Gå til innhold

Valg av TV - 65"


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg er på jakt etter en ny TV, omtrent 65", veldig gjerne større.

 

Prisklasse:

12-16000, men kan strekke meg til 20 om jeg har igjen for det.

 

Angående merke, så personlig ser jeg ikke for meg at det er noen å favorisere. Men alle sier bestemt at f.eks sony er best, mens noen sier Phillips osv osv. Jeg tenker da at dette er pga det er den TVen de har selv... Men mulig jeg tar feil, at noen merker faktisk er bedre på noen punkter.

 

Jeg har selv funnet disse TVene:

 

https://www.netonnet.no/art/lyd-og-bilde/tv/63ogstorre/samsung-ue65ju6075/225744.11454/

 

https://www.komplett.no/product/845292/tv-lyd-bilde/tv/tv-er/samsung-65-uhd-led-smart-tv-ue65ju6075

 

I mine øyne virker de bra. Men jeg vet ikke hva man skal se etter ved kjøp av TV. Så da skal jeg heller nevne hva jeg skal bruke den til, i håp om at det kan hjelpe dere å hjelpe meg:

 

Bruk:

 

For det meste blir det TV titting (altibox) og Netflix via playstation og eller pc. Utenom dette så kommer jeg til å koble meg til PCen for visning av bilder og filmer.

 

Jeg tror ikke smartfunksjonene er så fryktelig viktig. Det er jo stilig og slik, men jeg MÅ ikke ha det.

 

Det er i grunn film som er det som er viktigst, så hvis det er noen TVer som på en eller annen måte er bedre til det, så er jo det en fordel.

 

All tilkobling blir sannsynligvis HDMI igjennom forsterker.

 

 

Vet ikke hva mer jeg kan tilføye. Men bare hyl ut om det skulle trenges noe mer opplysninger. Setter stor pris på all hjelp :)

Endret av Garrian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netflix har ofte bedre kvalitet via tv-app, da det er eneste måte å få 4K hvis det er interessant. Verken Windows eller Playstation støtter det i særlig grad ennå. 

Ellers er denne på salg nå: https://www.dustinhome.no/product/5010947262/65pus7120-65-led-4k-32-led?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146652

 

Koster 22k på Elkjøp og Lefdal

Og av alle rare ting følger det også med en 32" tv...

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Netflix har ofte bedre kvalitet via tv-app, da det er eneste måte å få 4K hvis det er interessant. Verken Windows eller Playstation støtter det i særlig grad ennå.

Ellers er denne på salg nå: https://www.dustinhome.no/product/5010947262/65pus7120-65-led-4k-32-led?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146652

 

Koster 22k på Elkjøp og Lefdal

Og av alle rare ting følger det også med en 32" tv...

 

Det virka som ett fantastisk tilbud da! Som du sier var det merkelig med den 32"eren utenom men, hehe.

 

Visst ikke at du fikk bedre kvalitet med Netflix app, men da må jeg visst ha smart tv alikavell :)

 

Jeg fant også denne:

http://www.siba.no/tv-lyd-bilde/samsung-ue75h6475suxxe-112714

 

Hva tenker du/dere om denne? Veldig sannsynlig jeg går for den du linka til :)

Lenke til kommentar

 

Netflix har ofte bedre kvalitet via tv-app, da det er eneste måte å få 4K hvis det er interessant. Verken Windows eller Playstation støtter det i særlig grad ennå. 

 

Må man ikke vente på Neo før PS gjør det?

 

Jo. Jeg siktet til Windows. Litt usikker på hvordan Netflix-app oppfører seg dersom man har en bærbar med 4K skjerm, eller kobler en PC med HDMI2.0-port til en 4K TV. 

PS4 støtter ikke 4K på film eller spill

Lenke til kommentar

Gammel modell, gammel teknologi, gammelt panel, 1080. Jeg er i mange tilfeller mer glad i kvalitet fremfor kvantitet.

Så ja, heller Philips enn gammel Samsung. Og fikk du med deg siste morsomhet fra Samsung om at de planlegger å legge inn animerte reklamesnutter i operativsystemet?

Lenke til kommentar

Gammel modell, gammel teknologi, gammelt panel, 1080. Jeg er i mange tilfeller mer glad i kvalitet fremfor kvantitet.

Så ja, heller Philips enn gammel Samsung. Og fikk du med deg siste morsomhet fra Samsung om at de planlegger å legge inn animerte reklamesnutter i operativsystemet?

 

Okey, takk for hjelpen. Da blir det nok til at jeg bestiller en slik Phillips i kveld. Med mindre noen kommer med tips om andre modeller jeg burde vurdere :)

 

Skal de virkelig klemme inn reklame også her? Å hjelpes, det alene er grunn nok til å ikke kjøpe Samsung. Når du sier planlegger, tror du det er sannsynlighet for at de gjennomfører dette?

Lenke til kommentar

Ser ut til at jeg venter ett par dager, sånn itilfellet jeg skulle gå glipp av andre gode tilbud - noe som er veldig typisk meg.

 

Så jeg tar takknemlig imot tips om andre tver :) Og gjerne kommentarer på den Phillips tven jeg tenker å gå for :)

Lenke til kommentar

Det er et veldig modent marked, og uansett hva du velger vil du nok bli fornøyd. Det neste steget på stigen er vel OLED+4K, og selv om det såvidt er på vei er det alt for dyrt i hvert fall denne sesongen (2016/17), så med mindre du verdsetter OLED over 4K (og hvorfor ville du gjort det...?) tror jeg du velger riktig. 

 

Selv har jeg fremdeles en plasma fra Panasonics siste sesong, og jeg ser ingen grunn til å oppgradere til verken 4K eller OLED, så det er ikke sikkert jeg er den du bør høre på, men... ;)

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Tror du gjør et godt valg. Gikk akkurat fra Philips 9000-serie (2014-modell) til nyeste Samsung 8000-serie. Philipsen var noe tam i siste detaljene, lysstyrke og skarpheten i de enkelte punkt, men det er fikset på 2016-modellene. Oppsettet av tv er det beste jeg har sett, du har et svært bra bilde på noen få minutter med innstilling. I motsetning til Samsung hvor jeg etter en uke fremdeles driver og prøver meg frem for å finne optimalt bilde.

Philips sin android er også kommet mange steg fremover og funker nå meget bra.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei,

Jeg lurer også veldig på den Philips tvn. Finner veldig lite tester om den, og nå er den jo på så bra tilbud.

 

Noen erfaringer om den?

65Pus7120

 

Setter pris på all tilbakemelding!

 

Har Idag en LG 50" Plasma som jeg har vært veldig fornøyd med, men er vel på tide å oppgradere. Og så liker jeg philips hue lysa. Har bridge og pærer her, så er jo artig om de spiller sammen :)

 

Men viktigste er kvalitet på bildet (da I forhold til pris). Får jeg en merkbar bedre tv til 12-14 000 er det kanskje bedre å vurdere det.

 

Svar alle som har kjennskap til denne philips 65Pus7120 tvn! :D

Lenke til kommentar

Hei igjen. Ser litt på Philips sine TV'er, men blir ikke klok på alle disse varenavnene. Noen som vet hvordan man bryter det opp for å forstå hvilken serie det er, og hva man kan forvente?

 

F.eks, av disse 3, hvilke vil gi best bilde og best opplevelse?

 

65PUS7120
65PUS7101
65PUS6521

Lenke til kommentar

Sannelig ikke lett å forstå seg på de varenavnene, men om du går på philips.no er det en sammenligningsfunksjon som du kan bruke. 


Jeg har forøvrig nettopp fått levert min PUS657120 fra elkjøp, den er svær. Vurderer å levere den tilbake pga størrelsen, trenger jo nesten en truck for å flytte esken. Godt jeg ikke valgte henting da hadde jeg ikke fått den hjem!

Skal skrive et inntrykk her om jeg velger å beholde den!
 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...