Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sommerdekk vw golf 2007 4motion


Anbefalte innlegg

Sommerdekkene mine er fra 2008 :(

 

Må ha nye, det blir nok goodyear efficientgrip performance av ulike grunner

 

Hvilken dimensjon bruker du på golfen? Jeg tenkte 205/55 16. 91v eller h

Men Er det greit med litt profil, feks 45 og 17"?

 

Jeg har lettmetallfelger. Finner de ikke på nett lenger, men de er seks armet. Er ikke lik de vanlige lettm felger golf 5 er levert med. Se bildet

post-224703-7379_thumb.jpg

Endret av Dryasanne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha nye felger eller beholde de gamle? Beholder du de gamle er det avgjørende å vite hvilken dimensjon det er på de: Bredde på felgen (oppgitt i tommer, står gjerne på innsiden av felgen, typisk 6,5J, 7J, osv), samt diameter. Diameteren ser du kjappest med å se hva som står på dekket som står på idag.

 

Når du har funnet dette så kan du se etter dekk som passer både felg og bil. Flere ting å ta hensyn til der og, men det letteste er å se etter dekk på en nettside som benytter bilens registreringsnummer.

 

Goodyear sitt dekk er både (relativt) rimelig og bra, har det på 2 biler her. Har ikke kjørt så langt med de, så vet intet om levetid. Men de sitter rimelig greit, vil tro de passer en Golf bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Felgene er de du ser på bildet

 

Det står på innsida;

 

6.5 J x 15H2

 

Får vel ikke 16" på de da??

 

Har ikke økonomi til å kjøpe nye, blir bare ny dekk nå

Da er det 15" du skal ha. Er det 195 dekk som står på idag? Det er vel det mest naturlige siden du har 6,5" bredde på felgen. Ting på passe sammen :-)

Har du registreringsnummer så kan du taste det inn på f.eks byttdekk.com for å få en indikasjon på hvilke størrelser som passer.

Endret av fikse
Lenke til kommentar

Er ikke noe poeng å montere noen annen dimensjon. Dette er en veldig standard dimensjon på noen år gamle biler. Svært godt utvalg og gode priser i denne dimensjonen. Dekket skal passe til bredden på felgen, ha riktig rulleomkrets osv også. Både bredere og smalere dekk ser rart ut.

 

Skal du ha tøft/forbedret utseende må du opp i 17-19 tommer hjul.

Lenke til kommentar

Står på:

 

195/65 R15 91H

 

Hva er alternativer til denne dimensjonen?

Ingen, vil jeg si. Du kan gå ett hakk ned, men ikke opp, ikke uten at det ser rart ut på den felgen.

 

Hold deg til dimensjonen, så får du passende dekk. Når du får råd, kan dy bytyte både felg og dekk, til f.eks 17-18" og litt bredere.

Lenke til kommentar

Jeg ble vettaskremt idag. Helt på skogen skremt.

 

Kom med mine fine sommerdekk til Overaae. Selv om dekka var ti år så mente jeg å kjøre i allfall en sesong til på de.

 

De pekte så på slitasjevarslerne. De stakk to mm opp fra resten av dekkmønstret :(

 

Så fikk jeg se de nye gooodyear dekkene mine. Åååååh!

 

At det går an å være så teit. Det betyr vel at det kjører en del omkring på litt for slitte dekk....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...