Gå til innhold

Arbeidstrening via Nav - Hvordan komme meg ut


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg trenger litt hjelp fra dere. Håper dette er rett forum for mitt spørsmål.

 

Jeg mistet jobben min i Januar da kontrakten min løp ut og vi ble kjøpt opp av ett større selskap.

Brukte feriepengene mine til og overleve da jeg hadde ett håp om å få jobb før det var nødvendig og krype til NAV og be om økonomisk hjelp.

 

Har mottatt dagpenger av nav nå i ca 3 måneder og søkt på ganske mange stillinger rundt om i sørnorge. For rundt 3 uker siden fikk jeg arbeidspraksis igjennom nav, og det var godt å ha noe å gå til daglig.

 

Problemet mitt er at jeg har slitt litt med depresjon og angst etter jeg mistet jobben og har gått på medisiner for dette, og jeg føler denne jobben bare gjør det verre. Kollegene mine er veldig hyggelige, men jobben i seg selv er grusom. Det er provisjonsbasert lønn, ingen fast inntekt og en dårlig business plan. Jeg er i praksis som telefonselger...

 

Jeg forstår at det er mange som føler det er en givende jobb, og at de kan tjene gode penger på det, men det er ikke for meg og jeg gruer meg til hver arbeidsdag der jeg må ringe fremmede folk som gjerne er i viktige møter eller har det travelt. Da jeg ikke vet hvem jeg ringer til før de faktisk er på tråden frykter jeg at jeg kan brenne mange broer for meg, da jeg har sendt ut en god del søknader, og har allerede endt opp hos ett firma jeg har søkt hos på calling programmet.

 

Hvordan kan jeg komme meg utav dette tiltaket uten og miste dagpenger eller hva det nå kalles? Har familie som er avhengig av inntekten min. Men de er også avhengig av at jeg er psykisk stabil og kan være tilstede for dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du teke opp problemstillinga med nav? Dei skal vel legga opp til arbeid tilpassa helsetilstanden din. Få gjerne erklæring til å slå i bordet med frå legen din, evt. frå behandlar om du allereie får spesialisthjelp hos den psykiske helsetenesta.

Lenke til kommentar

Det Mkap sa ^

 

Selgerjobber som er mer eller mindre provisjons basert er et yrke ment for de som har mer å gi av seg selv, for de skal tross alt i bunn og grunn selge seg selv før de kan selge produktet.

Lange dager der man må late som man er full av energi, og ha stå på motivasjonen gjør gjerne at man brenner opp dobbelt så fort. Så hvis du føler at det er i den retningen ville jeg uten tvil sett etter noe annet. 

Lenke til kommentar

Ringte nav og fortalte om situasjonen, litt redd for å risikere og miste stønaden min. De mente det bare var bra og komme ut i arbeidslivet igjen og sluke til meg All information jeg kunne få. De er informert om at jeg går på medisiner og går til psykolog. Tror ikke de er klar over hvor vanskelig jobben kan bli når du sliter

Lenke til kommentar

Ringte nav og fortalte om situasjonen, litt redd for å risikere og miste stønaden min. De mente det bare var bra og komme ut i arbeidslivet igjen og sluke til meg All information jeg kunne få. De er informert om at jeg går på medisiner og går til psykolog. Tror ikke de er klar over hvor vanskelig jobben kan bli når du sliter

 

Det er bra, for meg virker det veldig inkompetent fra NAV sin side å bruke slike stillinger som arbeidstrening i seg selv.

 

Tviler på du mister dagpengene av den grunn... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...