Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bra bruktbil med automatgir!


Anbefalte innlegg

Hei, er på leting etter ny bruktbil. Dette er da min andre bil, så er ikke noe hast med kjøp. 

 

Hva jeg ønsker:

  • God automatkasse, helst trinnløs. Kom gjerne med forslag på merker og modeller som har dette. 
  • Helst med litt utstyr (parkeringssensor, greit standardanlegg bla.)
  • Gjerne litt sprek, men ikke noe behov. Eventuelt en motor som kan chippes? 
  • At den ser litt tøff, eller har mulighet til å bli det er bare pluss. 
 

Maks pris er rundt 130000 kr. Under dette er jo så klart bare positivt, for da kan de brukes på andre ting. Jo billigere, jo bedre! 

 

Kommer nok ikke til å kjøpe en bil som har kjørt jorda rundt endel ganger heller, med mindre motor og girkasse holder seg godt. Husk å nevne årstall. 

 

Merker jeg har sett på: 

  • Audi 
  • Volvo
  • Volkswagen 
  • Skoda 
  • Ford 
  • Lexus
  • Mercedes 
  • BMW
  • Mazda 
  • Saab 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke trinnløs automat det verste man kan kjøpe?

DSG er vel det beste, for 130 000 så kan man få en fin skoda octavia, den f.eks http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76415532

 

Nå har vel ikke DSG-kassene det beste ryktet på holdbarhet. Jeg ville styrt unna på bruktbil.

 

Trinnløs automat... svært behagelig, tildels uvant lydbilde. Forbruk og hk-tap på linje med eldre slureautomater.

 

Du kan plusse på Nissan Qashquai - De har CVT på 140hk bensin 4WD, brukbart sprek, SUV-tøff og stort sett solgt i versjoner med mye utstyr (Tekna). God kvalitet. Det ligger et par av de på Finn og vaker akkurat rundt maks-grensa di.

Endret av torefor
Lenke til kommentar

Hvis trinnløs girkasse er viktig er det ikke veldig mange som har dette.

 

Av biler solgt i et visst volum i aktuell prisklasse som er noe å samle på er det stort sett Toyota Yaris/Prius/Auris/Avensis, Honda Jazz og Nissan X-trail/Quashqai, alle bensin/hybrid.

 

Finnes andre som Audi, Mini osv men disse er visstnok bare søppel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...