Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

19 år og lyst til å prøve alkohol, men er redd


Anbefalte innlegg

Kan jeg kombinere med koffein? Hakke lyst til å ende opp å sovne og gå glipp av "følelsen"-

Hvordan bør jeg drikke? sakte? fort? må jeg spise noe før?

Det går fint å kombinere med koffein ja. Spis gjerne litt først ja, så kombinerer man gjerne cider som drikke til maten. Du drikker i det tempoet du er behagelig med. Det er egentlig ikke så viktig hvordan man gjør det, så lenge man er forsiktig. Eneste faren med alkohol er at du skal begynne å drikke mye og ofte, og det er noe som skjer over tid og med lite respekt for alkohol.

 

Bruk fornuft, og ta ting med ro. Jeg tror ikke det er mye å være nervøs for. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

å drikke seg litt i form noen ganger i måneden vil ikke ødelegge noe for deg. 

DET synes jeg du skal fortelle de "tusener som teller/i rusens slaveri". DE begynte også stort sett med å drikke seg i form! Alkohol er en gift, den er en snikende gift og den ødelegger livet for flere enn mange vil akseptere. Det  er alltid ett - ETT - glass som fører fra kontroll til ikke kontroll, og det står ikke stempla på det glasset når det. kommer. 

 

Eneste fornuftige er å holde seg fra det første glasset, for livet er 100 % fullverdig uten alkohol. Vil man leke med ilden må man ikke etterpå gråte fordi man brenner seg. 

 

Dette er sant, alkohol er så farlig siden det er sosialt akseptert. Litt av det samme med nikotin.

 

 

Hvis du drikker kaffe, eller tar koffeintabletter og slikt mens du drikker, så kan du ende opp dritings men alt for våken til å besvime (redbull og vodka noen?).

 

Er bedre å bare drikke litt og legge deg når du føler for det.

Lenke til kommentar

 

Kan jeg kombinere med koffein? Hakke lyst til å ende opp å sovne og gå glipp av "følelsen"-

Hvordan bør jeg drikke? sakte? fort? må jeg spise noe før?

 

Det går fint å kombinere med koffein ja. Spis gjerne litt først ja, så kombinerer man gjerne cider som drikke til maten. Du drikker i det tempoet du er behagelig med. Det er egentlig ikke så viktig hvordan man gjør det, så lenge man er forsiktig. Eneste faren med alkohol er at du skal begynne å drikke mye og ofte, og det er noe som skjer over tid og med lite respekt for alkohol.

 

Bruk fornuft, og ta ting med ro. Jeg tror ikke det er mye å være nervøs for. :)

Vil man kaste opp etterpå? Etter 0,5?

 

Anonymous poster hash: 305fd...a64

Lenke til kommentar

Første gang jeg drakk meg drita så spøy jeg ikke. Drakk vel en halvliter med noe 30-35% greier. Var rimelig borte. :p

 

Følte meg ikke så ille dagen etterpå heller, måtte også drikke endel før jeg merket at jeg begynte å bli litt rusa.

 

Kanskje det er forskjellig fra person til person?

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

 

Kan jeg kombinere med koffein? Hakke lyst til å ende opp å sovne og gå glipp av "følelsen"-

Hvordan bør jeg drikke? sakte? fort? må jeg spise noe før?

 

Det går fint å kombinere med koffein ja. Spis gjerne litt først ja, så kombinerer man gjerne cider som drikke til maten. Du drikker i det tempoet du er behagelig med. Det er egentlig ikke så viktig hvordan man gjør det, så lenge man er forsiktig. Eneste faren med alkohol er at du skal begynne å drikke mye og ofte, og det er noe som skjer over tid og med lite respekt for alkohol.

 

Bruk fornuft, og ta ting med ro. Jeg tror ikke det er mye å være nervøs for. :)

Vil man kaste opp etterpå? Etter 0,5?

 

Anonymous poster hash: 305fd...a64

Neida. Det tror jeg ikke skal skje.

Lenke til kommentar

 

Hey. Jeg har lyst til å prøve alkohol. Altså for første gang løfe den boksen det står "cider"på, og sette den i handekurven og gå mot kassen. Jeg har lyst til å kjenne på følelsen av å gi faen, få det lettere med å sosialisere, ikke føle noe.

 

Men jeg er redd for at hvis jeg gjør dette så vil det gå ut over helsa mi, treningen min. Jeg har tross alt lest på nettet hvor farlig akohol i teorien er.

 

 

Anonymous poster hash: 5dec7...e84

 

For de aller fleste er alkohol til glede. Det er sigaretter som hører fanden til.

 

Når du hører folk advare, tenk deg litt om. Er det avholds folk? Ignorer dem. De har vanligvis ingen egen erfaring. De er som pappegøyer!

 

Men, for noen er alkohol en plage, og et helvete for familie og venner. Det er et virkelig mareritt.

 

Problemet med alkohol er at det smaker godt - virkelig godt (jeg snakker ikke om avhengighet) Dessuten så er det kult å bli litt lettere animert.

 

Noen blir avhengig andre ikke.

 

Idrettsfolk og kjendiser er ufordragelige i fylla.

Lenke til kommentar

 

 

 

å drikke seg litt i form noen ganger i måneden vil ikke ødelegge noe for deg. 

DET synes jeg du skal fortelle de "tusener som teller/i rusens slaveri". DE begynte også stort sett med å drikke seg i form! Alkohol er en gift, den er en snikende gift og den ødelegger livet for flere enn mange vil akseptere. Det  er alltid ett - ETT - glass som fører fra kontroll til ikke kontroll, og det står ikke stempla på det glasset når det. kommer. 

 

Eneste fornuftige er å holde seg fra det første glasset, for livet er 100 % fullverdig uten alkohol. Vil man leke med ilden må man ikke etterpå gråte fordi man brenner seg. 

 

Dette er sant, alkohol er så farlig siden det er sosialt akseptert. Litt av det samme med nikotin.

 

 

Hvis du drikker kaffe, eller tar koffeintabletter og slikt mens du drikker, så kan du ende opp dritings men alt for våken til å besvime (redbull og vodka noen?).

 

Er bedre å bare drikke litt og legge deg når du føler for det.

 

Hvis man skal ha det tankesettet skal man aldri ta førerkort eller spise godteri heller.... å mestre alkohol er veldig enkelt med noen få forehåndsregler. Alkohol vil gi mange gleder og hyggestunder i et langt og friskt liv. 

Lenke til kommentar

Har drukket 3,2% øl. 250ml.

 

Var ikke dette jeg forvente. Jeg merker at hodet mitt er tungt, sliten

Jeg kan tenke ganske klart, men er vanvittig sliten i hodet. Føler jeg nesten blir irritert over hver minste ting inni meg. Ikke noe for meg dette, tror jeg

Er noe treg og sliten.

 

Anonymous poster hash: 305fd...a64

 

Du får det til å høres ut som 1 cider er på nivå med heroin og kokain. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Har drukket 3,2% øl. 250ml.

Var ikke dette jeg forvente. Jeg merker at hodet mitt er tungt, sliten

Jeg kan tenke ganske klart, men er vanvittig sliten i hodet. Føler jeg nesten blir irritert over hver minste ting inni meg. Ikke noe for meg dette, tror jeg

Er noe treg og sliten.Anonymous poster hash: 305fd...a64

 

 

Du får det til å høres ut som 1 cider er på nivå med heroin og kokain.

Det føles jo nesten ut som det? Føler meg sykt deprimert. Blir irritert av å bare snakke fordi jeg bruker energi på det

 

Anonymous poster hash: 305fd...a64

Lenke til kommentar

 

 

Har drukket 3,2% øl. 250ml.

Var ikke dette jeg forvente. Jeg merker at hodet mitt er tungt, sliten

Jeg kan tenke ganske klart, men er vanvittig sliten i hodet. Føler jeg nesten blir irritert over hver minste ting inni meg. Ikke noe for meg dette, tror jeg

Er noe treg og sliten.Anonymous poster hash: 305fd...a64

 

Du får det til å høres ut som 1 cider er på nivå med heroin og kokain.

Det føles jo nesten ut som det? Føler meg sykt deprimert. Blir irritert av å bare snakke fordi jeg bruker energi på det

 

Anonymous poster hash: 305fd...a64

 

 

Høres ut som du trenger psykiatrisk hjelp, ikke cider. Alkohol gjør psykiske problemer bare større og verre.

 

Du har også misforstått effekten av alkohol - alkohol fjerner ikke følelser - tvert imot så forsterker alkohol følelser. Om du er trist før du drikker kan du nesten banne på at du vil føle deg 10 ganger tristere når du er full. Og vica verca.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Wow. Jeg dro i butikken og det var en dame u kassen, ganske søt. Hun var også i ganske godt humør, og li og smilte i kassen. Jeg kunne se henne i ansiktet og holde blikk kontakt uten å føle sommerfugler i magen. Jeg følte meg behersket, rolig. Jeg kunne se nervøsiteten mens hun smilte. Hun skulle gjøre om et kjøp i kasseapparatrt, og da begynte jeg å le rolig også begynte hun og le også og forklarte at det var avansert apparat. Jeg har aldri følt så mye kontroll før, så mye beherskelse, se at noen andre er nervøse, mens du ikke trenger å føle noenting. Wow

 

Anonymous poster hash: 305fd...a64

Lenke til kommentar

Wow. Jeg dro i butikken og det var en dame u kassen, ganske søt. Hun var også i ganske godt humør, og li og smilte i kassen. Jeg kunne se henne i ansiktet og holde blikk kontakt uten å føle sommerfugler i magen. Jeg følte meg behersket, rolig. Jeg kunne se nervøsiteten mens hun smilte. Hun skulle gjøre om et kjøp i kasseapparatrt, og da begynte jeg å le rolig også begynte hun og le også og forklarte at det var avansert apparat. Jeg har aldri følt så mye kontroll før, så mye beherskelse, se at noen andre er nervøse, mens du ikke trenger å føle noenting. Wow

 

Anonymous poster hash: 305fd...a64

Sikker på at det var alkohol du fikk i deg? Endret av BananLaks
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg håper for din del at du troller visst ikke så virker du som et veldig spesielt tilfelle av menneskelig form.

  

 

Wow. Jeg dro i butikken og det var en dame u kassen, ganske søt. Hun var også i ganske godt humør, og li og smilte i kassen. Jeg kunne se henne i ansiktet og holde blikk kontakt uten å føle sommerfugler i magen. Jeg følte meg behersket, rolig. Jeg kunne se nervøsiteten mens hun smilte. Hun skulle gjøre om et kjøp i kasseapparatrt, og da begynte jeg å le rolig også begynte hun og le også og forklarte at det var avansert apparat. Jeg har aldri følt så mye kontroll før, så mye beherskelse, se at noen andre er nervøse, mens du ikke trenger å føle noenting. Wow Anonymous poster hash: 305fd...a64

Sikker på at det var alkohol du fikk i deg?
  

Enten er du hypersensitiv eller så er dette bare kødd. Klarer ikke helt bestemme meg.

??

 

Anonymous poster hash: 305fd...a64

Lenke til kommentar

Hvis man skal ha det tankesettet skal man aldri ta førerkort eller spise godteri heller.... å mestre alkohol er veldig enkelt med noen få forehåndsregler. Alkohol vil gi mange gleder og hyggestunder i et langt og friskt liv. 

 

 

Godteri og førerkort er ikke rusmidler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...