Gå til innhold

De Grønne vil legge om kursen og styre Norge etter et lykkemål


€uropa

Anbefalte innlegg

"- Sammen med Kristelig folkeparti har vi i dag sendt et brev til regjeringen hvor vi foreslår at vi skal styre etter et lykkemål som brutto nasjonal livskvalitet, sa nasjonal talsperson Une Aina Bastholm på partiets halvårsoppsummering.

 

[...]

 

- Vi er to lykkelig talspersoner, som er lykkelige sammen, sier Une Aina Bastholm."

 

De er også fornøyde med hva de har fått til i posisjon i Oslo.

 

"- Vi vant kampen om E18, hevder han, selv om partiet nå har medvirket til å bygge ut de første 1,5 kilometrene av E18, mens de gikk på valg på ikke å godta en eneste meter."

 

Tro deg eller ei, men det er faktisk ikke en sen aprilspøk:

http://www.nettavisen.no/na24/miljpartiet-de-grnne-vil-gjre-norge-til-lykkeland/3423235778.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er lykke? Det er mange i Norge som er misfornøyd ("ulykkelige") fordi de mener de får for lite trygd/ AAP/ sosialpenger. Jeg har gått på AAP og jeg hadde råd til alt jeg hadde lyst på og trengte, det handler om prioriteringer ikke penger i seg selv. Det er mange som anser seg selv som ulykkelige fordi de ikke har X antall kroner å rutte med og det er mange som anser seg selv som lykkelige selv om de har 0,- å rutte med.

 

Lykke er et veldig veldig veldig veldig veldig relativt utsagn og følelse. Det er mer eller mindre umulig å måle lykke fordi det baseres på menneskers forventninger og ofte menneskers krav. Jeg har aldri hatt mye penger og jeg har aldri sett på meg selv som ulykkelig.

 

Mener å ha lest at de med minst penger som forsørger seg selv på naturen er noen av de mest lykkelige.

Lenke til kommentar

Hva er lykke? Det er mange i Norge som er misfornøyd ("ulykkelige") fordi de mener de får for lite trygd/ AAP/ sosialpenger. Jeg har gått på AAP og jeg hadde råd til alt jeg hadde lyst på og trengte, det handler om prioriteringer ikke penger i seg selv. Det er mange som anser seg selv som ulykkelige fordi de ikke har X antall kroner å rutte med og det er mange som anser seg selv som lykkelige selv om de har 0,- å rutte med.

 

Lykke er et veldig veldig veldig veldig veldig relativt utsagn og følelse. Det er mer eller mindre umulig å måle lykke fordi det baseres på menneskers forventninger og ofte menneskers krav. Jeg har aldri hatt mye penger og jeg har aldri sett på meg selv som ulykkelig.

 

Mener å ha lest at de med minst penger som forsørger seg selv på naturen er noen av de mest lykkelige.

At penger og lykke ikke henger sammen var jo hele poenget til artikkelen.

Lenke til kommentar

For å si det enkelt, så vil befolkningen garantert bli mindre lykkelig med MdG. Så at de skal basere seg på lykkeskalaen vil ta knekken på dem.

 

Dessuten er det lite trolig at de vil bli gjenvalgt, eller i det hele tatt komme i vippeposisjon. Før kommunevalget hadde de rundt 7 % i nasjonal oppslutting, nå ligger den vel på 2,5 %.

 

MdG har også vist at de ikke er bedre enn andre politikere. De lovet å trekke seg hvis det ble bygget så mye som én meter ny vei, likevel har de akseptert utbygging av E18, som i følge Vegvesenet er en av de største veiprosjektene noen sinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...