Gå til innhold

Fullstendig utmattet av jobben min


Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet på samme arbeidsplass i snart 5 år nå og har de siste 1-1,5 år kjent at jeg vil finne meg noe nytt å drive med. Har trivdes godt med gode kollegaer og generelt bra arbeidsmiljø, men har mistet lidenskapen for det jeg driver med og tror ikke lenger på konseptet. Samtidig har det vært en trygg og god plass for meg å være, da jeg aldri hadde hatt en ordentlig jobb før jeg begynte i praksis her jeg jobber nå. Fikk etterhvert tilbud om jobb, og nå har jeg de siste mnd fungert som sjef. En tillittserklæring jeg er veldig smigret over å ha fått.

 

 

Eneste grunnen til at jeg takket ja til det var å få litt mer på cven min og for pengenes del.

Men jeg kjenner det tærer veldig på meg. Vet ikke om det går under kategorien positiv stress eller om jeg faktisk burde lytte litt til hodet og kroppen min nå. Jeg går rundt med konstant angst og uro når jeg er på jobb. Og når jeg har fri er jeg bare stresset over at jeg ikke er på jobb og får ting gjort der.

Jeg kler ikke og trives ikke med sjefsrollen i det hele tatt. "Alle" skal ha noe av deg hele tiden, deadlines skal holdes og jeg har hovedansvaret for alt. Jeg surrer rundt for å prøve å holde ting i gang, forsøker å følge opp mine ansatte så godt jeg kan men føler jeg failer totalt. 

 

Angsten min er tilbake, når jeg er hjemme er jeg deprimert og lei meg. Går rundt med migrene og trykk i hodet, og det kjennes ut som jeg er fyllesyk 24/7.

Hva skal jeg gjøre? Det tar tid å skulle finne noen som kan fylle min plass hvis jeg sier opp. Jeg vil ikke skuffe sjefen min, han kommer garantert til å bli skuffet om jeg sier opp. Da blir det bare mer jobb for han. Vennene mine råder meg til å begynne å søke jobb andre plasser og ikke fortelle noe til sjefen min før jeg har fått napp en annen plass. Men jeg er redd for at sjefen min skal klikke av en slik beskjed. Altså gå rundt å late som at alt er bra og at jeg stortrives, for så å snu helt om og si at jeg sier opp og har fått ny jobb. Da har han 4 uker på å finne en erstatter. Aller helst vil jeg være ærlig med sjefen min og allerede nå si at jeg ikke trives. Hva hadde dere gjort?

 

Jeg vet  ikke hvor lenge jeg holder ut. Er redd for å jobbe meg til sykemelding. At jeg plutselig skal svime av på jobb en dag. For sånn føles det ibalndt.

Har ikke vært meg selv på månedsvis nå. Trives ikke med den jeg er når jeg er på jobb. 

Og jeg orker ikke noen ting etter jobb. Sier nei til alt vennene mine inviterer meg med på, jeg må bare være hjemme og slappe av/sove. Har jeg frokostvakt dagen etter drar jeg på jobb 2 timer før jeg begynner for å jobbe inn det jeg ikke rakk dagen før, og det samme gjelder for senvaktene. Blir alltid 2 timer etter vi har stengt.

 

Jeg har så lyst til å være ego og for en gangs skyld tenke på meg selv. Fremtiden min. Savner å glede meg til å jobbe. Hater ansvaret, hater at de ringer meg fra jobb med spørsmål osv når jeg har fri. Hater at jeg har hovedansvaret på alt om noe skulle skjære seg. Jeg går ofte med tårer i øynene når jeg er på jobb, og får fullstendig panikkover hele situasjonen. Eneste som holder motet mitt oppe i arbeidsdagen min er at jeg skal hjem å sove.

Får panikk av tanken på å "gi opp" når jeg har fått denne unike muligheten. Jeg tenker at jeg bare sutrer og syter over noe alle andre hadde taklet helt greit. Men ja..jeg er ikke engang interesserti det jeg jobber med lenger? 

 

Hva bør jeg gjøre?:(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken jobb snakker vi om her?

Som sjef må man generelt være flink til å delegere ansvar videre til andre personer. 

Du selv kan ikke ha ansvaret for alt som skjer, men må la de du styrer over ta noe av ansvaret der de er.

Ikke legg alt på dine egne skuldre, kanskje skulle du hatt en hjelper / "høyre hånd" i din jobb?

Lenke til kommentar

Du må alltid ha dette i bakhodet ditt: din helse > jobben din.

 

Kjenner til flere som driver med dette "ja, men, dårlig samvittighet for de andre hvis jeg melder meg syk, har influensa osv" det er DIN kropp og DIN helse. Syns du det er verdt å ofre det bare for å tilfredsstille en sjef?

 

Meh, enten finner du deg noe nytt eller så sier du til sjefen din at denne sjefsrollen ikke var noe for deg og ber om noe annet. Er det ikke andre på jobben som kan læres opp samtidig som du finner noe annet?

Lenke til kommentar

Hvilken jobb snakker vi om her?

Som sjef må man generelt være flink til å delegere ansvar videre til andre personer.

Du selv kan ikke ha ansvaret for alt som skjer, men må la de du styrer over ta noe av ansvaret der de er.

Ikke legg alt på dine egne skuldre, kanskje skulle du hatt en hjelper / "høyre hånd" i din jobb?

Jeg har en hjelper / "høyre hånd", men jeg sliter likevel

Lenke til kommentar

Det beste du kan gjøre er å si ifra til sjefen din at du ikke takler jobben. Det er ikke alle som gjør det og det er helt greit. Jeg tror sjefen din vil sette pris på din ærlighet.

 

Det er iallfall en mer fair løsning enn å plutselig slenge en oppsigelse på bordet. Da kan det også hende du får tilbake arbeidsgleden med en "normal" stilling.

 

Om ikke annet har du blitt en erfaring rikere, og kommer du i en lignende situasjon senere vet du at det bare er å takke nei.

Lenke til kommentar

 

Det er iallfall en mer fair løsning enn å plutselig slenge en oppsigelse på bordet. Da kan det også hende du får tilbake arbeidsgleden med en "normal" stilling.

 

 

Jeg vil ikke jobbe der i det hele tatt lenger. Jeg vil bort derfra. Ville du sagt ifra om at du ikke takler jobben før du har funnet noe annet? Hva om jeg ikke finner meg ny jobb før oppsigelsestiden går ut? :/

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Bytt jobb. Livet er for kort til å ha en jobb som ødelegger en. Gå gjerne ned i lønn for å bytte jobb. Det virker muligens ulogisk nå, men to måneder inn i ny jobb vil du prise deg lykkelig for valget. Been there, done that.

Lenke til kommentar

 

Det er iallfall en mer fair løsning enn å plutselig slenge en oppsigelse på bordet. Da kan det også hende du får tilbake arbeidsgleden med en "normal" stilling.

 

Jeg vil ikke jobbe der i det hele tatt lenger. Jeg vil bort derfra. Ville du sagt ifra om at du ikke takler jobben før du har funnet noe annet? Hva om jeg ikke finner meg ny jobb før oppsigelsestiden går ut? :/

 

 

Dersom du vil bort derifra er det bare å si opp. Jeg har vært i den situasjonen at jeg ble 3 mnd uten inntekt i forbindelse med jobbytte og jeg sa opp min stilling uten å ha noe å gå til. Så dukket det plutselig opp noe som gjorde at jeg ville ha jobb 3 mnd etter oppsigelsestiden var gått ut.

 

Det kan virke som du faktisk blir syk av å jobbe der, og da kan sykemelding være en løsning.

Lenke til kommentar

Ja. Takk for svar. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Bryter jeg sammen eller går til legen nå er det nok rett inn i tungpsykiatrien igjen med nav og hele pakka back to square one. Vet ikke hvordan jeg skal få sagt dette til sjefen, frykter han blir sā jævlig forbanna på meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...