Gå til innhold

Forstå seg på Guds ondskap


Anbefalte innlegg

 

 

for Jehova tar ikke parti i menneskenes voldelige konflikter. 

Nei, og det faktumet at begge sidene i disse krigene, som tok livet av ti tusener og førte til en masse unødvendig nød og lidelse,, trodde på den samme guden syntes han var å morsomt at han ikke gjorde en dritt for å stoppe dem? Er det tankegangen til kristne?

 

Hvis denne guden hadde eksistert ville han vært tvers igjennom ond, ingen tvil om det... For hvordan kan en gud sitte å se på at den ene eller den andre siden forfølger, torturerer og dreper en andre siden der begge sider kun har gjort sin tolkning av et tåkete og uklart dokument? Ville jo vært gjennom ond en sånn gud... Kristne har forfulgt, torturert og drept flere kristne enn noen annen religion (eller ideologi). Og dette tror du guden din, som du er frekk nok til å påstå at elsker mennesker, har sittet å sett på skje uten å ha gjort en dritt for å stoppe det? Joda, litt av en "kjærlig" gud må jeg si... 

 

Så det er like greit at den guden aldri har eksistert, for ellers ville vi vært i kjempe problemer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

for Jehova tar ikke parti i menneskenes voldelige konflikter. 

Nei, og det faktumet at begge sidene i disse krigene, som tok livet av ti tusener og førte til en masse unødvendig nød og lidelse,, trodde på den samme guden syntes han var å morsomt at han ikke gjorde en dritt for å stoppe dem? Er det tankegangen til kristne?

 

Hvis denne guden hadde eksistert ville han vært tvers igjennom ond, ingen tvil om det... For hvordan kan en gud sitte å se på at den ene eller den andre siden forfølger, torturerer og dreper en andre siden der begge sider kun har gjort sin tolkning av et tåkete og uklart dokument? Ville jo vært gjennom ond en sånn gud... Kristne har forfulgt, torturert og drept flere kristne enn noen annen religion (eller ideologi). Og dette tror du guden din, som du er frekk nok til å påstå at elsker mennesker, har sittet å sett på skje uten å ha gjort en dritt for å stoppe det? Joda, litt av en "kjærlig" gud må jeg si... 

 

Så det er like greit at den guden aldri har eksistert, for ellers ville vi vært i kjempe problemer...

 

 

vel, det er jo her Noah's flom kommer inn... I en periode var det helvete på jord, det er her historien om kjemper kommer inn, og det Erik von Danichen og disse ufo-folkene snakker om mht en sivilisasjon som gikk til grunne. Til og med indianere og andre urfolk har disse historiene. Og det som utløste flommen bor i oss alle. Til og med engler kan synde og gjøre onde ting, satan var en av de. Dette er konsekvensen av fri vilje og at synd kom inn i verden. Det var ikke intensjonen til Gud da han skapte Adam og Eva, men vi tok valget.

 

Jesus var Guds måte å forsone seg med mennesket på. Han holdt alle løfter via Jesus, Jesus og måten han døde på var beskrevet i profetier og han holdt sitt ord til Abraham. Gud kan ikke gå tilbake på et løfte og ikke lyve, derfor kolliderer vi med Gud for vi KAN lyve og vi KAN gå tilbake på et løfte.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Noahs flom? Det var Gud sin flom. En løsning på et problem som han kan påskyldes selv, men som går ut over andre enn han selv (mennesker), og en løsning som ikke løste noe. Det å akseptere flommen som beskrevet i Bibelen er for det første latterlig uvitenskapelig, og for det andre en aksept av enda en beskrivelse av denne Gudens inkompetanse.

Lenke til kommentar

Noahs flom? Det var Gud sin flom. En løsning på et problem som han kan påskyldes selv, men som går ut over andre enn han selv (mennesker), og en løsning som ikke løste noe. Det å akseptere flommen som beskrevet i Bibelen er for det første latterlig uvitenskapelig, og for det andre en aksept av enda en beskrivelse av denne Gudens inkompetanse.

 

Du høres overrasket ut når jeg sa "Noah's flom". Men du hørte riktig når jeg sa "Noah's flom". Det var nemlig Noah som fikk beskjed av Gud om å berge menneskeheten og bygge en ark:

 

https://www.youtube.com/watch?v=5anpdi85Rig

 

Og denne flommen er i legender blandt folk verden over, historien om de falne eglene før flommen prøver man å tilskrive romvesner, bl.a denne velkjente serien her:

 

https://www.youtube.com/watch?v=GKxkhtcKDgA

 

Se og denne wikipedia-referansen til dem:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Nephilim

 

Satanister som Alister Crowley skal ha "kalt frem" demoner, vet ikke om du synes det er noe kjent med denne figuren?

 

http://beforeitsnews.com/contributor/upload/106013/images/Lam_crowley.jpg

Endret av marius77
Lenke til kommentar

marius77: "Det var nemlig Noah som fikk beskjed av Gud om å berge menneskeheten"

 

Redde meneskeheten :) det høres rørende ut. Visste ikke den almektige guden at han skulle drukne alle mennesker på jorden bortsett fra 8 stykker?

 

Og som El-Ateisten sier, hva oppnådde han? Han rensket jorden for "synd", men menneskene fortsatte å "synde" like mye etterpå. Forutså han ikke at hele druknings masakeren var bortkastet?

Endret av empty_
Lenke til kommentar

marius77: "Det var nemlig Noah som fikk beskjed av Gud om å berge menneskeheten"

 

Redde meneskeheten :) det høres rørende ut. Visste ikke den almektige guden at han skulle drukne alle mennesker på jorden bortsett fra 8 stykker?

 

Og som El-Ateisten sier, hva oppnådde han? Han rensket jorden for "synd", men menneskene fortsatte å "synde" like mye etterpå. Forutså han ikke at hele druknings masakeren var bortkastet?

 

hvis du ikke leste hele innlegget mitt, så prøv engang til... det om falne engler.. flommen kom mye pga det.

Lenke til kommentar

 

marius77: "Det var nemlig Noah som fikk beskjed av Gud om å berge menneskeheten"

Redde meneskeheten :) det høres rørende ut. Visste ikke den almektige guden at han skulle drukne alle mennesker på jorden bortsett fra 8 stykker?

Og som El-Ateisten sier, hva oppnådde han? Han rensket jorden for "synd", men menneskene fortsatte å "synde" like mye etterpå. Forutså han ikke at hele druknings masakeren var bortkastet?

 

 

hvis du ikke leste hele innlegget mitt, så prøv engang til... det om falne engler.. flommen kom mye pga det.

http://www.bibel.no/Nettbibelen?book=GEN&chapter=6

 

Sitat: "5 Herren så at menneskenes ondskap var stor på jorden, for alt de ville og planla i sitt hjerte, var ondt, dagen lang. 6 Da angret Herren at han hadde laget mennesker på jorden, og han var full av sorg i sitt hjerte. 7 Og Herren sa: «Jeg vil utslette menneskene som jeg har skapt, fra jorden, alt fra mennesker til fe, kryp og fugler under himmelen. For jeg angrer at jeg har laget dem.» 8 Men Noah fant nåde for Herrens øyne."

 

Hvordan kan en allmektig og allvitende gud angre på hva han har gjort? Han visste vel hvordan det ville gå?

Lenke til kommentar

 

Noahs flom? Det var Gud sin flom. En løsning på et problem som han kan påskyldes selv, men som går ut over andre enn han selv (mennesker), og en løsning som ikke løste noe. Det å akseptere flommen som beskrevet i Bibelen er for det første latterlig uvitenskapelig, og for det andre en aksept av enda en beskrivelse av denne Gudens inkompetanse.

 

Du høres overrasket ut når jeg sa "Noah's flom". Men du hørte riktig når jeg sa "Noah's flom". Det var nemlig Noah som fikk beskjed av Gud om å berge menneskeheten og bygge en ark:

 

 

Jeg er ikke overrasket, og jeg beskriver årsaken til min reakson. Flommen var Gud sitt påfunn, ikke Noah. Noah var bare "kapteinen" over et skip som (slik det er beskrevet) ikke er hverken sjødyktig eller har nok plass til sin oppgave. Det å tro på historien om syndefloden slik den er skrevet bokstavelig grenser til galskap.

Lenke til kommentar

 

 

Noahs flom? Det var Gud sin flom. En løsning på et problem som han kan påskyldes selv, men som går ut over andre enn han selv (mennesker), og en løsning som ikke løste noe. Det å akseptere flommen som beskrevet i Bibelen er for det første latterlig uvitenskapelig, og for det andre en aksept av enda en beskrivelse av denne Gudens inkompetanse.

 

 

Du høres overrasket ut når jeg sa "Noah's flom". Men du hørte riktig når jeg sa "Noah's flom". Det var nemlig Noah som fikk beskjed av Gud om å berge menneskeheten og bygge en ark:

 

Jeg er ikke overrasket, og jeg beskriver årsaken til min reakson. Flommen var Gud sitt påfunn, ikke Noah. Noah var bare "kapteinen" over et skip som (slik det er beskrevet) ikke er hverken sjødyktig eller har nok plass til sin oppgave. Det å tro på historien om syndefloden slik den er skrevet bokstavelig grenser til galskap.

Jeg hørte for mange år siden en som mente at alle dyrene som skulle på arken ble fjernstyrt av gud, siden det er umulig for 8 personer å hente inn dyr fra hele jorden på en uke :) med god fantasi og god vilje og en dose naivitet, så går det vist an å få historien til å virke troverdig

Lenke til kommentar

 

 

marius77: "Det var nemlig Noah som fikk beskjed av Gud om å berge menneskeheten"

Redde meneskeheten :) det høres rørende ut. Visste ikke den almektige guden at han skulle drukne alle mennesker på jorden bortsett fra 8 stykker?

Og som El-Ateisten sier, hva oppnådde han? Han rensket jorden for "synd", men menneskene fortsatte å "synde" like mye etterpå. Forutså han ikke at hele druknings masakeren var bortkastet?

 

hvis du ikke leste hele innlegget mitt, så prøv engang til... det om falne engler.. flommen kom mye pga det.

http://www.bibel.no/Nettbibelen?book=GEN&chapter=6

 

Sitat: "5 Herren så at menneskenes ondskap var stor på jorden, for alt de ville og planla i sitt hjerte, var ondt, dagen lang. 6 Da angret Herren at han hadde laget mennesker på jorden, og han var full av sorg i sitt hjerte. 7 Og Herren sa: «Jeg vil utslette menneskene som jeg har skapt, fra jorden, alt fra mennesker til fe, kryp og fugler under himmelen. For jeg angrer at jeg har laget dem.» 8 Men Noah fant nåde for Herrens øyne."

 

Hvordan kan en allmektig og allvitende gud angre på hva han har gjort? Han visste vel hvordan det ville gå?

 

 

Det er fult mulig ... Gud ga som sagt fri vilje, dvs han lot skapelsen ha en "ukjent" faktor. Hvis Gud hadde "programert" oss til å bare gjøre det gode, ville vi ikke hatt fri vilje. Satan er også "av Gud", men gjorde som menneskene opprør mot ham. Eller rettere sagt, han fikk menneskene til å gjøre opprør mot Gud. Vår verden er et sted "midt imellom".

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Om Jehova ikke tar parti i menneskelige voldelige konflikter, hvorfor har da Jehovas organisasjon på jorden vært medlem av FN i 10 år og fortsatt involverer seg i møtene til OSCE?

 

NEI NEI

Jehovas vitner har aldri vært medlem av FN.

 

Snart skal vi få vite, vil den tid komme da FN vil opptre med betydelig myndighet. ( Konge ) De skal knuse falske religioner som forstyrer FREDEN. Da er det organisasjonen går sin undergang i møte. Jehova har bestemt at hans rike med Jesus Kristus som konge skal tre i stedet for alle riker.

Lenke til kommentar

 

 

De skal knuse falske religioner som forstyrer FREDEN. 

Godt. Da blir vi kvitt hele dritten... For om du trodde kristendom er en fredens religion så er du fullstendig historieløs.... Den må bort den også om vi skal ha et håp om fred i verden, ingen tvil om det... 

Lenke til kommentar

Er det Jehova Gud som styrer verden ?

 

Det er søndag morgen. Mange står opp, kler på seg, spiser frokost og skynder seg til kirken. Der hører de en preken om hvordan Gud utøver et eneveldig herredømme over jorden, med uinnskrenket myndighet. De får høre at han har stor omsorg for menneskene. Jesus Kristus blir også nevnt. De får høre at han er kongenes konge, den som hvert kne bøyer seg for i lydighet.

 

De kommer hjem fra kirken og setter på TVen for å se nyhetene. Nå får de høre om hungersnød, kriminalitet, narkotikamisbruk og fattigdom. Og de ser tragiske bilder av syke og døende mennesker.

 

Folk begynner kanskje å gruble over det de hørte på i kirken ( kristenheten ) særlig over spørsmålet som aldri blir tatt opp og besvart der. Hvis Jehova Gud ( kristendom )er både kjærlig og allmektig, hvorfor skjer det da så mye forferdelig og Hva med Jesus Kristus. Det er åpenbart mange knær som ikke bøyer seg i lydighet mot ham. Hvis det er Jehova Gud som styrer verden, hvorfor er det da så mange uroligheter og så store lidelser ?

Endret av ildsint
Lenke til kommentar

 

Om Jehova ikke tar parti i menneskelige voldelige konflikter, hvorfor har da Jehovas organisasjon på jorden vært medlem av FN i 10 år og fortsatt involverer seg i møtene til OSCE?

 

NEI NEI

Jehovas vitner har aldri vært medlem av FN.

 

Snart skal vi få vite, vil den tid komme da FN vil opptre med betydelig myndighet. ( Konge ) De skal knuse falske religioner som forstyrer FREDEN. Da er det organisasjonen går sin undergang i møte. Jehova har bestemt at hans rike med Jesus Kristus som konge skal tre i stedet for alle riker.

 

Jo det har de.

https://en.wikipedia.org/wiki/Jehovah%27s_Witnesses_and_the_United_Nations

 

The Watchtower Society became an Associate member of the [1] (UN/DPI) in February 1992 and maintained this membership until October 2001. According to the United Nations Department of Public Information, the primary purpose of NGO association is, "the redissemination of information in order to increase public understanding of the principles, activities and achievements of the United Nations and its Agencies.

 

Her har du fra The Guardian som fant det ut først.

https://www.theguardian.com/uk/2001/oct/08/religion.world

 

The UN itself admitted yesterday that it was surprised that the sect, whose formal name is the Watchtower Bible and Tract Society of New York, had been accepted on its list of non-governmental organisations for the last 10 years.

 

Og her er hva FN sier selv om saken.

http://ask.un.org/faq/14501

 

The Watchtower Bible and Tract Society was affiliated with the Department of Public Information (DPI) of the United Nations from 1992 to 2001.

Lenke til kommentar

FN er i virkeligheten en gudsbespottelig etterligning av Guds messianske rike med Guds fredsfyrste, Jesus som konge. Hans styre skal være uten ende.

 

Selv om FN skulle klare å få i stand en midlertid fred, ville det snart bli krig igjen. Det skyldes syndige menneskers natur.

 

Det er i høy grad verdt å merke seg at verdens religiøse ledere gåt sammen med FN og roper om fred i denne tiden. De ønsker å påvirke FN til sin egen fordel, særlig nå, da så mange av deres tilhengere vender seg bort fra religionen. I Likhet med de troløse lederne i det gamle Israel roper de: Fred, fred og så er det ingen fred. Deres rop om fred kommer uten tvil til å fortsette og de vil kulminere i det klimaks : Jehovas dag kommer akkurat som en tyv om natten. Når de sier Fred og sikkerhet, da skal en plutselig ødeleggelse komme over dem.

Lenke til kommentar

 

 

 

marius77: "Det var nemlig Noah som fikk beskjed av Gud om å berge menneskeheten"

Redde meneskeheten :) det høres rørende ut. Visste ikke den almektige guden at han skulle drukne alle mennesker på jorden bortsett fra 8 stykker?

Og som El-Ateisten sier, hva oppnådde han? Han rensket jorden for "synd", men menneskene fortsatte å "synde" like mye etterpå. Forutså han ikke at hele druknings masakeren var bortkastet?

 

 

hvis du ikke leste hele innlegget mitt, så prøv engang til... det om falne engler.. flommen kom mye pga det.

http://www.bibel.no/Nettbibelen?book=GEN&chapter=6

Sitat: "5 Herren så at menneskenes ondskap var stor på jorden, for alt de ville og planla i sitt hjerte, var ondt, dagen lang. 6 Da angret Herren at han hadde laget mennesker på jorden, og han var full av sorg i sitt hjerte. 7 Og Herren sa: «Jeg vil utslette menneskene som jeg har skapt, fra jorden, alt fra mennesker til fe, kryp og fugler under himmelen. For jeg angrer at jeg har laget dem.» 8 Men Noah fant nåde for Herrens øyne."

Hvordan kan en allmektig og allvitende gud angre på hva han har gjort? Han visste vel hvordan det ville gå?

 

Det er fult mulig ... Gud ga som sagt fri vilje, dvs han lot skapelsen ha en "ukjent" faktor. Hvis Gud hadde "programert" oss til å bare gjøre det gode, ville vi ikke hatt fri vilje. Satan er også "av Gud", men gjorde som menneskene opprør mot ham. Eller rettere sagt, han fikk menneskene til å gjøre opprør mot Gud. Vår verden er et sted "midt imellom".

Så gud skapte oss for så å drukne oss, for deretter å la oss begynne på nytt, og til sist brenne oss i helvete til evig tid?

 

Hva er det vi skal bruke den frie viljen til? Å gjøre som denne diktatorguden vil?

 

Denne diktatorguden minner om ISIS, gjør som vi sier ellers hugger vi hodet av dere. Har en da egentlig noen reelle valg og kan dra nytte av fri vilje?

Lenke til kommentar

 

 

 

 

marius77: "Det var nemlig Noah som fikk beskjed av Gud om å berge menneskeheten"

Redde meneskeheten :) det høres rørende ut. Visste ikke den almektige guden at han skulle drukne alle mennesker på jorden bortsett fra 8 stykker?

Og som El-Ateisten sier, hva oppnådde han? Han rensket jorden for "synd", men menneskene fortsatte å "synde" like mye etterpå. Forutså han ikke at hele druknings masakeren var bortkastet?

 

hvis du ikke leste hele innlegget mitt, så prøv engang til... det om falne engler.. flommen kom mye pga det.

http://www.bibel.no/Nettbibelen?book=GEN&chapter=6

Sitat: "5 Herren så at menneskenes ondskap var stor på jorden, for alt de ville og planla i sitt hjerte, var ondt, dagen lang. 6 Da angret Herren at han hadde laget mennesker på jorden, og han var full av sorg i sitt hjerte. 7 Og Herren sa: «Jeg vil utslette menneskene som jeg har skapt, fra jorden, alt fra mennesker til fe, kryp og fugler under himmelen. For jeg angrer at jeg har laget dem.» 8 Men Noah fant nåde for Herrens øyne."

Hvordan kan en allmektig og allvitende gud angre på hva han har gjort? Han visste vel hvordan det ville gå?

 

Det er fult mulig ... Gud ga som sagt fri vilje, dvs han lot skapelsen ha en "ukjent" faktor. Hvis Gud hadde "programert" oss til å bare gjøre det gode, ville vi ikke hatt fri vilje. Satan er også "av Gud", men gjorde som menneskene opprør mot ham. Eller rettere sagt, han fikk menneskene til å gjøre opprør mot Gud. Vår verden er et sted "midt imellom".

Så gud skapte oss for så å drukne oss, for deretter å la oss begynne på nytt, og til sist brenne oss i helvete til evig tid?

 

Hva er det vi skal bruke den frie viljen til? Å gjøre som denne diktatorguden vil?

 

Denne diktatorguden minner om ISIS, gjør som vi sier ellers hugger vi hodet av dere. Har en da egentlig noen reelle valg og kan dra nytte av fri vilje?

 

 

en som du kaller "diktatorgud" ville vel nektet oss fri vilje. istedet gjorde han det stikk motsatte og ga oss friheten til å velge noe han ikke hadde trengt. 

 

flommen kom av flere ting, en av de var faktisk falne engler som blandet seg med jordiske kvinner, som jeg skrev om tidligere, og det igjen var et resultat av synd (engler kan også synde). det skapte nephilim, og flommen var mye for å utslette disse.

 

Igjen, hadde Gud hatt stålkontroll ville ikke noe av dette skjedd, men da hadde vi heller ikke hatt fri vilje. Det er som sagt 2 krefter og mennesket er midt imellom de.

 

dessuten, kan du ikke bruke litt mer voksen måte å diskutere på og i det minste gi kristne som dere prøver å "ta" litt respekt og slutte å spotte det vi står for? hvis ateisme resulterer i sånn mangel på folkeskikk og respekt for andres meninger som dere demonstrerer her, så beviser det hva jeg sier om at folk trenger Gud.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

marius77: tror du det bare var 8 gode mennesker igjen på jorden før "flommen"? Eller var det slik at han måtte drukne alle mennesker fordi noen hadde "syndet", var det en rettferdig gud?

 

Jeg kunne sikkert diskutert litt mere voksent, men jeg føler dette blir som å diskutere eventyr med barn. Det blir rett og slett for banalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...