Gå til innhold

Spørsmål relatert til kjøp av Intels Skylake-serie, 6000-8000kr


Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe stasjonær i prisklassen 6000-8000, som er litt utenfor de alternativene i "Den Perfekte PC-pakke" tråden. Jeg har sett litt på denne pakken, som virket veldig bra.

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/dataideler/intel/intel-8gbi5-65001tb500wwrist/225573.11102/

Jeg tenkte å bruke i overkant av 2000 på grafikkort, og har siktet meg litt inn på gtx 970 turbo, som sikkert kommer til å droppe litt i pris ved nvidia sitt neste slipp. Vil dette være et kort som passer bra i denne pakken med tanke på strømforskyning osv? Er det eventuelt noen andre kort jeg bør vurdere? Det kan nevnes at jeg aldri har bygd pc før..

Jeg har kun mulighet til å bruke trådløst nett, så er det da lurest å kjøpe en sånn USB adapter, eller få tak i et hovedkort som har dette integrert?

Jeg lurer også på om SSD har noe særlig å si for spillytelse.

 

Endret av Chiraen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisen på GTX 970 kommer nok ikke til å droppe selv om 10xx slippes. Prisen går nok heller opp. Mulig du finner noe tilbud hvis en butikk skal dumpe varelageret, men generelt går prisen på GPU ikke ned selv om ny gen. slippes.

 

SSD har ingenting å si for spillytelse. Men SSD anbefales uansett, fordi alt går bare mye raskere i windows (og brett laster raskere i spill).

 

Vedr trådløst nett ville jag bre tatt et HK med wifi integrert ja. Du får relativt rimelig B150 HK med wifi, så slipper du USB eller PCIE kort i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker å kjøpe stasjonær i prisklassen 6000-8000, som er litt utenfor de alternativene i "Den Perfekte PC-pakke" tråden. Jeg har sett litt på denne pakken, som virket veldig bra.

https://www.netonnet.no/art/datakomponenter/dataideler/intel/intel-8gbi5-65001tb500wwrist/225573.11102/

 

Jeg tenkte å bruke i overkant av 2000 på grafikkort, og har siktet meg litt inn på gtx 970 turbo, som sikkert kommer til å droppe litt i pris ved nvidia sitt neste slipp. Vil dette være et kort som passer bra i denne pakken med tanke på strømforskyning osv? Er det eventuelt noen andre kort jeg bør vurdere? Det kan nevnes at jeg aldri har bygd pc før..

 

Jeg har kun mulighet til å bruke trådløst nett, så er det da lurest å kjøpe en sånn USB adapter, eller få tak i et hovedkort som har dette integrert?

 

Jeg lurer også på om SSD har noe særlig å si for spillytelse.

 

 

På bruktmarkedet/finn.no så ligger det 970 rundt om 2000kr. Mulig de ligger høyere på finn.no, men prut de ned til 2000kr ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til spm ditt over, z170 fordi det er den "grenen" av hovedkort(chipset) som støtter overklokking til Skylake CPU.

Bedre tilrettelagt med innstillinger, tilgang på strøm,støtte for ulåst multiplier etc.

 

6600k og 6700k er valgene du har om du ønsker overklokking og skylake.

Henholdvis I7 og I5.

 

I2600K er en kjempe cpu men er noen generasjoner gammel og passer ikke på z170 pga socket er annerledes, ddr4 med mere.

 

Det er ikke alltid en enorm merkbar forskjell om du ikke har spesifikke krav, krevende skjerm(høg oppløsning eller 144hz f.eks) 100vis av fps pga fordeler i spills fysikkmotor men du har muligheten sammen med en god kjøler til å hente inn veldig merkbar ytelse "gratis" etter innkjøp ved behov.

 

Det er og godt for ett nerdehjerte å vite at du garantert ikke har en flaskehals her samt denne typen fikling er veldig givende og vanedannende.

Endret av Thobjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...