Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+4791523

 

Eg trur eg skal skrive på sidemålet resten av dagen i dag. Eg har heilt sikkert ein god del feil, så det er lovleg å rette på meg. Fleire som 'joiner' å skrive på sidemålet? :)

Jeg joiner! :) Jeg skriver på mitt sidemål da (bokmål) :) Kan hjelpe å rette skrivefeil :p

 

 

Hei, igjen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Glad for å være ferdig med én av to nå! Var det flere som valgte oppgave B4?

Jeg håper virkelig på skjønnlitterært i morgen...

Jeg satt helt til siste minutt av tiden, haha! Typisk meg. Ble i hvert fall ferdig. Det kunne sikkert vært mye bedre, men sånn vil det bli nesten uansett. Er faktisk fornøyd. Kunne gått verre.

Jeg og valgte B4 :) Ganske interresang oppgave imo... Jeg skrev essay, hva skrev du?

 

Aner faktisk ikke hva jeg skrev. Valgte B1 og argumenterer stort sett for tekster av klassiske forfattere. Jeg vet ikke helt hva som menes med "klassiske forfattere", men antok at det var de fire store og trakk inn realismen. Hadde jeg rett?

Lenke til kommentar

 

 

Eg trur eg skal skrive på sidemålet resten av dagen i dag. Eg har heilt sikkert ein god del feil, så det er lovleg å rette på meg. Fleire som 'joiner' å skrive på sidemålet? :)

Jeg joiner! :) Jeg skriver på mitt sidemål da (bokmål) :) Kan hjelpe å rette skrivefeil :p

Hei, igjen!

hei hei :p
Lenke til kommentar

 

Eg trur eg skal skrive på sidemålet resten av dagen i dag. Eg har heilt sikkert ein god del feil, så det er lovleg å rette på meg. Fleire som 'joiner' å skrive på sidemålet? :)

Jeg joiner! :) Jeg skriver på mitt sidemål da (bokmål) :) Kan hjelpe å rette skrivefeil :p

 

Ja, tusen takk! Eg kan hjelpe med å rette deg også.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

 

var folk enige eller uenige i oppg a1, om terningkastet var rimelig ift omtalen?

enig
enig
Uenig!
hva var dine argumenter?
Husker ikke alt da, men skrev noe med at det var alt for liten begrunnelse for terningkastet. Og ingen begrunnelse på hvorfor ikke et høyere eller lavere terningkast
Det var jo det med at "det replikkrake tempoet var iblant vanskelig å høre ut i salen" som trakk ned. Trenger ikke nødvendigvis å si "det var dette som trakk ned" osv
Ja men skal noen replikker (liksom hva skuspillerene gjør, ikke handlingen) som blir sagt litt for raskt være nok å til å trekke ned stykket til en femmer? Det var liksom den eneste grunnen? Alt i alt En ganske tynn begrunnelse for terningkastet synes jeg

 

Det er sant nok, men i eit drama så er replikkane ein gansk stor del av sjangaren. Eg prøvde å tenkje litt sånn når eg svarte på oppgåva, kva er viktig for drama som sjangar.

Lenke til kommentar

Noen som kan svare på meg? E redd jeg gikk litt ut av temaet her

Aner faktisk ikke hva jeg skrev. Valgte B1 og argumenterer stort sett for tekster av klassiske forfattere. Jeg vet ikke helt hva som menes med "klassiske forfattere", men antok at det var de fire store og trakk inn realismen. Hadde jeg rett?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Glad for å være ferdig med én av to nå! Var det flere som valgte oppgave B4?

Jeg håper virkelig på skjønnlitterært i morgen...

Jeg satt helt til siste minutt av tiden, haha! Typisk meg. Ble i hvert fall ferdig. Det kunne sikkert vært mye bedre, men sånn vil det bli nesten uansett. Er faktisk fornøyd. Kunne gått verre.

Jeg og valgte B4 :) Ganske interresang oppgave imo... Jeg skrev essay, hva skrev du?

 

Eg veit eigentleg ikkje heilt kva eg skreiv? Haha! Blei ein slags artikkel eller essey trur eg. Prøvde å ikkje tenkje for mye sjanger når eg skreiv. Kanskje det ikkje var så lurt av meg... xD

Lenke til kommentar

 

Noen som kan svare på meg? E redd jeg gikk litt ut av temaet her

Aner faktisk ikke hva jeg skrev. Valgte B1 og argumenterer stort sett for tekster av klassiske forfattere. Jeg vet ikke helt hva som menes med "klassiske forfattere", men antok at det var de fire store og trakk inn realismen. Hadde jeg rett?

 

 

Jeg gjorde ikke denne oppgaven, men kan tenke meg at det var riktig tenkt!

Lenke til kommentar

 

 

Har en følelse for at i dag var den "saklige" dagen, og at i morgen blir det den skjønnlitterære dagen.... :S

Har ein følelse på det eg også.

 

Heiter det "følelse" på nynorsk? Eller skal ein bruke ei "kjenning" ? 

 

Kjensle!

 

Er det det i presens? Ei kjensle?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...