Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Selge Toyota Corolla (94) med rust i kanaler - verdt bryet?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en Toyota Corolla (94) jeg skal selge. Fikk vite allerede nå at den ikke vil bli EU-godkjent pga. rust i kanalene og slitte bremseskiver. Har gått 239.000km, men fungerer fint.

 

Kjøpte den november i fjor, og fikset registerreim, lekasje på bremsesystem, bremseklosser, fikk service, og slike småting gjort av en bilmekaniker-venn.

 

Bilen er jo 22 år, så standaren er jo deretter. Ting rister litt her og der, men er ikke til ubehag. Er det verdt å selge den? Får jo 3.000kr for vrakpant, 1.500kr for halv årsavgift og kanskje 1.000 for vinterdekkene.

 

Hva kan jeg evt. få for den? Fikk høre at sveising av kanalene blir ca. 3.000 for en side (begge sidene har rust).

 

På forhånd, takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har allerede kjøpt en Suzuki SX4 (09) som jeg skal hente på lørdag, men hadde litt lyst til å skvise så mye jeg kunne ut av den gamle bilen pengemessig. Om jeg evt. legger den ut på Finn.no for å se om noen er interessert, hvor mye kan jeg ta for den? Mer enn de 5.500kr jeg får av å vrake den? :)

Lenke til kommentar

Mulig å selge den som et reparasjonsobjekt med høystbydende over 5500? Bilen fungerer jo, men den må jo repareres for å kunne kjøre videre etter september i år. Har kjøper noen gode forutsetninger for å klage på andre mangler som kan komme opp, om jeg kun skriver ned de feil jeg vet må fikses?

Lenke til kommentar

Jeg har drevet og lest litt om det i enkelte artikler nå. Tror nok det blir vraking av bilen, som jeg ser blir gjentatt flere ganger her i tråden, hehe. Jeg orker ikke noe styr med all muligens fjompenisser som skal klage på ditt og datt.

 

Takk for svar!

Greit å spørre først, tenkte jeg. Ville vært kjedelig om jeg gikk glipp av noen lapper her og der :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og nettopp det at folk forventer at man får allverden til ett par tusen over vrakpant har gjort det MYE dyrere for "billigbiler", og at mange biler som potensielt har flere år igjen på veien vrakes pga "filleting".

I disse miljøtider kan man nevne at det neppe er det mest miljøgunstige å vrake en fult brukbar bil...

 

Om du skriver "selges som vrak" så burde du ihvertfall være godt innafor...!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...