Gå til innhold

[Løst] Grave ned eskterne harddisker


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Problemet kan være å finne dem igjen. Kjøp to solide spyd og kjør dem ned i bakken der du gravde dem ned. Men ikke gjennom diskene, da er de ikke gode å gjeopprette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker man paranoia her eller? Sjansen for at ditt og vennes/familiens hus brenner ned samtidig er så godt som null.

Ville hatt dette som en løsning, og samtidig hatt online backup hos Jotta. Om du er utrolig redd for dataen din, kjøp også en brannsikker safe, så er du ekstra godt sikret. Case closed.

Lenke til kommentar

Skulle huset ditt og husene til familien din brenne ned på ca samme tid så tror jeg du står ovenfor litt større problemer en tap av litt bilder.. :)

Ikke egentlig. Hus og møbler kan erstattes, men det går ikke med innholdet på en harddisk hvis en ikke har en backup liggende. Jeg har brukt flere år på å arkivere hele livet mitt, alt fra bilder fra barndommen til musikk, filmer, tv serier, YouTube filmer, bilder som jeg tar i hverdagen, osv. Alt jeg har sett og gjort gjennom mine 19 år ligger arkivert på fire harddisker inne i PC-en min.

 

Hadde vært jævlig synd hvis alt det skulle ryke en dag pga lyn-nedslag eller husbrann.

Endret av The Priest of YouTube
Lenke til kommentar

 

Skulle huset ditt og husene til familien din brenne ned på ca samme tid så tror jeg du står ovenfor litt større problemer en tap av litt bilder.. :)

Ikke egentlig. Hus og møbler kan erstattes, men det går ikke med innholdet på en harddisk hvis en ikke har en backup liggende. Jeg har brukt flere år på å arkivere hele livet mitt, alt fra bilder fra barndommen til musikk, filmer, tv serier, YouTube filmer, bilder som jeg tar i hverdagen, osv. Alt jeg har sett og gjort gjennom mine 19 år ligger arkivert på fire harddisker inne i PC-en min.

 

Hadde vært jævlig hvis alt det skulle ryke en dag pga lyn-nedslag eller husbrann.

 

 

Personlige filmer og bilder kan jeg forstå er viktig, men TV serier og YouTube filmer?? Vi var en tid en gjeng fra gamle Napster som satte opp en server med 30TB disker og replikerte musikkfilene mellom forskjellige maskiner for å ta vare på musikken for rundt 10 - 20 år siden, men nå er det ingen som gidder lenger siden omtrent alt finnes tilgjengelig der ute.

 

Legg de viktige filene dine i egne mapper og del dem som tidligere nevnt på maskiner til venner, familie og bekjente samt kanskje noe også i skyen. Det er mye sikrere enn å grave diskene i ned i hagen, det kan jeg garantere! ;-)

Lenke til kommentar

Backup har berget alt av hjemmevideo og foto en gang for meg da NASen tok kvelden etter et tordenvær. Hadde det hele speilet opp i Jottacloud, så hentet det bare ned igjen da ny disk var på plass.

 

Om jeg hadde måtte finne frem spaden, stikke ut i skauen og be til høyere makter om at ikke fukt eller temperatur hadde ødelagt backupen ville jeg vært temmelig nervøs.

 

Ser det som LANGT mer usannsynlig at noen jeg kjenner skulle oppleve husbrann nøyaktig samtidig som meg selv enn at nedgravde disker rundt omkring skulle bli skadd.

Skulle jeg plassert ytterligere en kopi utenfor hjemmet mitt i tilegg til i skyen hadde det blitt hos foreldrene mine tenker jeg.

Endret av 1Dr.E
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Skulle huset ditt og husene til familien din brenne ned på ca samme tid så tror jeg du står ovenfor litt større problemer en tap av litt bilder.. :)

Ikke egentlig. Hus og møbler kan erstattes, men det går ikke med innholdet på en harddisk hvis en ikke har en backup liggende. Jeg har brukt flere år på å arkivere hele livet mitt, alt fra bilder fra barndommen til musikk, filmer, tv serier, YouTube filmer, bilder som jeg tar i hverdagen, osv. Alt jeg har sett og gjort gjennom mine 19 år ligger arkivert på fire harddisker inne i PC-en min.

 

Hadde vært jævlig synd hvis alt det skulle ryke en dag pga lyn-nedslag eller husbrann.

 

Ok, du tok ikke poenget mitt.

 

Skulle både ditt og familien din sitt hus brenne ned samtidig, så er det nok fare for at det er atomkrig eller lignende.

Da betyr nok ikke bildene like like mye. Da har man litt andre ting man må være bekymret for. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...