Gå til innhold

[Løst] Altibox oppgraderte linja i helga - Port 80 og 21 er nå stengt.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

I helga gjorde Altibox noe arbeid på linja. Tror det var ei eller annen oppgradering. Fikk ny IP i en helt ny range etter dette. Nå i ettertid ser jeg at det er umulig å nå nettsiden som jeg kjører på en lokal wamp-server her. Jeg får heller ikke tilgang på FTP-serveren min...

 

Dyndns er oppdatert med den rette IP-en, og modemet er (som det alltid har vært) bridget.

 

Noen som aner om det er satt inn sperrer i nettet, og om det er mulig å gå rundt dette?

 

canyouseeme.org bekrefter også at port 21 og 80 er stengt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Jeg har en gammel sentral som ikke har noe admin-grensesnitt. Har vært inne på mine sider, og får også beskjed om dette når jeg forsøker å sette den i bridge "Vi fant ikke noe data om din hjemmesentral. Dette kan skyldes at din hjemmesentral ikke har muligheter for endringer.". Skal forsøke kundeservice.

Lenke til kommentar

Fant ut av det. Det var (en tilfeldighet?) windows brannmur som stoppet både wamp og ftp. Litt merkelig, maskinen brukes kun til dette, har ikke en gang skjerm koblet til, til daglig  :hmm: Har fungert prikkfritt i flere år frem til nå etter oppgradering.

 

Takk til alle som tok seg tid til å svare  :)

Lenke til kommentar

Ring kundeservice da, så enkelt er det. IP i ny range betyr mest sannsynlig at de har oppgradert backbone til å støtte gigabit. Eventuelt bare byttet switcher for annen grunn.

Håper det er den oppgraderinga de har gjort. Og at vi snart får de nye hastighetene som de lovet for et par år siden. Var det ikke før utgangen av 2016 som var lovet?

Lenke til kommentar

Samme problem (ethernet, ip, tcp/udp overhead) vil du få på 10Gbit også.

 

10Gbit er forsåvidt heller ikke 10Gbit.

Avhenging av type interface i bruk vil du få enten 9.953 280 Gb/s, 10.709 Gb/s. eller 10.3125 Gb/s.

 

Kommer du til å få sove i natt LMH1?

Endret av MegaMann2
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Få kunder er i nærheten å bruke så mye båndbredde, særlig over tid, tror 2-4 gigabit\s er vanskelig å utnytte på speedtest eller uninett i særlig grad. Så de problemene der vil være lite i dag.

 

Håper altibox vil komme med nye priser snart, kanskje man får 2 gigabit\s til 1000 kr måneden eller noe slik.

Blir nok lenge til 40 gigabit og 100 gigabit blir tatt i bruk vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Det der er vel en gammel sak?

 

Mener det var noe snakk om å sette laveste pakke til 100 Mbit og så fornuftige priser videre oppover. Vi har i dag nest minste pakke, og skulle da få 200 Mbit for samme pris (men må bytte hjemmesentral for å oppnå dette).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...