Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

19 år og lyst til å prøve alkohol, men er redd


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

Tror ingen kan bli sånn som du beskriver av 250 ml med øl. Første gang jeg drakk så drakk jeg 4 smirnoff ice, og kjente meg litt brisen. Det varierer selfølgelig, men det er nok mye psykisk og. Nå spyr jeg ikke før jeg har drukket en stor glassflaske med kalinka 22.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvis man skal ha det tankesettet skal man aldri ta førerkort eller spise godteri heller.... å mestre alkohol er veldig enkelt med noen få forehåndsregler. Alkohol vil gi mange gleder og hyggestunder i et langt og friskt liv. 

 

 

Godteri og førerkort er ikke rusmidler.

 

statistisk sett er det å kjøre bil mye farligere enn å ta seg noen pils i ny og ne

Lenke til kommentar

Vent 15 min etter hver enhet, drikk et glass vann mellom hver enhet, hvis du drikker sprit, vent 15 min, og reis deg opp av og til. Slik at du ikke drikker, også skal reise deg opp og plutselig svartner det for deg.

 

Drikk mye vann før du legger deg, så slipper du unna den værste hangoveren.

 

.......... Eller man kan ha det gøy istedenfor å konsentrere seg om noe regelliste man har fått fra en tilfeldig person på internet....

Lenke til kommentar

 

 

Skal kjøpe en boks cider idag og pizza og se en film. skal prøve dette tipset, synes det er utrolig spennende.

 

Samditig føler jeg meg som en kriminell i butikken når jeg skal utforske de ulike ciderne. Finnes det cider uten sukker?

 

 

Det er ingen grunn til å få dårlig samvittighet av å kjøpe en boks cider. 

 

Å si at man skal drikke fornuftig høres kanskje litt klisjé ut, men så lenge du tar ansvar, ikke går rett på det harde og ikke drikker på feil grunnlag så kan jeg ikke gjøre noe annet enn å gi deg en tommel opp for å eksperimentere litt.

 

Jeg er ikke en ekspert på cider, men du kan prøve å google deg frem til cidertester, og velge noe som er syrlig og friskt.

 

edit: Litt gammel, men tror ikke sortimentet har forandret seg siden den gangen.

http://www.vg.no/forbruker/mat-og-drikke/vin-og-oel/vg-tester-cider-soet-smak-av-sommer/a/10058317/

 

 

Pizza, en-to cider/øl og en god film kan sterkt anbefales. Det er slik alkohol skal brukes etter min mening.

Har festet en del, men nå er det nok bare en sixpack i helga også spise noe digg mat, for deretter å "besvime".

 

 

Blir ikke noen fyllekuler lenger. Kjøper meg helst bare en eller to halvlitere om gangen, og drikker de som beskrevet over.

 

Men hvis jeg drikker, si en halv liter, hvor påvirket vil jeg være? Vil jeg ende opp i gaten naken eller stjele en bil helt random?

 

Anonymous poster hash: caee3...379

 

Hehe, nei. Så lav toleranse har du neppe. På fest osv kan jeg drikke mange øl og bli ordentlig full, men ville aldri funnet på å gjøre noe sånt. Uansett om jeg er full, har jeg på en måte alltid kontrollen på hva jeg gjør og sier. Så det er ikke noe problem :)

 

EDIT: Drikker meg ikke ordentlig full ofte, men det har jo skjedd.... :)

Endret av oslojenta90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...