Gå til innhold

KOMMENTAR: – Ikke la deg melke i Nvidias nye prøveprosjekt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, venter du et par uker så får du et bedre kort til tusenlappen mindre (jeg mener at eVGA sin egen kjøler er bedre enn Nvidia sin referansekjøler)...

 

EVGA GeForce GTX 1080 Founders Edition - NOK 7599

https://www.komplett.no/product/890646/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080-founders-edition

 

EVGA GeForce GTX 1080 - NOK 6599

https://www.komplett.no/product/890647/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080

 

MEN, ser ut som mange lot seg melke... Komplett hadde vel et par hundre kort på lager.

De ble utsolgt på under 10 minutter.

 

Ja fulgte med selv og de ble fort borte gitt. Selv venter jeg på 1070 da jeg kun har 1080 skjerm. Vurderer en 2k Gsync skjerm. Er det en grei investering sammen med GTX1070?

Lenke til kommentar

Komplett har en beskrivelse som sier du ikke kan bruke produktet, viste jeg faktisk ikke. Elkjøp annonserer med bruk og test produktet så usikker om dette blir praktisert.

 

Aldri hatt noe problemer med kjøp hos Komplett som blir returnert, fantastisk service. Derfor dem får mine kjøp også. 

 

Om du ser på det som umoralsk så er det helt på din side og gjøre det, men jeg velger og benytte tjenestene nettbutikkene gir oss for og bedre mine kjøp for mitt bruk. :) 

Lenke til kommentar

Mye trur dere kostnaden rundt utvikling og produksjon er for disse kortene? Og hvor mange prosent pr. kort profitt de får. lages i Kina eller Taiwan også tipper jeg(mener ikke noe negativt med det)

Som jeg skrev, så sier nvidia de brukte 3millarder på 1080. Derfor sier jeg ,hvorfor ikke lage 980Ti på 14 nm.

Lenke til kommentar

Komplett har en beskrivelse som sier du ikke kan bruke produktet, viste jeg faktisk ikke. Elkjøp annonserer med bruk og test produktet så usikker om dette blir praktisert.

 

Aldri hatt noe problemer med kjøp hos Komplett som blir returnert, fantastisk service. Derfor dem får mine kjøp også. 

 

Om du ser på det som umoralsk så er det helt på din side og gjøre det, men jeg velger og benytte tjenestene nettbutikkene gir oss for og bedre mine kjøp for mitt bruk. :)

Det blir jo opp til de om de vil gidde å bevise om kortet har blitt brukt og da kommer det helt an på hvor støvete kabinettet ditt er..

Lenke til kommentar

Liker tanken på de har en utgave med referansedesignet som kommer til å bli værende i butikkene for de som skulle foretrekke det. Større utvalg er jo aldri feil.

 

Problemet mitt er at jeg ser ingen grunn til at den skal være $100 dyrere.

 

Det er for at Nvidia skal melke penger fra ivrige entusiaster som skal ha nytt og best så fort som mulig. Skulle vel ta et par uker før de andre kortene kommer.

Lenke til kommentar

 

Liker tanken på de har en utgave med referansedesignet som kommer til å bli værende i butikkene for de som skulle foretrekke det. Større utvalg er jo aldri feil.

 

Problemet mitt er at jeg ser ingen grunn til at den skal være $100 dyrere.

 

Det er for at Nvidia skal melke penger fra ivrige entusiaster som skal ha nytt og best så fort som mulig. Skulle vel ta et par uker før de andre kortene kommer.

Viss du ser på Komplett.no og søker på 1080 (https://www.komplett.no/search?q=1080) så sier de at de får inn i allefall 3 modeller som de vet om med 3. parts kjøler; MSI, ASUS og EVGA. Komplett sier ubekreftet dato for at de skal få de på lager for salg er 15.-18. juni så en rundt 3-4 uker kan en fort tenke.

Lenke til kommentar

Jepp, venter du et par uker så får du et bedre kort til tusenlappen mindre (jeg mener at eVGA sin egen kjøler er bedre enn Nvidia sin referansekjøler)...

 

EVGA GeForce GTX 1080 Founders Edition - NOK 7599

https://www.komplett.no/product/890646/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080-founders-edition

 

EVGA GeForce GTX 1080 - NOK 6599

https://www.komplett.no/product/890647/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080

 

MEN, ser ut som mange lot seg melke... Komplett hadde vel et par hundre kort på lager.

De ble utsolgt på under 10 minutter.

 

Forstår nvidia godt jeg. Dersom jeg kunne ha tjent vanvittig mye mer så hadde jeg også gjort det.

 

Det som skuffer meg er hvor utrolig dårlig forbrukere folk er. At dette blir godtatt er helt vanvittig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-135366

GTX 1080 er jo her NÅ, og de som vil ha det nå vil antakelig kjøpe det nå selv om kanskje prisen går ned 500-1000 kroner MEGET MEGET senere. Er det noen tradisjon på at andre fabrikanter nødvendigvis produserer rimeligere kort raskt etter NVIDIA slipp av ny GPU plattform? Noen statistikk på dette?

Lenke til kommentar

Jeg har stort sett bytta til tredjepartskjølere på alle grafikkortene mine opp igjennom årene, men den kjøleren jeg har vært desidert mest fornøyd med mtp ytelse og støy (merk; jeg overklokker så og si aldri) er referansekjøleren på mitt gtx 980. For meg ble Founders Edition et selvfølgelig valg, da tredjepartsleverandørenes bråkete kjølesystemer overhodet ikke frister. Så jeg var nokså tidlig ute og la inn en ordre på et EVGA-kort mens det fremdeles var mange kort på lager hos Komplett, men synes det er veldig uklart når jeg faktisk kan hente kortet, da ordrestatusen min sier "Ordre mottatt" og estimert levering sier "Avventer"....

Lenke til kommentar

Jeg har forberedt meg på oppgradering av skjermkortet lenghar brukt 750ti som placeholder siden jeg oppgraderte PCen) nå. Kjøleløsningen virker som en god idé ift SLi, og ærlig talt gidder jeg ikke vwnte lenger. Pengene forsvinner uansett, kan jeg like greit betale for det kortet jeg har lyst på :3

Lenke til kommentar

Jepp, venter du et par uker så får du et bedre kort til tusenlappen mindre (jeg mener at eVGA sin egen kjøler er bedre enn Nvidia sin referansekjøler)...

 

EVGA GeForce GTX 1080 Founders Edition - NOK 7599

https://www.komplett.no/product/890646/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080-founders-edition

 

EVGA GeForce GTX 1080 - NOK 6599

https://www.komplett.no/product/890647/datautstyr/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080

 

MEN, ser ut som mange lot seg melke... Komplett hadde vel et par hundre kort på lager.

De ble utsolgt på under 10 minutter.

 

Henger ikke helt med. EVGA Founders Edition? Er ikke hele poenget med Founders Edition at det kun er nVIDIA som står bak?

Lenke til kommentar

Henger ikke helt med. EVGA Founders Edition? Er ikke hele poenget med Founders Edition at det kun er nVIDIA som står bak?

Nei, Founders Edition kan selges av mange selskaper, men kjøler, design, etc. skal være Nvidia sitt referansedesign.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Var det meg du mente? Du kjøpte ett, jeg skal ha 12 og 1000kr ned er mye penger.

Og hvorfor kan de ikke lage 980ti på 14nm, jo penger :tease:

 

 

12 stk :confused:. Sitter du på gåsa som legger gullegg du da.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...