkningen etter dette skulle ønske seg ett annet utfall en det de fikk, så vil jo nettopp gjenvalg være det eneste riktige å gjøre for demokratiet.

 

UK sin egen målings organisasjon har målt motsatt. https://twitter.com/britainelects/status/746820394217259008

 

Hadde vært enig visst det hadde vært konkret bevis mot dette. Jeg støtter demokratiet så det er folkets valg, men nå virker det jo som om folket valgte det de ville ha.

 

 

Ja litt overraskende, men den pollen er ifra 25 juni så skulle tro tallene kanskje så litt annerledes ut nå som flere har innsett følgende av det hele. At Scottland og Nord-Irland begge truer med å forlate U.K. blir nok også en faktor her og gjør at mange vil jobbe for en reversjon eller nyvalg. Vet ikke hva som måtte ha bli fordekt eller graden av politisk villeding som må avdekkes før dette også spiller inn, men det kan vel virke til at vi er på god vei der..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja litt overraskende, men den pollen er ifra 25 juni så skulle tro tallene kanskje så litt annerledes ut nå som flere har innsett følgende av det hele.

Hva er så følgene av det hele? Det er det ingen som vet enda. Du baserer deg på krisemaksimering og reinspika propaganda fra EU og ja-siden. Obama, som observerer utenfra, er ganske nøktern. Ingen vil merke stor forskjell økonomisk, sier han, dersom UK får en avtale tilsvarende EØS. Sannsynligvis får UK en enda bedre avtale.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Dette er jo en politisk elite som mener de har rett til å bestemme alt å at folket er for dumme til å tenke selv hva de vil ha.

Litt som sosialdemokratene her hjemme mener du? :)

Lenke til kommentar

It’s Time for the Elites to Rise Up Against the Ignorant Masses

 

Venstresiden er virkelig på vei rett inn i bakvendtland.

 

Det er like mye propaganda på høyresiden som det er på venstresiden. Farage har jo innrømmet at Leave-kampanjen har løyet til sine velgere.

https://www.youtube.com/watch?v=shBu29x2H_Q

 

Jeg personlig vet ikke om jeg står på høyre- eller venstresiden. Jeg vil ha EU bestående av kristne europeiske land (fri flyt ar arbeidskraft innad i EU) og vil se EU med streng asyl- og flyktningpolitikk. I tillegg til streng innvandringspolitikk med tanke på ikke europeere.  

Endret av Immateriell
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

It’s Time for the Elites to Rise Up Against the Ignorant Masses

 

Venstresiden er virkelig på vei rett inn i bakvendtland.

 

Det er like mye propaganda på høyresiden som det er på venstresiden. Farage har jo innrømmet at Leave-kampanjen har løyet til sine velgere.

https://www.youtube.com/watch?v=shBu29x2H_Q

 

Jeg personlig vet ikke om jeg står på høyre- eller venstresiden. Jeg vil ha EU bestående av kristne europeiske land (fri flyt ar arbeidskraft innad i EU) og vil se EU med streng asyl- og flyktningpolitikk. I tillegg til streng innvandringspolitikk med tanke på ikke europeere.  

 

Nigel Farage er ikke den som sa det. Det var Leave kampanjen som sa det, en kampanje som han ikke hadde noe med å gjøre. Han argumenterte kun for Leave, men var ikke affiliert med Leave. Og det var tullete å si det i første omgang. Men nå som Britannia er på vei ut av EU kan en ordentlig Brexit regjering faktisk fikse på hva som skal fikses.

 

Som de sier på engelsk: "Get your facts straight mate".

 

Forresten, videoen gadd ikke ta med hans argumentasjon. Just sayin'.

 

Det å tro at EU kommer til å fikse på immigrasjonsproblemet er bare tullete. De har drevet med den samme politikken i årevis, og gidder ikke gjøre noe med det, selv om de vet resultatet.

 

Var Nigel Farage PM i Britannia ville han hatt full makt til å forandre på lovene og politikken der med en gang. Men inntil Artikkel 50 blir satt igang, så har ikke Brexit noen form for makt i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Å gjøre dette til en kamp mellom høyresiden og venstresiden er forresten rein skjær idioti. Det handler ikke om høyre vs. venstre, rasister vs. antirasister eller noe slikt.

De jeg personlig kjenner til på Leave-siden har vært venstreorientert politisk. Og det har de jeg personlig kjenner til på Remain-siden også vært.

 

Jeg kjenner jeg blir irritert over at alt skal kokes ned til slike enkle begrep.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Jeg ble litt overasket over manglende respekt og intelligens av medarbeidere i Brussels. Hvorfor kan de ikke bare høre på Nigel Farage og bli ferdig med det? Er det nødvendig med roping o.l.?

 

https://www.youtube.com/watch?v=MlN9o3g-yuA

Overasker ikke meg i det hele tatt. Dette er jo en politisk elite som mener de har rett til å bestemme alt å at folket er for dumme til å tenke selv hva de vil ha.

 

Så når folk sier det blir WW3 på grunn av Brexit så er det ikke fordi folket vil ha krig, men fordi eliten heller vil ha krig en å gi over makten sin til folket. I WW2 kom det et land på banen som hadde en drøm om et utopisk Europeisk superstat styrt av sentral Europa, fordi noen hadde lyst å ha all makten og styre uten å høre på folket.

idéen om ONE EUROPE er genial :)

Never!

 

Det funker kun på papiret, å selv der er idéen svært drøy.Europa er altfor mangfoldig til at noe sånt kommer til å fungere.

Du må huske på på at i usa så har den store majoriteten det samme morsmålet.

Allerede der har nan et problem, for å ikke snakke om folks nasjonale stolthet.

Folk sier ikke jeg er europeer, de sier jeg er norsk , italiensk osv.

Endret av boundishh
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg ble litt overasket over manglende respekt og intelligens av medarbeidere i Brussels. Hvorfor kan de ikke bare høre på Nigel Farage og bli ferdig med det? Er det nødvendig med roping o.l.?

 

Overasker ikke meg i det hele tatt. Dette er jo en politisk elite som mener de har rett til å bestemme alt å at folket er for dumme til å tenke selv hva de vil ha.

 

Så når folk sier det blir WW3 på grunn av Brexit så er det ikke fordi folket vil ha krig, men fordi eliten heller vil ha krig en å gi over makten sin til folket. I WW2 kom det et land på banen som hadde en drøm om et utopisk Europeisk superstat styrt av sentral Europa, fordi noen hadde lyst å ha all makten og styre uten å høre på folket.

idéen om ONE EUROPE er genial :)

 

Never!

 

Det funker kun på papiret, å selv der er idéen svært drøy.

 

Europa er altfor mangfoldig til at noe sånt kommer til å fungere.

 

Du må huske på på at i usa så har den store majoriteten det samme morsmålet.

 

Allerede der har nan et problem, for å ikke snakke om folks nasjonale stolthet.

 

Folk sier ikke jeg er europeer, de sier jeg er norsk , italiensk osv.

 

EU er ikke perfekt, men å si at EU funker kun på papiret er bare tull. 

Kina er også ganske mangfoldig og se hvordan ting har utviklet seg der?

I Europa kan majoriteten snakke engelsk og dersom noen vil flytte fra f.eks. Polen til Frankrike får de lære seg fransk.

Moderne nasjonalstater er et relativt nytt fenomen som oppsto rundt 1648. 

Joda, har du aldri vært i et annet kontinent? kommer du fra et lite land som ingen kjenner til så sier du bare jeg er europeer. 

 

Det er naivt å tro på at USA kommer til å ofre sine liv for oss (europeere) i all uoverskuelig fremtid, Europa må gå sammen mot dens fiender som de har gjort før (ref. korstog). 

Endret av Immateriell
Lenke til kommentar

 

It’s Time for the Elites to Rise Up Against the Ignorant Masses

 

Venstresiden er virkelig på vei rett inn i bakvendtland.

 

Cl8_HL1_LUg_AAVc_Vj.jpg

 

 

 

Venste siden både her hjemme og i andre land er som regel helt blottet for fornuft. De tror penger vokser på trær og at det ikke finnes en eneste person i hele verden med onde hensikter. De er rett og slett i sin egen verden.

 

 

 

Bare for å ta ett eksempel så støtter Petter Stordalen Arbeiderpartiet. 

Lenke til kommentar

Ideen om en superstat i Europa styrt av korrupte ikke-demokratisk valgte mennesker langt borte er rett og slett ekkel. Jeg støtter samarbeid, men jeg støtter ikke ideen om en superstat med eget flagg og valuta.

Det kan man endre på og fra et norsk perspektiv er ikke Brussels så langt ifra Norge. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...