Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det ok å beholde bilder av ekser på Facebook når man er i et nytt forhold?


Anbefalte innlegg

For ca et halvt år siden ble jeg sammen med en dame som jeg ikke hadde kjent særlig lenge. Vi flyttet sammen veldig fort og har hatt en del utfordringer. Jeg har aldri vært en sjalu type men er redd jeg er i ferd med å bli det nå.

 

Fra begynnelsen har hun vært veldig detaljert om tidligere forhold og seksuelle erfaringer. Og det har ikke bedret seg selv om jeg har sagt at jeg ikke liker å høre om det. Hun har hatt veldig mange ekser og enda flere one night stands. Hun har fortalt at hun har vært utro mot flere av eksenen sine. Når vi er ute er hun veldig flørtete med andre menn.

 

Det siste jeg har reagert på nå er at hun ikke fjerner enkelte bilder på Facebook. Men kjenner ikke meg selv igjen etter at jeg møtte henne så lurer bare på om det er jeg som har blitt oversjalu eller om det er normalt å reagere på det. Jeg har fjernet alle bilder av meg og min eks og lagret det et sted som ikke er offentlig.

 

Kunne hvem som helst blitt sjalu i et sånt forhold eller er det meg det begynner å ramle for? Begynner å bli bekymret for egen mental helse.

 

Anonymous poster hash: 97701...83a

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var sammen med en sånn mann. Hadde aldri vært en sjalu person men jeg opplevde at dette la en demper på min interesse. Mennesker liker å føle seg spesiell og det er ikke koselig når den andre parten skraper i den følelsen hos den andre. Jeg har ikke bilder av eksene mine på veggen hjemme, heller ikke på FB. Har heller ikke en stor historie bak meg med mange forskjellige, har bare to kjæresteforhold bak meg og ellers datet noen. 

 

Skjønner deg veldig godt, følelsen av å savne at forholdene er litt mer ryddig på det området. Alle har "sitt", men det problemet der er egentlig ganske unødvendig fordi det krever bare at man setter seg litt inn i situasjonen, men lar heller være. Hadde vært så mye bedre om "den type personer" heller fant hverandre så slapp andre å forholde seg til sånt.



Anonymous poster hash: c8931...96e
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Mitt råd er også å komme deg ut av det. En sånn dame kan ødelegge deg helt. Sånne mennesker kan få hvem som helst til å bli et monster. Gi deg mens leken ikke er alt for ille.

 

Vil vel tro at det er ganske normalt å fjerne bilder av ekser på Facebook.

Endret av sånn er det!
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Høres ut som hun er typen til å være i et åpent forhold.

 

Vær klar og tydelig med grensene dine og sett selvrespekten din først. 

 

Med det sagt, så trenger ikke det at hun har hatt mye pulings bak seg og beholder bilder av eksen bety at hun ikke er en catch, men det at hun ikke respekterer deg når du sier at det er vondt når hun utgir detaljer om tidligere seksualliv og ikke minst det jeg anser som veldig viktig her, at du selv uttrykker bekymring ovenfor egen psykiske helsetilstand. På tide å handle, min venn. Og da mener jeg ikke i butikken. 

 

Lykke til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke noe fasitsvar på dette, selv om moralens voktere gjerne vil at det skal være det. Enten klarer du å leve med det, eller ikke. For meg var det en enkel tommelfingerregel: Får du nok sex selv, tåler du å høre om at andre har det. En kjæreste som skryter av sitt tidligere sexliv bør levere minst like bra i sitt nåværende. Gjør hun det ville ikke jeg brydd meg et sekund om fortiden eller bilder på fjesboka.

 

Hva du definerer som flørt og utroskap er opp til deg selv, og ingen andre. Heller ikke henne. Enten er du sjalu, eller så er du det ikke. Å gi partneren ansvar for ikke å trigge ens egen sjalusi er farlig.

 

Spørsmålet er om dere definerer det likt. De fleste av oss befinner oss et sted mellom fri sex og "smilte du til han fyren på bussen?"-sjalusi. Om dere ikke er på samme banehalvdel her, så er det en ærlig sak. Men sjalusi er vondt både for den sjalu og for partneren, og noe man bør rydde opp i på den ene eller andre måten.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...